Gradówka. Pomocy !

22. Data: 2004-01-24 19:40:23

Temat: Re: Gradówka. Pomocy !
Od: "IZA" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ponownie i nie pójdę do lekarza".
> Po kilku m-cach pech chciał (a może nie?) przygniotłam niechcąco tegoż
palca
> sklepowymi drzwiami od lodówy. Wydałam wewnętrzny krzyk (dużo ludzi
wokół).
> Palec calusieńki w oka mgnieniu zsiniał, spuchł. Nie wiedziałam co teraz z
> tym robić, ale...nic specjalnego nie zrobiłam. Jakieś tylko okłady jak
przy
> stłuczeniach.
> Po naczyniaku nie mam śladu(kilka lat).
>
> Nie bierz ze mnie oczywiście przykładu(!) ;)))

ja również mam ciekawe doswiadczenia ze swoim zdrówkiem....jak cos mi sie
przytrafia to już musi sie ciagnąć i ciągnąć.....
Mnie sie zrobiło cos takiego jak tobie ale na podeszwie stopy, leczyłam to
pół roku u dermatologa róznymi dziwnymi specyfikami ,ale jak nie pomagało to
odtawiłam.Pomyślałam sobie olewam bo i tak nic sie nie zmienia.Pojechałam na
wakacje do Chorwacji,połaziłam 2 tygodnie po żwirowej plaży i było po
wszystkim.....
Druga sprawa : do dzis nie wiem co to było. Jakies alergiczne pękanie skóry
,co jakiś czas sie goiło ale dwa dni pózniej znowu wyłaziło.To również
leczyłam u różnych specjalistów (równiez prywatnych ) leczyli mnie
antybiotykami i róznymi maściami.....Równiez to trwało około pół roku jak
sobie pomyślałam:olewam. po jakims czasie wpadłam na pomysł zeby to
posmarowac jeszcze najzwyklejszym kremikiem do pielegnacji dzieci. I
wyobraź sobie: pomogło.
Z jednym i drugim mam spokój już od jakiegoś czasu i sie nie nawraca...

Tak ze chyba jednak mamy coś wspólnego.

Cały czas mam nadzieję ze sie obejdzie bez tego cięcia, choć powoli już
przywykam do tej świadomości :(

Pozdrawiam
IZA
i...@p...fm

21. Data: 2004-01-24 19:40:23

Od: "IZA" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

23. Data: 2004-01-24 20:53:53

Od: "IZA" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "IZA" <i...@p...fm> napisał w wiadomości
> Słyszałam jeszcze o bezposrednim podaniu zastrzyku ze sterydem . Czy to
> mogło by pomóc ???
> Jak widzisz jestem twarda :):):)

a własciwie to jeszcze jedno : moze to głupie pytanie ale czy powieka którą
sie znieczuli zastrzykiem nadal mruga ? Ja mam straszny odruch
mrugania --jak mi tylko ktoś robi fotkę i mówi nie mrugaj to ja wtedy jak
na potegę :):):)
Pytam dlatego,zeby być przygotowana na wszystko jak pójdę to
ciachnąć....Wiem ze mi odwiną powiekę i co wtedy z tym moim nieszczesnym
mruganiem???

24. Data: 2004-01-24 21:07:04

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

buum16$pl5$...@a...news.tpi.pl,
IZA <i...@p...fm>:

> Pytam dlatego,zeby być przygotowana na wszystko jak pójdę to
> ciachnąć....Wiem ze mi odwiną powiekę i co wtedy z tym moim
> nieszczesnym mruganiem???

Pewnie Ci zaloza rozworke - nie da sie mrugac.
A oko Ci znieczula i sklonnosc do mrugania bedzie mniejsza. Bo odruch
mrugania jest "sterowany" bardziej w rogowce niz w samej powiece.

--
Robert

25. Data: 2004-01-24 21:23:04

Od: "IZA" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie Ci zaloza rozworke - nie da sie mrugac.
> A oko Ci znieczula i sklonnosc do mrugania bedzie mniejsza. Bo odruch
> mrugania jest "sterowany" bardziej w rogowce niz w samej powiece.

