Globalne ocieplenie

101. Data: 2012-02-24 09:24:24

Temat: Re: Globalne ocieplenie
Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@c...pl> napisał w wiadomości
news:ji7ihv$pai$1@news.task.gda.pl...

> Wiem o tym. A na tych wyliczeń powstawały projekty elektrowni, które
> odbierają metan bezpośrednio z żołądków krów i go spalają. A dokładniej:
> unieruchomiona na cale krótkie życie krowa stoi w boksie, a w brzuchu
> ma dziurę z podpiętymi rurami.
> Ale czy musimy zaraz oferować sobie skrajności ? Spróbujmy może iść jakimś
> rozsądnym środkiem, co ? Zacznijmy od szukania rzetelnych źródeł
> i powstrzymywania się od powtarzania idiotyzmów - jak Ikselka z tymi
> wulkanami.
Szukasz czegoś? Jeśli prawdy- to nie możesz trzymać się tezy, która Ci się z
jakichś- tam powodów podoba i przyjmować tylko to, co jest publikowane "za"
tą tezą. Są problemy 2:

1. czy istnieje obecnie globalne ocieplenie?

2. jeśli istnieje, to jaki wpływ na niego ma człowiek?

za punktem 1 wypowiadają się uczeni zarówno za jak i przeciw. Zdania się
podzielone. Jednakże wszystko to staje się dęte, jeśli weźmie się pod uwagę
choćby pewne wydarzenie: otóż jakiś czas temu renomowany brytyjski uczony
zaczął interesować się tymi wszystki badaniami na temat globalnego
ocieplenia no i okazało się, że wszystko to jest dęte, a on szukając dalej
prawdy otrzymywał jedynie pogróżki. Temat sobie możesz wygooglać- było
kiedyś bardzo głośno. No wiesz- to grupa psychologia, mamy więc temat
całkiem psychologiczny: psychomanipulacja. Jedna strona: autorytety.
Widziałeś może (może słyszałeś) o doświadczeniu, w którym aktorzy udają
biorących udział w eksperymencie, zaprasza się jedną osobę do tego
eksperymentu, a następnie pokazuje się różne rzeczy: np: które figury są
jednakowe? Wszyscy niemal zgodnie kłamią, a ten jeden najczęściej albo się
nie wychyla (mówi, że nie jest pewien), albo mówi jak reszta- czyli bredzi.
Tak działa polityczna poprawność- tak działają psychomanipulacje. Z
globalnym ociepleniem jest podobnie: granty, doktoraty, rozprawy naukowe.
Nie koniecznie wszyscy ci uczeni są oszustami- po prostu są zmanipulowani.
Jednak w momencie, jak przychodzi co do czego- no to będą bronić swoich
doktoratów, które przecież okażą się nic nie warte, a wręcz śmieszne. Wiele
badań satelitarnych nie potwierdza też globalnego ocieplenia- przeciwnie.
Jeli chodzi o mnie- mam przekonanie, że nie da się udowodnić żadnego
globalnego ocieplenia, a wszelkie odchyły (Himalaje, ostre zimy) tłumaczyć
zawiłymi, IMO mocno naciąganymi tezami. Zbyt krótkie czasy obserwacji,
dotyczą niewielkich obszarów Ziemi- to można uznać tylko jako hipotezę.

Jednakże punkt 2 jest w ogóle zabawny. Wyśmiałeś Ixi- zupełnie niesłusznie.
No ale w takim razie podam inny argument: gazy cieplarniane to nie tylko
CO2. Gazem cieplarnianym, a jednocześnie niszczącym powłokę ozonową (a
propos....co z tą dziurą?) jest też np freon. Obśmiana już dawno sprawa- jak
wyrugowano z rynku producentów freonu pod tym pretekstem, a tu jeden z
wulkanów wywalił do atmosfery więcej freonu niż kiedykolwiek wyprodukowała
ludzkość. A to niespodzianka:-).

Owszem, mogę Ci wygooglać te badania satelitarne, zapewne także tę sprawę
brytyjskiego uczonego jak i też badania o wpływie człowieka na ocieplenie
klimatu- ale naprawdę w sieci tego jest sporo. Może zajrzyj tu:

http://www.youtube.com/watch?v=tInPo_xKDOo&feature=f
vst

także pozostałe części.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

102. Data: 2012-02-24 09:25:26

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-23 22:22, Ikselka pisze:

> A gdzie w Twojej szklance zmieściłeś... sól?

