Glukozamina - ma to sens?

11. Data: 2008-03-11 22:33:21

Temat: Re: Glukozamina - ma to sens?
Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, na ile będzie to rzeczowa odpowiedź - ale mojemu psu pomagała. Było
to widać zwłaszcza szybkim pogorszeniu się stanu po okresowym odstawieniu - i
poprawie po ponownym rozpoczęciu podawania. Trudno tu chyba mówić o efekcie
placebo - tym bardziej, że tabletkę zawijałam w jakiś smakołyk i psina nie
wiedziała, że cokolwiek innego je ;-)

Ania

12. Data: 2008-03-12 07:08:54

Od: "Bongiorno" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Kruszewski" <k...@g...com> napisał w wiadomości
f.googlegroups.com...
> 3 tygodnie temu miałem artroskopię, w której stwierdzono całkowite
> zniszczenie więzadła krzyżowego przedniego. No więc się pomału
> rehabilituję... Nie wiadomo, kiedy uda się "wcisnąć" na rekonstrukcję...
>
> Wiem - ćwiczenia przede wszystkim.
> Ale wspomóc się "chemią" chyba nie zaszkodzi, prawda?
Niestety niezależne badania są raczej bezlitosne dla glukozaminy z
dodatkami czy też bez: http://www.chiroweb.com/archives/24/10/02.html
Choć z drugiej strony pacjentom z podobnymi problemami lekarz nie ma
co "przepisać", także dobry i efekt placebo. Zawsze można spróbować,
miesięczną dawka to mniej więcej koszt jednej wizyty u fizjoterapeuty
(bo rozumiem, że jesteś u niego 3x w tygodniu i pilnie ćwiczycie).
Potrafię zrozumieć osoby które reprezentują producentów odżywek i w
związku z tym polecają "preparaty na stawy", ale jak wytłumaczyć
polecanie "żelków i galaretek"?

Odpowiedź bardzo prosta - KOLAGEN !

13. Data: 2008-03-12 22:56:48

Od: Adam Kruszewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17974032?ordinalp
os=10&itool=Entre...

> o prosze, tutaj badanie ktore wykazalo bardzo duza poprawe po glukozaminie,
W tytule tych badań masz "relief of osteoarthritis of the knee", gdzie
oznacza zwykle już zaawansowany stan zwyrodnieniowy stawu z
osteofitami itp. Rzeczywiście przy pewnym zaawansowaniu choroby
zwyrodnieniowej glukozamina zaczyna przynosić ulgę - co zresztą jest
dokładnie opisane w badaniach , które zacytowałem wcześniej.
Z tym, ze na osteoartrozę to trzeba zwykle się napracować np. "lecząc"
jej wczesne stadia tylko glukozaminą.
Niestety zerwanie ACL jest moze być początkiem artrozy niezależnie od
tego czy się zrobi rekonstrukcję :(.

14. Data: 2008-03-13 00:12:42

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-03-12 23:56 Adam Kruszewski pięknie wystukał/a:

Wielka ściema.
http://www.sfd.pl/WIELKA_ŚCIEMA_Z_GLUKOZAMINA-t17737
2.html

--
animka

15. Data: 2008-03-13 07:39:54

Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Kruszewski" napisał:
Niestety zerwanie ACL jest moze być początkiem artrozy niezależnie od
tego czy się zrobi rekonstrukcję :(.

Wiem, że to pytanie do lekarzy, a nie na grupkę - ale wydajesz się posiadać
wiedzę w temacie :-) więc zapytam:

