Goraczka-5miesieczne dziecko

11. Data: 2003-01-01 22:34:13

Temat: Re: Goraczka-5miesieczne dziecko
Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to musialbys sam zbadac pacjenta albo ewentualnie
> zalecic mu zgloszenie sie do innego lekarza.
> Z podanego przez pacjenta bowiem wywiadu nie
> wynika jaki charakter ma ta infekcja, jakie
> sa obciazenia itp.
> Naduzywanie natybiotykow w Polsce to jedna sprawa
> i mozna na ten temat dyskutowac, wydawanie sugestii
> konkretnemu pacjentowi to juz inna sprawa zwiazana
> z opdowiedzialnoscia. Jesli ten pacjent po
> Twoim postingu zrezygnuje ze stosowania antybiotykow
> i zachoruje na ropne zapalenie opon mozgowo-rdzeniowych
> to czy wezmiesz odpowiedzialnosc za skutki takiego

Dlaczego któryś już raz, przypisujesz mi myśli, których ja nie
sformułowałem? Powiedziałem wyraźnie "Jeżeli jest to zwykłe przeziębienie
wirusowe". Przeziębienie a angina to są dwie różne rzeczy. Gdyby nawet to
była angina, to czy według Ciebie każda angina kwalifikuje się do
automatycznego serwowania antybiotyków? Dlaczego doszukujesz się na siłę
negatywów w moich słowach? Czy ja nie mam prawa zabierać tutaj głosu? Nie
będę tym razem skromny i powiem, że nie zauważyłem aby Twoje wypowiedzi na
grupie były w czymkolwiek lepsze od moich? Na temat Twojego bieżącego
postingu mógłbym sporo podyskutować. Ograniczę się tutaj do kilku zapytań.
Czy Ty jako lekarz uważasz, że szkodliwość antybiotyków ogranicza się tylko
do uodpornienia bakterii? Czy gdy tylko nie widzisz takiego
niebezpieczeństwa, bez dostrzegania innych negatywnych skutków ich
działania, chętnie je przepisujesz? Myślę, że właśnie to co napisałeś w
ostatnim zdaniu, a dokładnie brak kompetencji niektórych lekarzy, a co za
tym idzie strach przed odpowiedzialnością powoduje, że przepisują oni
antybiotyki na zapas. W ten sposób chronią siebie a szkodzą pacjentom. To
się nazywa pójście na łatwiznę. Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego, tak
wiele dorosłych pacjentów, którzy tyle razy mieli do czynienia z lekarzami,
nie znają podstawowych spraw związanych ze swoim zdrowiem? Czy Ola, która
tutaj postawiła pytanie, jest upośledzona umysłowo (bardzo przepraszam Olę w
tym miejscu ;-)), że do tej pory żaden lekarz nie wytłumaczył jej kiedy ma
się niepokoić o stan zdrowia dziecka? Dlaczego na siłę bronisz wszystkich
lekarzy a krytykujesz wyłącznie pacjentów?

W ogóle nie wiem czy takie dyskusje z lekarzami tutaj mają jakikolwiek sens.
Przeprowadziłem ich wiele i znakomitą większość określam jako stratę swojego
czasu.

Pozdrawiam, andrzej

12. Data: 2003-01-01 22:37:06

Od: Yellow Peril <xanda@wytnij_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pozolklej kartce <M...@n...dialog.net.pl>,
datowanej: Wed, 1 Jan 2003 23:31:20 +0100, Yellow Peril naskrobalo...
> [...]
> >

> Moze Paracetamol w zawiesinie (jesli nie jest uczulona)-
> mozna podawac dzieciom powyzej 3 mies.zycia.
> Podaje sie 10-15 mg na kilogram masy ciala dziecka.
> Przykladowo: 10 kg dziecko powinno dostac 100 - 150 mg.
> W zawiesinie na 1ml przypada 25mg paracetamolu, wiec dla 10
> kilogramowego dzecka trzeba okolo 5ml zawiesiny (lyzeczka do herbaty lub
> jedna miarka dolaczona do leku).
> Mozna podac do 4 takich dawek na dobe (maxymalnie!!!)
>
> Podkreslam jednak ze dla takiego maluszka jak twoj takie zlecenie
> powinien wykonac lekarz po zbadaniu dziecka!!!!!!

