Granica normalności

1. Data: 2002-03-27 19:35:50

Temat: Granica normalności
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś by mi mógł wytłumaczyć co się ze mną dzieje. Od dzieciństwa mam
ambiwalentny stosunek do siebie, rodziny i ludzi. Poza tym niskie poczucie
własniej wartości, brak własnego i nieakceptacja "ja", tendencję do wycofywania
się z życia społecznego, wieczne oszukiwanie całego świata no i samej siebie,
ogromny chłód uczuciowy, egotyczne myślenie, no i na skutek wielu życiowych
sytuacji przekierowanie nienawiści do innych ludzi na własną osobę. Przeszłam
już anoreksję, teraz mam depresję i nerwicę, ale co tak naprawdę je wywołało.
Wszystkie te objawy są przecież skojarzone ze schizofrenią lub rozszczepieniem
osobowości. A objawy są rozpoznane dokładnie przez psychologów na psychoterapii
grupowej, na którą teraz uczęszczam, jednak nic więcej na razie mi nie chcą
powiedzieć. Napiszcie co o tym myślicie, bo ja już sama się nie rozumię.
I jeszcze jedno pytanie co to jest osiowy objaw oraz na czym polega
socjoterapia.

1. Data: 2002-03-27 22:54:44

Temat: Re: Granica normalności
Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
psychoterapii
> grupowej, na którą teraz uczęszczam, jednak nic więcej na razie mi nie

Najlepiej wiej od tych psychologów jak najdalej, zamiast bez zrozumienia
przyswajać sobie terminologię psychiatryczną i posługiwać się nią w sposób
budzący wesołość. Następnie powiedzą Ci, że twój stan psychiczny to
wyłącznie wina rodziców, bo za mało okazywali uczuć a w końcu, iż musisz
zaakceptować samą siebie, razem z sążnistym rachunkiem, który Ci przedstawią
na zakończenie tej "psychoterapii".
Dorrit

1. Data: 2002-03-28 05:34:03

Od: "gido1" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Little Dorrit <z...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a7tj3b$cpi$...@n...tpi.pl...
> [...]
> wyłącznie wina rodziców, bo za mało okazywali uczuć a w końcu, iż musisz
> zaakceptować samą siebie, razem z sążnistym rachunkiem, który Ci

///..nie dość że jako fachowiec (tak się przynajmniej określasz) wiecznie
kogoś krytykujesz łacznie z pacjentami, jakich gdzieś tam spotkałaś ,non
stop oceniasz innych lub ich postepowania (dziwna metoda jak na psychologa
lub kogoś podobnego) to teraz osiągnęłaś apogeum głupoty dając takie rady
osobie chorej , będącej chyba w najtrudniejszym momencie takich zaburzeń , i
to na dodatek przez internet ... brawo

i wiesz co mi sie podoba , to z jaka pewnoscia mowisz o tym, co tej osobie
psycholodzy naopowiadają ,
chyba miałem w życiu pecha albo raczej szczescie bo nie zdarzyło mi sie
spotkac takiego ktory wmawial by pacjentom rozne przypisywane im rzeczy , i
tak wedlug mnie w takim postepowaniu i myśleniu wlaśnie tkwi sedno sprawy
pracy w tym zawodzie ....zreszta co bede dalej mowił , i tak wiesz lepiej

p.s. jak cie czasem czytam to odnosze wrazenie że masz jakieś problemy z
samą sobą ....odpowiedzijestem w stanie sam udzielić

1. Data: 2002-03-28 07:18:03

Temat: Odp: Granica normalności
Od: "Aleksander Nabagło" <...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@n...onet.pl...
> Czy ktoś by mi mógł wytłumaczyć co się ze mną dzieje. Od dzieciństwa mam
> ambiwalentny stosunek do siebie, rodziny i ludzi. Poza tym niskie poczucie
Chcialabys byc taka jak inni, zarazem wiesz, ze nie jestes taka
jak inni, wiec zrodla Twoich problemow dopatrujesz sie w innych,
nastepnie oceniasz, ze to Ty sama jestes ich zrodlem i ... sama
sie za to karzesz!
Zapewne podlozem tego wszystkiego jest jakas falszywa,
nie sprecyzowana jawnie tranzakcja
z otoczeniem - to znaczy zrezygnowalas z jakiej istotnej czesci
Ciebie w zamian za to, aby byc akceptowana; ale to nie dziala:
to znaczy cene zaplacilas a to, co uzyskalas nie jest tym,
o co chodzilo.
Zatem potrzebujesz podjac to, czego zaniedbalas,
zajac sie tym i nie zrazac sie tym, ze nie bedziesz rozumiana,
lub (co czesto ludziom sie zdarza) otoczenie bedzie
Ci bezinteresownie przeszkadzac w realizacji Twoich
planow.

.

