Golonka w/g Wladyslawa Losa

1. Data: 2004-01-01 18:34:06

Temat: Golonka w/g Wladyslawa Losa
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam golonkę na którą przepis podawał prawie 5 lat temu Władysław
http://minilien.com/?RNwW4wE0Ga
Była pysznościowa.
Polecam wszystkim.

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-01-05 00:29:10

Temat: Re: Golonka w/g Wladyslawa Losa
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrobiłam golonkę na którą przepis podawał prawie 5 lat temu Władysław
> http://minilien.com/?RNwW4wE0Ga
> Była pysznościowa.
====
Mam małe, ale, niestety, nie złośliwe, pytanie: czy udało ci się zrobić
kiedyś niesmaczną golonkę? Bo mi tylko jeden raz w życiu, jakieś 20 lat
temu. I to na własne życzenie (piekłem ją podlewając dwiema(! :) butelkami
mocnego piwa - gorzka była nie do opisania).
Golonka jest tak "pysznoścowa", że trudno ją zbabrać. Pewnie dlatego jest na
nią setki przepisów - i niemal każdy wspaniały.

waldek
====

1. Data: 2004-01-05 08:34:01

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Golonka jest tak "pysznoścowa", że trudno ją zbabrać. Pewnie dlatego jest na
> nią setki przepisów - i niemal każdy wspaniały.

Noo, mnie też się kiedyś udało golonkę tak spieprzyć, że zniechęciłam się do
jej przyżądzania na wiele lat. Tamto moje nieudane dzieło to była golonka
gotowana, ale już nie pamiętam z czym, a gotowałam ją, bo było to na wakacjach
i miałam tam tylko jednopalnikową maszynkę elektryczną. Fuj, fuj, ale mój mąż i
tak ją zjadł.
Pozdrowionka - Agnieszka.
P.S. Joanno, a jak Ci poszło z nacinaniem?

1. Data: 2004-01-05 08:36:06

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> ====
> Mam małe, ale, niestety, nie złośliwe, pytanie: czy udało ci się zrobić
> kiedyś niesmaczną golonkę?

No może nie całą... ale jak się wysuszy skórę do konsystencji podeszwy, to
można to uznać za zbabranie... udało mi się tak kiedyś zrobić i potem długo
nie robiłam...
I jeszcze kiedyś kupiłam peklowaną golonkę i to też była porażka...

1. Data: 2004-01-05 08:40:33

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> P.S. Joanno, a jak Ci poszło z nacinaniem?

Bezboleśnie... Golonkę wcześniej obgotowałam :-)))) i miałam wywar na pyszną
pomidorową zupę :-)

1. Data: 2004-01-05 17:25:01

Od: "..::*Kameljanda*::.." <k...@s...gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Message-ID<news:bt1p34$cub$1@news.onet.pl>
osóbki mieniącej się
_Joanna Duszczyńska_ z adresu <j...@p...onet.pl> wyświetla:

> Zrobiłam golonkę na którą przepis podawał prawie 5 lat temu Władysław
> http://minilien.com/?RNwW4wE0Ga
> Była pysznościowa.
> Polecam wszystkim.

Brzmi nieźle a czy może to być gęsi smalec?

--
..::*Kameljanda*::..

1. Data: 2004-01-05 18:08:47

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <btc7cc$ef6$2@nemesis.news.tpi.pl>, ..::*Kameljanda*::..
<k...@s...gazeta.pl.invalid> wrote:

> Message-ID<news:bt1p34$cub$1@news.onet.pl>
> osóbki mieniącej się
> _Joanna Duszczyńska_ z adresu <j...@p...onet.pl> wyświetla:

> Brzmi nieźle a czy może to być gęsi smalec?

Pewnie może. Spróbuja jak Ci wyjdzie. Dodaj jeszcze czosnku i możesz
to nazwać "golonką bawarską po żydowsku" ;-)

Władysław

1. Data: 2004-01-05 19:15:07

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Pewnie może. Spróbuja jak Ci wyjdzie. Dodaj jeszcze czosnku i możesz
> to nazwać "golonką bawarską po żydowsku" ;-)

A propos "golonki po żydowsku"...
Fakt autentyczny ;-)
Mój mąż widział kiedyś w menu pewnej restauracji "schabowe po żydowsku"...

1. Data: 2004-01-05 19:18:26

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 5 Jan 2004 20:15:07 +0100, "Joanna Duszczyńska"
<j...@p...onet.pl> wrote:

>U?ytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

>A propos "golonki po ?ydowsku"...
>Fakt autentyczny ;-)
>Mój m?? widzia? kiedy? w menu pewnej restauracji "schabowe po ?ydowsku"...

piekne...a dylemat zydowski? to darmowa szynka. tak w gazecie u
nas stalo, to nie moje ;)

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-05 19:58:12

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <btccv4$4mu$1@news.onet.pl>, Joanna Duszczyńska
<j...@p...onet.pl> wrote:

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> A propos "golonki po żydowsku"...

Ktoś się niedawno pytał o właściwą wielkość takiej golonki. Oczywiście
powinna być to spora golonka tylna. Kiedyś gdy goszczono mnie na koszt
rządu bawarskiego w klasztorze Andechs (wtajemniczeni wiedzą o co
chodzi ;-) ) podano nam połówki pieczonych golonek tak duże, że nie
dałem rady takiej połówki zjeść. Do tego była tylko najprostsza
"Kartoffelsalat" i ciemne piwo w litrowych miarach.

Władysław

Sałatka jarzynowa
wloska grappa
wódka...?