A co to jest ta rozworka?

IZA
i...@p...fm

26. Data: 2004-01-24 22:15:04

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

buunol$3m3$...@a...news.tpi.pl,
IZA <i...@p...fm>:

> A co to jest ta rozworka?

Przyrzad do rozwierania powiek.

--
Robert

27. Data: 2004-01-25 03:54:53

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ze wzgl. na brak efektow leczniczych zrezygnowano juz z tej metody wiele lat
temu. Nie wiem, czy dokladnie przeczytalas moje odpowiedzi. Zwroc wiec uwage
na slowo: torebka. I to jest moja odpowiedz.

> [...]
> Pytam dlatego,zeby być przygotowana na wszystko jak pójdę to
> ciachnąć....Wiem ze mi odwiną powiekę i co wtedy z tym moim nieszczesnym

Powieke bedziesz miala unieruchomiona rozworka lub powiekotrzymaczem, wiec
nie bedzie to Twoj problem. Podobnie jak znieczulenie, ktore zniesie problem
mrugania.

casus

28. Data: 2004-01-25 07:12:46

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend casus ( c...@g...pl ) wrote :
> Chodzi glownie o to, ze
> z tego lozyska ( otorbionego ) - zawsze bedzie sie wysaczac infekcja i
> dopoki nie usunie sie lozyska WRAZ z torebka - nawroty i dolegliwosci beda
> wracac. DLATEGO wlasnie koniecznym i jedynym sposobem wyleczenia
> calkowitego gradowki jest sposob chirurgiczny.
Jeśli chodzi o mnie, to mnie załamałeś:(

>Po za tym nalezy pamietac,
> ze gradowka moze wywolywac efekt gorszego widzenia poprzez wytworzenie
> nieregularnego astygmatyzmu,
Jaka jest tego przyczyna? Dlaczego tak sie dzieje? Nie chodzi chyba o to, że
coś(gradówka) wystaje i przesłania widzenie?

>oraz w druga strone - osoby majace wade
> wzroku i nie noszace korekcji okularowej czesto lapia gradowki, jako
> odpowiedz organizmu.
Nie noszę - nie potrafią mi ich dobrać.

> dostajesz kropelki do oka i maly zastrzyk w
> powieke, aby Cie znieczulic, zabieg trwa 5-15 minut i jest calkowicie
> bezbolesny.
A co z osobami uczulonymi na leki znieczulające? (ja do nich należę)

> Aby bylo jasne - tez mialem usuwane 2 gradowki, wiec rowniez z
> doswiadczenia pacjenta moge o tym pisac, a nie stricte zawodowo.
Miałeś je na obu oczach i były usuwane podczas jednego zabiegu? Czy też było
inaczej?

Pzdr.
Iwona

29. Data: 2004-01-25 07:16:23

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend IZA ( i...@p...fm ) wrote :

> Tak ze chyba jednak mamy coś wspólnego.
;)))

> Cały czas mam nadzieję ze sie obejdzie bez tego cięcia, choć powoli już
> przywykam do tej świadomości :(
Bierz to pod uwagę:)

Pzdr.
Iwona

30. Data: 2004-01-25 07:39:41

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

buvq9l$o6l$...@a...dialog.net.pl,
Iwona <i...@W...pl>:

> Jeśli chodzi o mnie, to mnie załamałeś:(

Alez przestan panikowac - to jest naprawde drobny zabieg.

> Jaka jest tego przyczyna? Dlaczego tak sie dzieje? Nie chodzi chyba o
> to, że coś(gradówka) wystaje i przesłania widzenie?

Prawdopodobnie chodzi o ucisk na galke.

> Nie noszę - nie potrafią mi ich dobrać.

Co znaczy "nie potrafia"? Idz gdzie indziej.
Jesli masz wade i nie nosisz korekcji, szkodzisz sobie.

> A co z osobami uczulonymi na leki znieczulające? (ja do nich należę)

Koniecznie zaznacz to przed zabiegiem. Na jakie leki znieczulajace dokladnie
masz na razie stwierdzone uczulenie?

--
Robert

powieka mnie swędzi