Hmmm... ta masa 10 kg byla zalozona dla latwiejszych obliczen:-)
Wyjasniam dla ewentualnych czepialskich ;-)

--
Yellow Peril
Nigdy zlej woli nie przypisuj tego, co znacznie latwiej wytlumaczyc

13. Data: 2003-01-01 22:43:58

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wirusowe". Przeziębienie a angina to są dwie różne rzeczy. Gdyby nawet to
> była angina, to czy według Ciebie każda angina kwalifikuje się do
która angina sie nie kwalifikuje ? bo chyba nie myslales o angina
pectoris?
Tichy

14. Data: 2003-01-01 22:47:27

Od: Yellow Peril <xanda@wytnij_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pozolklej kartce <auvqvh$hq8$1@foka.acn.pl>, datowanej: Wed, 1 Jan
2003 23:43:58 +0100, I.Tichy naskrobalo...

> Użytkownik "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> która angina sie nie kwalifikuje ? bo chyba nie myslales o angina
> pectoris?

ROTFL :-)

15. Data: 2003-01-01 23:29:42

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 1 Jan 2003, Andrzej Glowacki wrote:

> była angina, to czy według Ciebie każda angina kwalifikuje się do
> automatycznego serwowania antybiotyków?

a jakie sa standardy postepowania w anginie?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

16. Data: 2003-01-01 23:31:00

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "I.Tichy" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> która angina sie nie kwalifikuje ? bo chyba nie myslales o angina
> pectoris?
> Tichy

Rozumiem, że jesteś zwolennikiem stosowania antybiotyków w przypadku każdej
anginy. Ja natomiast znam różne opinie na ten temat i osobiście nie należę
do zwolenników stosowania antybiotyków w przypadku każdej infekcji
bakteryjnej. Wiele chorób w tym i angina w normalnych okolicznościach nie
zagraża życiu i nie daje groźnych powikłań. Te same choroby w niektórych
przypadkach, niestety takie zagrożenie niosą. To z jakim lekiem i kiedy w
takim przypadku należy interweniować, zależy od kompetencji lekarza, który
opiekuje się pacjentem. Dlatego nie można udzielić odpowiedzi w jakich
chorobach bakteryjnych należy podać antybiotyk a w jakich nie. To zależy od
wielu czynników i decyzja powinna zapadać indywidualnie w każdym przypadku.

Poniżej zamieszczam dwa krótkie artykuły związane z tematem.

Pozdrawiam, andrzej

Antybiotyki na ból gardła?

Ponad połowa dorosłych osób, które poszukają porady u lekarzy podstawowej
opieki zdrowotnej z powodu bólu gardła, otrzymuje antybiotyk, pomimo że
większość przypadków tej choroby spowodowanych jest wirusami, które nie są
wrażliwe na antybiotyki.

Ból gardła jest jedną z najczęstszych przyczyn wizyt u lekarza. Większość
bólów gardła spowodowanych jest wirusami, na które antybiotyki nie działają.
Spośród bakterii wywołujących ból gardła najczęstsze jest zakażenie
paciorkowcem, odpowiedzialne za 15 do 36% bólów gardła u dzieci i 5 do 17% u
dorosłych.

Naukowcy z Bostonu skontrolowali ponad 2 tys. wizyt u lekarzy podstawowej
opieki zdrowotnej i obliczyli, że 73% pacjentów otrzymywało antybiotyk na
ból gardła. Zalecanym antybiotykiem w przypadku infekcji paciorkowcowej jest
penicylina i erytromycyna, jednak 68% osób otrzymuje inne, droższe i
pozornie lepsze leki. Stosowanie takich antybiotyków powoduje zwiększenie
kosztów terapii i szerzenie się oporności bakterii na leki, które należałoby
raczej zastosować w groźniejszych chorobach.

Lekiem z wyboru w infekcjach paciorkowcowych jest penicylina, piszą
naukowcy. Kilkadziesiąt lat po jej odkryciu jest ona nadal skuteczna. Jeśli
ktoś ma alergię na penicylinę, alternatywą jest erytromycyna, równie dobry i
niedrogi lek.

Wielu pacjentów idąc do lekarza spodziewa się, że otrzyma antybiotyk. Z
punktu widzenia zdrowia publicznego ważne jest jednak, żeby umieć odróżnić
infekcję bakteryjną od wirusowej. Cechą zakażenia bakteryjnego jest
występowanie ropnych nalotów na migdałkach podniebiennych oraz wysoka
gorączka. Jeśli bólom gardła towarzyszy katar, prawdopodobną przyczyną są
wirusy.