1. Data: 2002-03-28 13:58:10

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> planow.
>
> A tak dokładniej to od czego powinnam zacząć, bo ja się już w tym kompletnie
pogubiłam.
PS. Dzięki za zrozumienie

1. Data: 2002-03-28 15:43:40

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gido1" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>

> to teraz osiągnęłaś apogeum głupoty dając takie rady
> osobie chorej , będącej chyba w najtrudniejszym momencie takich zaburzeń ,

Po pierwsze, skąd taki jesteś pewny, że to osoba chora psychicznie? Wynika
to zapewne z Twojej głupoty, bo przecież wnioskujesz tak wyłącznie z treści
inicjującego postu. Na psychoterapię nie chodzą wyłącznie chorzy
psychicznie, lecz zdumiewające - w większości zdrowi.
Po drugie, coś w tej psychoterapii jest nie tak, skoro dziewczyna żonglując
bez zrozumienia terminologią psychiatryczno-psychologiczną upiera się, że tą
wiedzę wcisnęli jej do głowy ci właśnie psychoterapeuci, dołując ją w sposób
bezprecedensowy, pozbawiając poczucia bezpieczeństwa, siejąc niepokój i nie
wyjaśniając wątpliwości, które to właśnie ich psim obowiązkiem jest rozwiać
na terapii, a nie w internecie.Byłabym nawet skłonna zaryzykować
twierdzenie, że to oni, za ciężką forsę do takiego stanu ją doprowadzili,
więc powinna olać tak "profesjonalnie"prowadzoną psychoterapię.

> i wiesz co mi sie podoba , to z jaka pewnoscia mowisz o tym, co tej osobie
> psycholodzy naopowiadają ,

Nie rozumiem. Dlaczego tak Ci się to podoba?

> [...]
> pracy w tym zawodzie ....zreszta co bede dalej mowił , i tak wiesz lepiej

Niestety, wyrażasz sie tak enigmatycznie... Praca psychoterapeuty w pewnym
sensie polega na ksztaltowaniu postaw ale i wytworzeniu w kliencie poczucia
bezpieczeństwa, pomocy w zrozumieniu przyczyn jego dolegliwości, niwelacji
lęku i niepokoju metodami psychoterapeutycznymi. W skla tego wchodzi
rzetelne poinformowanie klienta lub jak wolisz - pacjenta o rodzaju jego
dolegliwości. Tymczasem ta dziewczyna zamartwia się, niepokoi, podejrzewa u
siebie schizofrenię, szuka na grupie dyskusyjnej wyjasnienia własnego stanu
psychicznego itd, a Ty chcesz mnie, zawodowemu psychologowi, /choć nie
psychoterapeucie/ wmówić, że wszystko jest z tą terapią OK, tylko ja tu
swoją głupotą mącę i daję dziewczynie debilne rady???

> p.s. jak cie czasem czytam to odnosze wrazenie że masz jakieś problemy z
> samą sobą ....odpowiedzi jestem w stanie sam udzielić

Szkoda, że nie ma to związku z dyskutowanym tematem. Ale jeśli Twoja
samodzielna odpowiedź jest tak wysokiego lotu jak tutaj odnośnie tej
dziewczyny, to masz chyba samoocenę mocno zawyżoną.
Dorrit

1. Data: 2002-03-31 15:32:18

Od: Dawid <p...@u...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@p...onet.pl> napisal:

Od strony technicznej, te objawy o których piszesz BYWAJĄ w
najlżejszej formie schizofrenii, którą łatwo pomylić z innymi
zaburzeniami natury czysto psychologicznej. Jednym z elementów tej
chizofrenii jest wycofywanie się z aktywności umysłowej, zmniejszanie
korzystania z własnej "głowy" i ucieczka do prostych lub
stereotypowych form zachowań. A Ty tym czasem całkiem nieźle sama się
anlizujesz. Jak piszesz te objawy są kojarzone, ale nie oznacza to, iż
mam objawy = mam chorobę.

Dawid

ICQ: 16199503

1. Data: 2002-03-31 17:35:35

Od: " Ania" <a...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najprawdopodobniej to skutek twojego wychowywania przez rodziców, To jest
trudne do cofnięcia w człowieku. Chyba jednak czeka cie praca z psychologiem,
rozmawianie z kimś zaufanym itp. Przeczytaj książke "Toksyczni rodzice" -
warto.

1. Data: 2002-03-31 20:27:19

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Ania" <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
psychologiem,
> rozmawianie z kimś zaufanym itp. Przeczytaj książke "Toksyczni rodzice" -

Nie warto. Ta książka to stek bzdur i nonsensów.
Dorrit

http://www.gazeta.pl/usenet/

Re: +AFs-Profet+AF0AWw-pl+AF 0- Do madrzejszych od samego Proroka+ACE-
Re: [Profet][pl] Do madrzejszych od samego Proroka!
stare ale prawdziwe:)
Re: [Profet][pl] Prorocy
ostani "etap" podrywania!!! - I randka