Granulocytów mało

1. Data: 2008-06-26 21:36:11

Temat: Granulocytów mało
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam, jestem krwiodawcą i dostaję za każdym razem (3-4 razy w roku)
morfologię do ręki. Półtora roku temu zauważyłem GRA% na poziomie 36,9
(norma to ponoć 50-80) i od tego momentu utrzymuje się na takim mniej
więcej poziomie. Wszystkie pozostałe czynniki w morfologii są idealne,
ale rozmaz podobno już dobry nie jest. I teraz pytanie: robić jakieś
dodatkowe badania czy nie? Lekarze lekko bagatelizują sprawę (nigdy
nie sugerowali mi po takich wynikach, bym nie oddał krwi) i mówią, że
jak chcę to mogę się wybrać do internisty, ale skoro na nic się nie
skarżę, to lepiej, żebym sobie darował. Co o tym myśleć?

2. Data: 2008-06-26 23:04:04

Temat: Re: Granulocytów mało
Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...com> wrote in message
f.googlegroups.com...

> ..

To by sugerowało lekkie upośledzenie układu odpornościowego, jednak:

skoro inne wyniki morfologii są w porządku, to nie jest na poziomie
krwiotwórczym
nie chorujesz częściej? Więc (a to jest miarodajne) układ immunologiczny
funkcjonuje jak najlepiej.

Tak więc być może (i należy o tym pamiętać) norma przesunęła się w dół dla
Ciebie?

Zrobiłbym test na cukier (dla świetego spokoju) i myślę, że tak długo, jak
nie będzie zauważalnie częstszych infekcji albo spadania poziomu
granulocytów. Możesz przyjmować witamine B12 (często jest razem z żelazem,
które jako dawca krwi możesz przyjmować, ale zredukowałbym dawkę do połowy
zalecanej jeśli nie masz problemów z hemoglobiną) to wspomoże ogólny proces
tworzenia krwi oraz kwas foliowy.

Palisz?

--
Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl
Blog : http://user-maat-re.blogspot.com/

3. Data: 2008-06-26 23:09:02

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Jun 27, 1:04 am, Jarosław Grzyb <g...@o...pl> wrote:
> <m...@g...com> wrote in message

> nie chorujesz częściej? Więc (a to jest miarodajne) układ immunologiczny
> funkcjonuje jak najlepiej.

W ciągu dwóch lat miałem tylko raz grypę, nic poza tym, więc chyba
"średnia krajowa", a jeśli chodzi o mnie to nawet rzadziej niż
częściej.

> Zrobiłbym test na cukier (dla świetego spokoju) i myślę, że tak długo, jak
> nie będzie zauważalnie częstszych infekcji albo spadania poziomu
> granulocytów.

Oddaję krew jak wspomnialem, wiec cukier badam w miare regularnie i
zawsze wychodzil idealny...

> Palisz?

Nie pale i prowadze w miare aktywny tryb zycia (codziennie 1h spaceru
do pracy)

4. Data: 2008-07-03 04:12:26

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com wrote:

> [...]
> (norma to ponoć 50-80) i od tego momentu utrzymuje się na takim mniej
> więcej poziomie. Wszystkie pozostałe czynniki w morfologii są idealne,

moze po prostu... jestes zdrowszy niz 'srednia' populacji ? ;)
granulocyty sluza do eliminacji patogenow i toksyn. czy zyjesz w skazonym
srodowisku i czy narazasz swoj organizm na toksyny ? czy moze stosujesz
jakas diete? mozliwe ze po prostu zadbales by twoj organizm nie mial z czym
walczyc , ale pamietaj ze moge sie mylic ;)

jaki jest dokladny wynik rozmazu?

i 2) poziom granulocytow zmienia sie w ciagu dnia. np. rano granulocytow
kwasochlonnych jest wiecej niz wieczorem.

Leczenie zaburzeń pamięci
Jaki nawilżacz?
Zatoki szczękowe?!
natrętny katar