No nie zmieściłem, tak jak nie zmieściłem w niej wielu innych rzeczy
Np. tego, że lód może nie być 'czysty' i po rozpuszczeniu coś
z niego opadnie na dno, że po rozpuszczeniu lodowców grunt pod nimi
nieco się wypiętrza, albo, że zmiana temperatury wpłynie na rozkład
stref klimatycznych a w konsekwencji zmieni ilości masy roślinnej
na ziemi i zatrzymanej w nich wody itp.

> "Pismo "Newscientist" informuje, że gdyby stopniał cały dryfujący lód,
> poziom mórz na świecie byłby wyższy od 4 do 6 centymetrów.

No i bardzo ciekawe, twórcze spostrzeżenie. Co prawda te kilka
centymetrów to jednak nie metry, które pójdą w górę po roztopieniu
lądolodu, ale zawsze coś.

> Myślę, ze to kończy sprawę. Dla mnie w każdym razie na pewno i nie mam
> zamiaru kopać się z koniem.

Nikt Cię nie zmusza - ani do kopania, ani do takiego postrzegania
dyskutanta.

103. Data: 2012-02-24 09:36:11

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nego-ocieplenia

> Najpierw zamknijmy wątek wulkanów i twoje twierdzenie o tym, że
> emisja CO2 jest znikoma w porównaniu z nimi. Tymczasem jest dokładnie
> odwrotnie. Proszę, liczby, które tak boisz się wprost napisać
> i przyznać do błędu:
>
> Roczna emisja przez wszystkie wulkany świata: 0,3 mld ton
> Roczna emisja przy rzadkich, dużych erupcjach: ? <5,0 mld ton
>
> Roczna emisja przez Polskę: 0,3 mld ton
> Roczna emisja światowa: 20,0 mld ton
>
> Czyli co z tą 'znikomością' ? Wyciągniesz jakieś wnioski
> na temat swojego postępowania, czy to przekracza twoje zdolności ?

http://jaron.salon24.pl/171620,jeden-wybuch-wulkanu-
i-mit-o-szkodliwosci-co2-i-emisji-pylu-upad

serdecznie pozdrawiam

Chiron

104. Data: 2012-02-24 09:36:36

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-23 16:39, olo pisze:

> Chyba nie jestem kompetentny do oceniania kto na jakie argumenty jest
> podatny :)

Za to ekonomiści myślący, jak rozwiązać problem bezrobocia i pobudzić
wzrost gospodarczy, czyli co upchnąć w czynnik G ( PKB = C + I + G +
...), zapewne przyklasnęli by takim wnioskom:

Musimy uruchomić potężny projekt "Lód 2050", w ramach którego
cały lód z Antarktyki należy buldożerami zepchnąć do oceanu.
Dzięki temu jak w przyszłości stopnieje, to nie podniesie
poziomu oceanów. Ratujmy przyszłość naszych dzieci ! Jesteśmy
im to winni !

Wyobrażasz sobie, jakby taki projekt napędził gospodarkę ? :)))

105. Data: 2012-02-24 09:42:26

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-24 10:36, Chiron pisze:
> Użytkownik "zażółcony" <r...@c...pl> napisał w wiadomości

nego-ocieplenia

> http://jaron.salon24.pl/171620,jeden-wybuch-wulkanu-
i-mit-o-szkodliwosci-co2-i-emisji-pylu-upad

Nie wiem, czy zauważyłeś, ale już Ikselka to cytowała i nawet masz
tam pod spodem źródła, które potwierdzają powyższe cyfry - wbrew
typowo brukowemu, 'chwytającemu za serce prostaczka' tytułowi.

Nie wydaje Ci się przypadkiem, że ta stronka to sieczka wyprodukowana
na chybił trafił, żeby się dobrze upozycjonować w google ?
Jak pragniesz czegoś, co sięda czytać, to masz (już Ikselce
podawałem, ale chyba nie czytałeś uważnie):
http://doskonaleszare.blox.pl/2009/04/Wulkany-i-CO2.
html

106. Data: 2012-02-24 09:50:07

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-24 10:24, Chiron pisze:
> [...]
> tą tezą. Są problemy 2:
>
> 1. czy istnieje obecnie globalne ocieplenie?
>
> 2. jeśli istnieje, to jaki wpływ na niego ma człowiek?

