Gniazdka ELDA - problem

1. Data: 2004-02-03 12:45:56

Temat: Gniazdka ELDA - problem
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Problem dotyczy gniazdek podtynkowych ELDA GWP-132PB
2P+Z z klapką (chyba seria Bingo). Niestety płyta czołowa gniazdek nie
przylega dokładnie do ściany. Wciśnięcie korpusu gniazdka wgłąb puszki i
dociągnięcie śrub nic nie daje. Sytuacja powtórzyła się z kilkoma
puszkami i gniazdkami tego typu. Przypuszczam, że sprężystość przewodów
wewnątrz puszki powoduje, że gniazdko jest wypychane do przodu. Jak
rozwiązać ten problem? Czy można zareklamować gniazdka z opianego wyżej
powodu? Jakie gniazda pozbawione tej wady moglibyście polecić?
Piotr

1. Data: 2004-02-03 12:49:03

Temat: Re: Gniazdka ELDA - problem
Od: "JoShi" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poczekaj. Zamiast tego skróć nieco przewody, zakończ je kostką ( taką
> jak do żyrandola ) albo t.p., a podłączenie kostka - gniazdko zrealizuj
> przewodem o tym samym przekroju, ale nie drutem tylko linką.
Taaaak..... Ciekawe jak ta kostke tam upchnac ???

1. Data: 2004-02-03 13:12:44

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> wrote in message

> Jak rozwiązać ten problem?

Pewnie trochę na to za późno, ale dobrym zwyczajem jest dawanie puszek z
wkrętami mocującymi gniazdko, pazurki na ogół sie nie sprawdzają. A jesli za
gniazdkiem ma być dużo kabla, dobrym pomysłem są głębokie puszki.
A teraz? Można układać za gniazdkiem kable tak, żeby nie sprężynowały, w
ostateczności można dać po bokach puszki kołki rozporowe wpuszczane w ścianę
na skos (dzięki czemu kołek siedzi w litym murze, a jego łeb wypada na
krawędzi puszki) i normalnie przykręcać ramkę gniazdka wkrętami.

> Czy można zareklamować gniazdka z opianego wyżej
> powodu?

Wątpię

J.

1. Data: 2004-02-03 13:36:35

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:
> dobrym zwyczajem jest dawanie puszek z
> wkrętami mocującymi gniazdko,

Niestety na to już za późno.

> pazurki na ogół sie nie sprawdzają.

W przeszłości miałem już takie problemy, ale niektóre typy gniazdek były
na nie odporne. Chodzi o sztywność korpusu, jego rozmiar (głębokość) i
ukształtowanie pazurków. Teraz nie mam już orientacji, a wolałbym
uniknąć eksperymentowania.

> A teraz? Można układać za gniazdkiem kable tak, żeby nie sprężynowały,

Kable 2.5 mm2 trochę sprężynować muszą. Gniazdko jest wyraźnie "miękkie".

> w ostateczności można dać po bokach puszki kołki rozporowe wpuszczane w ścianę
> na skos (dzięki czemu kołek siedzi w litym murze, a jego łeb wypada na
> krawędzi puszki) i normalnie przykręcać ramkę gniazdka wkrętami.

W tym przypadku - odpada.

Pozdrawiam,
Piotr

1. Data: 2004-02-03 13:44:03

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kable 2.5 mm2 trochę sprężynować muszą. Gniazdko jest wyraźnie "miękkie".

ELDY są wiotkie - to fakt. Mam je w domu (developer takie dał), te
trzymające się na pazurkach regularnie trzeba poprawiać, w strategicznych
moiejscach albo wymieniłem na lepsze albo pomocowałem kołkami w sposób
opisany wcześniej.

> W tym przypadku - odpada.

Dlaczego? ELDA (przynajmniej ta znana mi) ma ramkę do przykręcania wkrętami,
a kołka w ścianę - to chyba nie jest problem?

J.

1. Data: 2004-02-03 13:57:16

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> W tym przypadku - odpada.
>
> Dlaczego? ELDA (przynajmniej ta znana mi) ma ramkę do przykręcania wkrętami,
> a kołka w ścianę - to chyba nie jest problem?

Na ścianie są kafelki... Nie da rady. Poszukam raczej innego gniazdka na
początek.
Piotr

1. Data: 2004-02-03 14:09:02

Od: "Krzysztof W." <a...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

Dnia 2004-02-03 13:45, Użytkownik Piotr Fonon napisał:
> Jakie gniazda pozbawione tej wady moglibyście polecić?
> Piotr

Dobre gniazdka i włączniki to z pewnością:

- Legrand
http://www.legrand.pl
- Berker
http://www.berker.pl
- Busch-Jaeger (Sprzedawany w Polsce przez ABB i czasem sprzedawcy
nazywają te elementy instalacyjne jako ABB właśnie)
http://www.busch-jaeger.com

Mam w domu Berker (Modul Plus - białe i zielone ramki) i Busch-Jaeger
(alpha nea - tytan + metalizowany granat). U rodziców zaś jest
Busch-Jaeger (Busch-Duro 2000 SI) i Legrand (Sistena - w zależności od
pomieszczenia, metalizowane - brąz + złoto oraz pastelowe - biały +
zieleń i biały + niebieski).

Wszystkie sprawują się wyśmienicie, Dobrze się montują, pazurki
trzymają, estetyczne, bardzo dobrze wykonane (wysokiej jakości
tworzywo), mechanizmy dopracowane - jedno ale, do najtańszych nie należą.

Pozdrawiam,
Krzysiek

1. Data: 2004-02-03 14:31:38

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na ścianie są kafelki... Nie da rady.

u mnie też kafelki są (gniazdka w ten sposób przerabiałem w kuchni - jako
najczęściej używane)

> Poszukam raczej innego gniazdka na
> początek.

To chyba jednak będzie najprostsza metoda.

J.

1. Data: 2004-02-04 06:12:47

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:

1. Data: 2004-02-04 13:09:48

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JoShi napisał(a):

> Taaaak..... Ciekawe jak ta kostke tam upchnac ???

Jak masz zbędnie pół metra przewodu zapasu pod gniazdkiem, to i samego
gniazdka nie upchasz. A w standardowej ( nie pogłębianej ) puszce sposób
na podsztukowanie linką zawsze się znajdzie.

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

Zastawa stolowa
kot mocz i czyszczenie:P
komin sąsaiada
Zmywarka Bosch SGS55A12 - warto czy nie ?
Non frost