Grypa + dieta

31. Data: 2002-05-01 15:44:08

Temat: Re: Grypa + dieta
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:3cc92a09$1_2@news.vogel.pl...

> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:aab5vr$m49$1@news.onet.pl...
> dostarcza

> chyba kpisz, żółtka to czyste białko, te trawi się najtrudniej, na dodatek
> jest kompletne, więc organizm po wybraniu tego co mu jest potrzebne
odstawia
> resztę,

Jest dokładnie inaczej. U osób nie jedzących białek pełnowartościowych (tzn.
zwierzęcych) może dojść do niedoborów aminokwasów niezbędnych. Wprawdzie
wszystkie wystepują w produktach roślinnych, ale żadna roślina nie zawiera
tych ośmiu niezbędnych aminokwasów jednocześnie. Do regularnej syntezy
niezbędnych białek potrzeba wszystkich niezbędnych aminokwasów, a spożycie
posiłku, który zawiera tylko kilka z nich, sprawia, że są rozkładane i
usuwane, ponieważ organizm nie gromadzi ich aż do chwili, gdy otrzyma
wszystkie w komplecie. Jest to jedna z przyczyn dla których pokarmy
zwierzęce odgrywają tak ważną rolę w żywieniu człowieka.

> a ta sobie gnije....

gnije, bo zestaw aminokwasów nie był kompletny, organizm więc był zmuszony z
ich części zrezygnować, rozłożyć i wydalić... :(

Krystyna

32. Data: 2002-05-01 17:53:31

Od: siwa <siwa@bez_tego.vege.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> pisze w
news:aap2l8$dll$1@news.onet.pl :

> Wprawdzie wszystkie wystepują w produktach roślinnych, ale żadna
> roślina nie zawiera tych ośmiu niezbędnych aminokwasów jednocześnie.

1. walina (Val)* białka nasion (13%), większoœć białek w małych iloœciach
2. leucyna (Leu)* zeina (21%), wszystkie białka
3. izoleucyna (IIe)* wszystkie białka
4. fenyloalanina (Phe)* we wszystkich białkach (3-5%), białko wirusa mozaiki
tytoniowej (10%)
5. treonina (Thr)* w wielu białkach (2-4%)
6. metionina (Met)* szeroko rozpowszechniona w białkach w niewielkich
iloœciach
7. tryptofan (Trp)* białka mleka, globuliny krwi, gliadyna (6,6%)
(o niego najtrudniej)
8. lizyna (Lys)* powszechnie w białkach roœlin i zwierzšt

To są te słynne aminokwasy egzogenne. Nie ma problemu z uzupełnianiem ich na
diecie wegetariańskiej.

> Do
> regularnej syntezy niezbędnych białek potrzeba wszystkich niezbędnych
> aminokwasów,

Ale niekoniecznie na raz!!!

> Jest to jedna z
> przyczyn dla których pokarmy zwierzęce odgrywają tak ważną rolę w
> żywieniu człowieka.

Jadasz na obiad takie paprały co zawierają wszystko na raz?

> gnije, bo zestaw aminokwasów nie był kompletny, organizm więc był
> zmuszony z ich części zrezygnować, rozłożyć i wydalić... :(

Podaj źródło tych rewelacji.
Nigdy nie słyszałam, żeby gniły aminokwasy, bo są niekompetne do budwy
białka...

--
s i w a

33. Data: 2002-05-01 18:30:07

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@bez_tego.vege.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Podaj źródło tych rewelacji.
> Nigdy nie słyszałam, żeby gniły aminokwasy, bo są niekompetne do budwy

Uprzejmię proszę:
Christian B.Allan, Wolfgang Lutz - tytuł książki: "Życie bez pieczywa".

Tam jest jeszcze więcej rewelacji (opartych na badaniach, szeroki wykaz
żródeł w przypisach).

Krystyna

34. Data: 2002-05-01 19:53:03

Od: siwa <siwa@bez_tego.vege.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> pisze w
news:aapcce$qga$1@news.onet.pl :

> Uprzejmię proszę:
> Christian B.Allan, Wolfgang Lutz - tytuł książki: "Życie bez pieczywa".
> Tam jest jeszcze więcej rewelacji (opartych na badaniach, szeroki wykaz
> żródeł w przypisach).

I tam jest napisane, że aby z aminokwasów powstało białko należy je
wszystkie naraz w jednej paprale podać?
I, że w roślinach nie występują aminokwasy egzogenne?

--
s i w a

35. Data: 2002-05-01 21:14:25

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> pisze w
> news:aapcce$qga$1@news.onet.pl :

> I tam jest napisane, że aby z aminokwasów powstało białko należy je
> wszystkie naraz w jednej paprale podać?

Coś w tym rodzaju... : )

> I, że w roślinach nie występują aminokwasy egzogenne?

No i masz problemy z uważnym czytaniem tego, co napisałam ciut wcześniej,
mam powtórzyć?

> --
> s i w a

Krystyna