Jeśli uważnie czytałeś wątek, to powinieneś zauważyć, że
ja nigdzie póki co nie oceniałem sytuacji, tylko żądam
podawania rzetelnych faktów. Faktów dot. emisji CO2
przez człowieka i emisji CO2 przez wulkany.
SZACUNEK DLA GOŁYCH FAKTÓW i nie powtarzania 'urban legends'.

Nie powiedziałem ani słowa oceny słuszne/niesłuszne
w kwestii 'co z tym zrobić', w kwestii zasadności limitów
emisji ani czy w ogóle człowiek jest w stanie cokolwiek
z tym zrobić.

Prywatnie uważam, że kości już zostały rzucone, klamka
zapadła i generalnie możemy się w dupę pocałować.
Znaczy się, nasze holenderskie wnuki mogą, czy też
masy ludzi na całym świecie, które spotka susza.

107. Data: 2012-02-24 10:03:39

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olo" napisał w wiadomości grup

>Użytkownik "sofu"

>Tylko zwróć uwagę że jak był w łódce to wypierał tyle ile ważył, więc
>poziom podniesie się.

Tffffo OBNIŻY

pzdr
olo

108. Data: 2012-02-24 10:05:40

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-24 11:03, olo pisze:
> Użytkownik "olo" napisał w wiadomości grup

> Tffffo OBNIŻY

Olo, jesteś fizyk ... Powiedz mi, co by sie stało,
jakby wrzucić do oceanu kostkę 1cm3 wycięta z gwiazdy
neutronowej ? :)

109. Data: 2012-02-24 10:19:43

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup

>Za to ekonomiści myślący, jak rozwiązać problem bezrobocia i pobudzić
>wzrost gospodarczy, czyli co upchnąć w czynnik G ( PKB = C + I + G + ...),
>zapewne przyklasnęli by takim wnioskom:

No dzieje się tak że zaprzęga się naukę do tworzenia medialnych straszaków,
na których wiele firm się obławia.
Z tego co pamiętam z ostatnich lat to:
BSE
Problem milenijny
Ptasia grypa
Grypa NH coś tam
Kiedy rzeczywiste problemy głodu, setek milionów zapadających na malarię i
miliony jej ofiar rocznie nie dają pola do zarobku to o nich cicho.

>Musimy uruchomić potężny projekt "Lód 2050", w ramach którego
>cały lód z Antarktyki należy buldożerami zepchnąć do oceanu.
>Dzięki temu jak w przyszłości stopnieje, to nie podniesie
>poziomu oceanów.
Tutaj jest słaby punkt chyba, w momencie spychania może podnieść.

> Ratujmy przyszłość naszych dzieci ! Jesteśmy
>im to winni !
>
>Wyobrażasz sobie, jakby taki projekt napędził gospodarkę ? :)))
Na razie wystartowała giełda limitów emisji CO2.
Wydaje mi się że ilość/koszt kolejnych przedsięwzięć będzie zależała od
koniunktury gospodarczej. Więc póki co nie zanosi się na gwałtowne
ożywienie.

pzdr
olo

110. Data: 2012-02-24 10:43:18

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chiron napisał(a):
> U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
.googlegroups.com...

> Antenka napisaďż˝(a):

dchodzi-epoka-lodowcowa-Potrwa-200-lat,wid,14267669,
wiadomosc.html?ticaid=1df93&_ticrsn=5

===============

> Glob! Czyli- nie masz argument�w, ale za to masz �wiadomo�� klasow�. No
> c�...Wiesz co? To ju� by�o.

> serdecznie pozdrawiam
>
> Chiron

Argumenty są ale to jest szokujące że ktoś jest na tak niskim poziomie
że już podstawówkę podważa chorymi teoriami spiskowymi.

Test
Re: Co mają do zaoferowania głosiciele ateizmu?
Bez sensu
A o Islandii jakos cicho!? To już miesiac...
Nihilizm