Re: Głodówka

From: "jangr" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Głodówka
Date: Thu, 3 Feb 2005 10:49:09 +0100

> Użytkownik "news" napisał w wiadomości
> Jak to jest z tymi glodówkami?? Czy w trakcie takiej 5 dniowej glodówki
> nalezy pic tylko samą wode czy tez soki owocowe. Słyszalem ze gdy sie pije
> sok z cytryny to o wiele mniej chce sie jesc. jak macie jakies wlasne
> doswiadczenia to prosze o opinie

Sam stosowałem głodówkę 13 dni, więc mogę coś nt. temat powiedzieć.
Głodówka polega na niejedzeniu niczego i piciu wyłącznie czystej wody.
Picie soków powoduje, że absolutnie nie można mówić o głodówce.

Głodówka ma to do siebie, że wyłącza przewód pokarmowy z pracy
a organizm przełącza się na zużywanie własnych zapasów (tłuszczów
i białek). Na głodówce nie chce się jeść pod warunkiem, że się "wyłączy"
przewód pokarmowy. Najprościej można to zrobić kupując w aptece
opakowanie tzw. soli gorzkiej i po rozpuszczeniu całego opakowania
w szklance wody ją wypić.
Po tej operacji łaknienie zanika.

Nie jest problemem ani ryzykiem zastosować taką głodówkę,
w ciągu jej trwania człowiek świetnie się czuje i ma dużo energii.
Problemem jest natomiast - jak wrócić do normalnego stanu.
Znaczne pogorszenie samopoczucia, wyglądu, totalne zaparcie.
I uwaga - podczas powrotu do "normalności" NIE WOLNO
bodajże przez 2 dni tknąć soli (wszystko, co gotowe jest
solone, więc nieprzydatne), w przeciwnym razie spuchnie się
strasznie, zanim nerki nie powrócą do noormalnego funkcjonowania.

Pozdrawiam,
jangr