Grubość gładzi szpachlowej na tynku

1. Data: 2007-01-17 06:38:27

Temat: Grubość gładzi szpachlowej na tynku
Od: Darek <d...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Przeprowadzam u siebie w mieszkaniu remont i wykonawca położył
mi w jednym z pokoi gładź szpachlową (uprzednio podtynkował ściąnę,
żeby usunąć nierówności). Gładź położona jest bardzo cienko: ściana
jest gładka, ale w wyniku docierania przebija miejscami tynk spod
gładzi.

Czy takie położenie gładzi nie spowoduje problemów przy malowaniu
(będę malował samodzielnie)? Czy powinienem domagać się położenia
grubszej warswty gładzi, żeby uzyskać jednolitą białą powierzchnię?

--
Darek C.

2. Data: 2007-01-17 07:04:42

Temat: Re: Grubość gładzi szpachlowej na tynku
Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (będę malował samodzielnie)? Czy powinienem domagać się położenia
> grubszej warswty gładzi, żeby uzyskać jednolitą białą powierzchnię?

Trudno powiedzieć jak bardzo wystaje tynk nie widząc ściany. Wiadomo,że jest
troszkę bardizej porowaty od gipsu i może być widać jeśli to większy
kawałek. Ale generalnie ściany równa się tynkiem a gładzi się gładzią ;-)
więc ściana powinna być równiutka po tynkowaniu a po gładzi jednolita i
gładka na całej powierzchni. Sprawdź czy ten Twój fachowiec wogóle zna się
na rzeczy- przyłóż poziomicę,dłuższą deską sprawdź czy ściana nie jest
"pofałdowana" (zakładam że nie masz 2metrowej poziomicy -taka byłaby
najlepsza).
Jeśli problem tkwi tylko w tym, że co pół metra przenika 1cm2 tynku a
ściana równa to raczej będzie ok.

3. Data: 2007-01-17 08:27:22

Od: Jazz <j...@p...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Jan 2007 07:38:27 +0100, Darek wrote:

> [...]
> (będę malował samodzielnie)? Czy powinienem domagać się położenia
> grubszej warswty gładzi, żeby uzyskać jednolitą białą powierzchnię?

Też tak miałem. Jeśli nie ma nierówności to jedyny problem będzie taki, że
te 2 powierzchnie różnią się wchłanialnością wody. Przed właściwym
malowaniem zagruntuj to najtańszą białą sufitówką rozcieńczoną z wodą. Wody
wlej tyle, żeby za bardzo nie kapało.

--
Jazz
http://jazz.prv.pl/

4. Data: 2007-01-17 11:19:44

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy takie położenie gładzi nie spowoduje problemów przy malowaniu
> (będę malował samodzielnie)? Czy powinienem domagać się położenia
> grubszej warswty gładzi, żeby uzyskać jednolitą białą powierzchnię?

ja bym się domagał. Przy położeniu cieniutkiej wartwy trudniej się maluj.
Farba moczy gładź i ta lubi się zwijać i odpadać. Ostrożeniw więc z
malowaniem.Nie moczyć mocno wałka i drugą wartswę dopiero po rzeczywistym
wyschnięciu pierwszej. Dorze też jest gładź zagrunktować, np najtańszą
emulsją z niewielkim dodatkiem uniguntu (2-3% do objętości farby)
--
Jackare

5. Data: 2007-01-17 12:19:12

Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyschnięciu pierwszej. Dorze też jest gładź zagrunktować, np najtańszą
> emulsją z niewielkim dodatkiem uniguntu (2-3% do objętości farby)

Gładź nie powinna się zwijać jeśli ścianę właśnie zagruntujesz...

6. Data: 2007-01-17 13:04:50

Od: Dariusz Cieslak <d...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 2007-01-17, Michał T <l...@N...pl> wrote:

> Gładź nie powinna się zwijać jeśli ścianę właśnie zagruntujesz...

Majstrzy po położeniu gładzi pomalowali cały pokój unigruntem, więc
mam nadzieję, że nie będę miał problemów przy malowaniu.

Dzięki za informacje.

--
Dariusz Cieslak

7. Data: 2007-01-17 13:25:06

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Cieslak" <d...@x...invalid> napisał w wiadomości

> Majstrzy po położeniu gładzi pomalowali cały pokój unigruntem, więc
> mam nadzieję, że nie będę miał problemów przy malowaniu.

No to właśnie możesz mieć problemy. Farby nie lubią unigruntu i to bardzo.
producent pisze o rozcieńczeniu 1:4 bodajże w przypadku użycia jako gruntu
pod farbę ale bezpieczniej jest rozcieńczać 1:8 lub dodać niewielką ilość do
emulsji uzytej jako grunt. osobiście polecałbym zagruntować to co masz przed
właściwym malowaniem samą białą emulsją akrylową i baczyć czy emulsja chwyta
się ściany i czy nie wchodzi w reakcję z unigruntem - mogą się robić
charakterystyczne wżery w powierzchni lub przeżółcenia białej emulsji.
Dopilnuj też abyś miał ściany przed malowaniem obsolutnie suche.
Teoretycznie akryl po wyschnięciu nie powinien reagowac z niczym, ale są
rzeczy w niebie i na ziemii o których nie sniło sie nawet fizjologom jak
mawia F. Kiepski z rodziną :)
--
Jackare

8. Data: 2007-01-17 22:12:25

Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Cieslak" <d...@x...invalid> napisał w wiadomości

> Majstrzy po położeniu gładzi pomalowali cały pokój unigruntem, więc
> mam nadzieję, że nie będę miał problemów przy malowaniu.

Bardzo dobrze u Ciebie zrobili.
U mnie jedna ekipa "zapomniała" zagruntować w kuchni i tylko tam farba
słabiej trzymała (po naklejeniu i oderwaniu taśmy malarskiej). Dlatego
uważam, że "gruntowanie" za pomocą rozcieńczonej farby emulsyjnej może
okazać się pomyłką, która będzie mścić się przy następnnych malowaniach.
Na szczęście pozostałe pomieszczenia sam gruntowałem unigruntem, zgodnie z
przepisem na opakowaniu, i nie miałem żadnych problemów z pomalowaniem ani
wytrzymałością powłoki malarskiej. Malowałem farbami Tikkurila Rapsody i
Beckers Elegant - polecam ze wzlędu na bardzo ładne krycie, równe wysychanie
i bardzo dobrą zmywalność powierzchni.

Pozdrawiam,
Druid29

wymiana szyby
Jak dopasowac kolor drzwi do lazienki
odbiór remontu wnętrza - na co zwrócić uwagę?
remont schodow - warszawa
Klima w bloku - sporo pytan.