The Journal of the American Medical Association
Reuters Health C

Źródło: http://www.antybiotyki.com.pl

Mała korzyść z zastosowania antybiotyków w leczeniu ostrego zapalenia ucha
środkowego u dzieci

Ostre zapalenie ucha środkowego jest jedną z najczęstszych chorób
występujących u dzieci. Zastosowanie antybiotyków różni się w zależności od
kraju i wynosi od 31% w Holandii do 98% w USA i Australii.

Celem pracy była ocena skuteczności antybiotykoterapii w leczeniu zapalenia
ucha środkowego u dzieci. Metaanalizie poddano 7 z 10 prac które ukazały się
w piśmiennictwie w latach 1958 - 2000 (styczeń). Obejmowały one łącznie 2202
dzieci.

Zastosowanie antybiotyków nie powodowało zmniejszenia bólu w pierwszej dobie
leczenia. U 28% pacjentów ból zmniejszał się od 2-7 doby leczenia. Nie
stwierdzono wpływu antybiotyków na funkcję słuchu, ale audiometrię
wykonywano tylko w 2 pracach. Antybiotykoterapia nie wpływała na częstość
nawrotów i inne powikłania ostrego zapalenia ucha środkowego. Odnotowano
tylko jeden przypadek zapalenia wyrostka sutkowatego u dziecka leczonego
antybiotykiem z grupy penicylin.

Zastosowanie antybiotyków w leczeniu ostrego zapalenia ucha środkowego u
dzieci przynosi niewielką korzyść. Większość przypadków choroby ustępuje
samoistnie. Leczenie antybiotykiem może być uzasadnione w przypadku
występowania zwiększonego ryzyka zapalenia wyrostka sutkowatego.

The Cochrane Library, 3, 2001, Oxford
Opracowanie: lek. Agnieszka Szmigielska

Źródło: http://www.lekarze.com

17. Data: 2003-01-01 23:48:25

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, że jesteś zwolennikiem stosowania antybiotyków w przypadku
każdej
> anginy.
Nie , nie rozumiesz
Zadałem Ci proste pytanie
Tichy

18. Data: 2003-01-01 23:59:15

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2 Jan 2003, Andrzej Glowacki wrote:

> Rozumiem, że jesteś zwolennikiem stosowania antybiotyków w przypadku każdej
> anginy.

co to jest angina?
jesli cytujesz:

> Zalecanym antybiotykiem w przypadku infekcji paciorkowcowej jest
> penicylina i erytromycyna

P.

19. Data: 2003-01-02 00:05:13

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

powiem ci tyle nieleczenie anginy antybiotykiem grozi komlikacjami takimi
jak miedzy innymi - gorączka reumatyczna - uszkodzenie zastawek serca,
klebuszkowe zapalenie nerek - niewydolnosc nerek

pozdrawiam cie serdecznie i radze jnie radz nikomu
Tichy

pediatria pod red Krystyny Kubickiej i Wandy Kawalec

str.784

"Dość często występująca choroba gardła jest angina. Zdaniem
Danielewicza-twórcy larngologii dziecięcej w Polsc i świecie, reakcja
zapalno-zakaźa ma charakter obronny i jest skutkiem bakteriemii,wiremii,
bądź odczynu alergicznego,dlatego leczenie miejscowe anginy podobnie jak
nieżytu kataralnego gardła jest zwykle mniej skuteczne niz leczenie ogólne.
Ze względu na zagrożenie gorączką reumatycznąi zapaleniem kłębuszków
nerkowych po infekcjach paciorkowcowych , ważne jest leczenie anginy
antybiotykiem działającymm na paciorkowce grupy B"
Tichy

20. Data: 2003-01-02 00:16:24

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 1 Jan 2003 21:59:40 +0100,"Wiewióra" <l...@p...onet.pl>,
napisał/a:

> Użytkownik "Ole[ń]ka" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> Domowy sposób to chłodne kompresy np.na czoło. O lekach niech piszą lekarze.

A paracetamolu dla dzieci nie ma?

Kaja

Re: O PRYWATNEJ PRAKTYCE UROLOGICZNEJ
Do lekarza w obcym miescie