Gołąbki

31. Data: 2006-02-07 13:58:01

Temat: Re: Gołąbki
Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ustek napisał(a):
> Witam. Podałby mi ktoś jakiś sprawdzony przepis na Gołąbki. Z góry dzieki za
> odpowiedzi.
> Pzdr
> Ustim

moj brat nie jada miesa, wiec jak mamy golabki (bo my klasycznie) to
moja mama robi zawsze kilka bezmiesnych...
namoczony "srut" sojowy, albo cieciorke miesza z grzybami i z tego robi
farsz...
a potem juz normalnie w liscie, choc ostatnio coraz czesciej wloskiej
kapusty (krocej sie gotuje i liscie nie lamia sie tak latwo jak w
kapuscie bialej)...
Dogma

32. Data: 2006-02-07 14:05:20

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbigi" <z...@s...motocykle.org> napisał w wiadomości

> No kumam, kumam :)

> A w moim nie. I moge troche zalowac ale...
> ...za to teraz mieszkam na wsi i niedawno, zgodnie z wiejskim zwyczajem,
> zostalem obdarowany kawalem parujacego jeszcze schabu, karkowki, polciem
> sloniny i kilkoma petami kaszanki i kielbasy prosto z kotla. :P
> Nie wspominajac o zaproszeniu na ceremonie probowania wyrobu ;)
>
> --

A ja nawet sponsoruje jedna świnke rocznie...
wiem co ona dostaje jeśc..czy sie nie stresuje za bardzo...

to ma kapitalny wpływ na jakosć miąska potem...

A co imprezy zwanej swiniobiciem to wędrowny mistrz ceremonii ( a sa tacy)
bierze niecałe 100zł za zabicie sprawienie i wyrobienie..

Marek

33. Data: 2006-02-07 14:06:09

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> No niestety mój warzywniak bardziej przypomina delikatesy niż
> polski zieleniak. Ale może mi znajdą porządna kapustę na
> zamówienie :)

Sama sobie zrób..to zadna filozofia...

Marek

34. Data: 2006-02-07 14:07:36

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dogma" <d...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> moja mama robi zawsze kilka bezmiesnych...
> namoczony "srut" sojowy, albo cieciorke miesza z grzybami i z tego robi

Staropolski wigilijny farsz do gołąbków to grzyby i kasza...

są przepyszne

Marek

35. Data: 2006-02-07 14:09:35

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. napisał(a):

> bardzo delikatne to mozna i w pekinke zawinac...a latem jak sie ma
> dostęp do liścia winogronowego to mozna zrobic gołabki w takich liściach
mozna kupic takie liscie...
http://tinyurl.com/8z8hk
Mars

36. Data: 2006-02-07 14:42:32

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. wrote:

> Sama sobie zrób..to zadna filozofia...

Wiem, robiłam w słoikach. Zeszłego lata jakoś mi sie nie chciało.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

37. Data: 2006-02-07 14:47:55

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

turecky napisał(a):

> Z gołąbkami jak z bigosem, co rodzina to przepis. Jak napiszę, jak ja lubie,
> to zaraz inni powiedzą, że to nie są gołąbki.

U mnie zwykle Babcia (SP) robila z ziemniakami i kasza gryczana - niby
lwowskie. Pychota ze skwarewczkami lub cebulka na masle i smietana.
Smazone - cudo. A w drugiej kolejnosci z miesem i ryzem, 2 razy z
kaszanka, ale z kaszanka wole zapiekany chlebek, ciasto francuskie lub
nalesniki krokietowe.

Maciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

38. Data: 2006-02-07 14:49:35

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej L. napisał(a):
> [...]
> Smazone - cudo. A w drugiej kolejnosci z miesem i ryzem, 2 razy z
> kaszanka, ale z kaszanka wole zapiekany chlebek, ciasto francuskie lub

No i zapomnialem, ze wszystko w garnku, na ktorego dnie jest sloma i
liscie kapusty (twarde) - w tym praza sie zalane lekko woda (te z
ziemniakami) na lekkim ogniu lub w piekarniku.

Pozdrawki

Maciek

39. Data: 2006-02-07 15:38:00

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anet napisał:

> I to koniecznie z suszonych. Aż bym zjadła. Chyba się do mamy uśmiechnę.

1. Pomidory rulez.
2. Najlepszymi kucharzami są mężczyźni.
3. NIKT nie robi lepszych gołąbków (w sosie pomidorowym) niż mój tata.
MSPANC

--
Śmiech jest silniejszy niż dobre maniery.

40. Data: 2006-02-07 16:01:53

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zawadzki napisal(a):

> 1. Pomidory rulez.