Jaki nawilżacz?

1. Data: 2008-06-26 18:23:56

Temat: Jaki nawilżacz?
Od: qwerty <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Odkąd pamiętam miałem objawy alergii. Ostatnie lata odczulam się i skutki
są. Przed odczulaniem męczyłem się kwiecień - wrzesień. Teraz "tylko" w
maj-lipiec ciężko mi oddychać. Rano łzawią oczy, katar mam cały czas (pomagają
tabletki i kąpiel w gorącej wodzie). Dlatego, że wilgotne powietrze udrażnia nos
zastanawiam się nad kupnem nawilżacza powietrza. Googluję w wyborze nowego
sprzętu i są 2 typy nawilżaczy: ultradźwiękowy oraz parowy. Czym się one różnią?
Może jest na grupie jakiś alergik, który wie? Tak samo zastanawiam się, czy
sprzęt z jonizerem pomoże dodatkowo w walce z pyłkami.

2. Data: 2008-06-26 20:18:16

Temat: Re: Jaki nawilżacz?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wie? Tak samo zastanawiam się, czy sprzęt z jonizerem pomoże dodatkowo w

alergik poleca vente - to oczyszczacz powietrza i nawilzacz w 1.

3. Data: 2008-06-27 09:57:04

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:g40mrr$kkr$1@news.wp.pl...

> alergik poleca vente - to oczyszczacz powietrza i nawilzacz w 1.

Dla jasności, ta marka to "venta", nie vente (wiem, odmiana przez
przypadek i brak polskich liter, ale mimo wszystko mylące).
Ja też polecam tą markę. Jest droga, ale praktycznie nie ma innego
wyboru. Jak jesteś z Warszawy i napiszesz do mnie na priva, to powiem,
gdzie można kupić taniej.
Nawilżacz ultradźwiękowy zabił mi się kamieniem po około miesiącu -
filtr ochronny przed kamieniem
jest do niczego (cała woda szła bokiem). Jeszcze trochę później filtr
zakisł i to już było za wiele. Wyrzuciłem to ultradźwiękowe
dziadostwo.
Nie wspominam już o tym, że na wszystkich sprzętach osadza się
warstewka kamienia, ponieważ ten filtr nie
jest zbyt dobry i cześć kamienia wzlatuje w powietrze, razem z
kropelkami. W przypadku odparowywania wody jak jest w vencie, nic
takiego nie ma miejsca.
No i oczyszcza.

PS. Warto kupić model średni, a nie najmniejszy, ponieważ wtedy można
włączyć środkową prędkość wentylatora, a nie najwyższą, przez co hałas
jest (dużo) mniejszy. Ja przy najwyższej prędkości średniego modelu
spać nie mogę.
No chyba że mniejszy jest rzeczywiście cichszy w całości, ale to może
się ktoś jeszcze wypowie.

4. Data: 2008-06-27 10:06:16

Od: "qwerty" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "biggero" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
googlegroups.com...
> Jak jesteś z Warszawy i napiszesz do mnie na priva, to powiem,
> gdzie można kupić taniej.

Niestety nie jestem z warszawy. Mam znajomego w sklepie Euro, więc jeśli mają
ten sprzęt to może zejdzie z ceną. :)

> [...]
> jest do niczego (cała woda szła bokiem). Jeszcze trochę później filtr
> zakisł i to już było za wiele. Wyrzuciłem to ultradźwiękowe

Czytałem, że te ultradźwiękowe "sieją" jakimś białym nalotem (kamień), ale nikt
nie pisał, że sam nawilżacz też się tym zapycha.

> [...]
> spać nie mogę.
> No chyba że mniejszy jest rzeczywiście cichszy w całości, ale to może

Najsłabszych modeli nie ma sensu kupować, bo mogą mieć nawet zbyt małą
wydajność.

5. Data: 2008-07-03 20:35:58

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A kwiatki doniczkowe (ale nie kaktusy) nie wystarczą?
Mają całkiem niezłą wydajność ,
licząc ilość wody jakiej wymagają do podlewania.

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

6. Data: 2012-09-12 11:08:09

Od: b...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Po pierwsze są 3 rodzaje nawilżaczy powietrza
1. Ultradźwiękowe
2. Parowe
3. Ewaporacyjne
Każdy z nich działa na innej zasadzie.
Ultradźwiękowy rozbija wodę jak sama nazwa mówi ultradźwiękami.
Należy stosować filtr odwapniający lub wlewać wodę destylowaną
Można używać go praktycznie przez cały rok. W zimę może nawilżać ciepłą mgiełka a w
lato zimną więc ochłodzi nam mieszkanie
Parowy
Podgrzewa wodę grzałką i wydostaje się z niego para
Ewaporacyjny
Działa na zasadzie samoodparowania wody.
Jeżeli masz więcej pytań zadzwoń lub napisz do nich oni odpowiedzą na twoje pytania
http://klima-sklep.pl/16-nawilzacze-powietrza

Zatoki szczękowe?!
natrętny katar
uraz kolana na rolkach