Jakie są najskuteczniejsze sposoby uniknięcia owej artrozy?
Czy właśnie jako środek "zapobiegawczy" tytułowa glukozamina nie nada się?
Nie obstaję oczywiście twardo przy tym specyfiku - ot po prostu gdzieś
wyczytałem, że jako "lekarstwo" glukozamina rzeczywiście prawdopodobnie nie
działa (czyli nie "naprawia" zużytej chrząstki stawowej i innych elementów
stawu, nie znieczula...) natomiast rzekomo wpływa na tkankę (zdrową) w taki
sposób, że ją wzmacnia, bardziej uodparnia na niszczenie, zużycie...
Właśnie w takim kontekście pytałem o glukozaminę - czyli nie jako środek,
który miałby mi ... hmmm... sam nie wiem... :) odbudować więzadło! ;) albo
pomóc w rehabilitacji itp, itd... Nie. Pytałem bardziej pod kątem
prewencji - skoro już mam dość poważny kłopot z kolanem, wymagający
interwencji "do wewnątrz" (a tego stawy nie lubią), to czy jako środek
zapobiegawczy preparat zawierający glokozaminę, jakiś MSM i jakąś
chondroitynę MOŻE wpływać korzystnie?
Czy jednak twardo stoisz na stanowisku, że to ... placebo?

Pzdr

16. Data: 2008-03-13 09:17:20

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Beer pisze:
> [...]
> MSM i jakąś chondroitynę MOŻE wpływać korzystnie?
> Czy jednak twardo stoisz na stanowisku, że to ... placebo?

Jeszce raz "zabiorę" głos... glucosamina + MSM + chondroityna są
suplementami diety. Obecność glucosaminy powoduje zwiększone
"smarowanie" stawów typu "kolano" ale również i kręgosłupa. Praktycznie
wszystkie kontuzje (poza urazami z zewnątrz)są powodowane właśnie
"suchością" stawów. Glucosamina teoretycznie powinna być wytwarzana
przez organizm i jest, ale na skutek niewłaściwej diety jest jej za mało.
Legendy o astronomicznych cenach są wzięte prosto z sufitu lub pochodzą
z roku około 2000 kiedy to glucosamina wchodziła na polski rynek. Można
ją sprowadzić z USA, wtedy kosztuje nawet taniej niż w Polsce a i skład
jest zupełnie inny... Jak Cię to interesuje napisz na priv, podam adres
w USA...
Polecanie jedzenia chrząstek zwierzęcych jest absolutną bzdurą i
pochodzi z wiedzy ludowej. Był kiedyś preparat Rumalon (firmy Madaus) do
iniekcji, stosowany w tzw. korzonkach, produkowany z chrząstek
cielęcych. On też miał zwiększać wilgotność części ruchomych :-) ale nie
zwiększał, co więcej, ponieważ był w zastrzykach świetnie uczulał. Na
dzisiaj nic poza glucosaminą lepszego nie i nie może być...

Pozdrawiam

Juanitos

17. Data: 2008-03-13 09:52:53

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Juanitos" <j...@g...com> wrote in message
> (...) Praktycznie wszystkie kontuzje (poza urazami z zewnątrz)są
> powodowane właśnie "suchością" stawów.

Etam, jeśli wolno mi się tak wyrazić.
Poszukaj sobie w Google artykułów na temat np. pękania piszczeli, zapalenia
ścięgna Achillesa, palców młoteczkowatych...
To wszystko typowe kontuzje biegaczy długodystansowych.

T. D.

18. Data: 2008-03-13 11:04:54

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Dryjanski pisze:
> [...]
> ścięgna Achillesa, palców młoteczkowatych...
> To wszystko typowe kontuzje biegaczy długodystansowych.

no tak przecież piszczel to typowy staw...
jednak z tymi "wykształciuchami" Dorna coś jest na rzeczy.

Juanitos

19. Data: 2008-03-13 14:47:52

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no tak przecież piszczel to typowy staw...
> jednak z tymi "wykształciuchami" Dorna coś jest na rzeczy.

Napisałeś o wszystkich kontuzjach, nie o wszystkich kontuzjach stawów.

T. D.

20. Data: 2008-03-13 18:56:08

Od: Adam Kruszewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

>Praktycznie
> wszystkie kontuzje (poza urazami z zewnątrz)są powodowane właśnie
> "suchością" stawów.
Skąd Ci to wiadomo?

Czym smarowac nos po "smarkaniu" ?
przeziebiona krew?
Chrypka u dziecka 3 letniego od dłuższego czasu. Laryngolog, alergolog Wrocław - kogo polecacie?
Czy włączona telefon kom. może powodować ..
Trudności w połykaniu