Grypa u mamy 5 miesieczniaka - Pilne

1. Data: 2003-01-27 19:28:10

Temat: Grypa u mamy 5 miesieczniaka - Pilne
Od: "mamqa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jestem na tej grupie po raz pierwszy ale po przegladnieciu archiwum (fakt ze
pobieznie) nigdzie nie widzialam rozwiazania mojego problemu... Wiec zwracam
sie do was z prosba o pomoc...
Bedac z coreczka w szpitalu (rota wirus) zarazilysmy sie grypa i w zwiazku z
tym mam 2 pytania:
1. Podaje coreczce Fleaminke w kropelkach ale wiem ze dziala ona wyksztusnie
a chcialabym dla malej cos jeszcze na bol gardla - do lekarza boje sie z nia
isc bo tam podejrzewam ze zalapala tego wirusa a niestety na prywatna wizyte
mnie nie stac...
2. Mala opiekuja sie dzadkowie aby nie zalapala bardziej grypy odemnie a jak
wiadomo grypa rozprzestrzenia sie droga kropelkowa wiec czy jezeli kupie
sobie maseczke ala chirurgiczna (nawet nie wiem czy maja takie w aptece...)
lub oslonie czyms innym nos i usta to czy bede sie mogla sie mogla mala
zajmowac... Ona strasznie placze i jest spokojna tylko wtedy gdy jestem kolo
niej... Zaznaczam ze juz nie goraczkuje tyko mam katar i kaszel. Nie karmie
piersia
Za wszelka pomoc z gory dziekuje
--
Mam(q)a
m...@w...pl g-g 365511

2. Data: 2003-01-27 20:24:27

Temat: Re: Grypa u mamy 5 miesieczniaka - Pilne
Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piersia
> Za wszelka pomoc z gory dziekuje
> Nie jestem co prawda lekarzem, ale mam 10-cio miesięcznego synka, który
ostatnio także mia ł problemy z gardłem. Lekarz przepisał mu Tantum Verde w
spray'u. Co do maseczek chirurgicznych, to znajdziesz je na pewno w hurtowniach
medycznych. Sądze,że skoro obie zaraziłyście się grypą, to córeczki nie możesz
juz zarazić.Ja na Twoim miejscu normalnie zajmowałabym sie w takim przypadku
dzieckiem.
POlecam także grupę "dzieciaki"( w "społeczeństwo").
POzdrawiam magda

3. Data: 2003-01-27 20:34:00

Od: "mamqa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> POlecam także grupę "dzieciaki"( w "społeczeństwo").

Ta grupe rowniez subskrybuje ale mam taka glupia nature ze nie lubie
spamowac kilka grup jednym postem :-( Dlatego wklepalam moj problem tu majac
nadzieje ze na tej grupie znajduja sie jacys lekarze.
Co co Tantum Verde to jutro zapytam w aptece, dzieki.

4. Data: 2003-01-27 20:51:29

Od: "mamqa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
.am.torun.pl...

> lekarze zwykle maja taki zwyczaj ze daja zalecenia po
> zbadaniu pacjenta. Jedyne co to moglabys znalezc takiego,
> ktory zgodzilby sie do Ciebie przyjechac za darmo ale
> musialabys podac w jakim miescie mieszkasz. Niestety
> - Internet moze sluzyc do wyjasniania watpliwosci,
> dawania ogolnych wskazowek, tworzenia grup wsparcia
> itp. ale nie da sie leczyc w taki sposob

No widzisz... Wymyslili juz ze mozna czuc rozne zapachy przez internet,
wymyslii mierzenie cisnienia przez telefon (przez specjalne urzadzenie) no
to moze kiedys wymysla sposob na to aby mozna bylo sie przebadac przez
internet ;)
--
Mam(q)a
m...@w...pl g-g 365511

5. Data: 2003-01-27 20:53:39

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Jan 2003, mamqa wrote:

> [...]

- Internet moze sluzyc do wyjasniania watpliwosci,
dawania ogolnych wskazowek, tworzenia grup wsparcia
itp. ale nie da sie leczyc w taki sposob

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2003-01-27 21:09:30

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wymyslii mierzenie cisnienia przez telefon (przez specjalne urzadzenie) no
> to moze kiedys wymysla sposob na to aby mozna bylo sie przebadac przez

juz to mozna robic w okreslonych chorobach - ale sa oczywiscie
ograniczenia - u nas takze sprzetowe. Istotnym zastosowaniem
dla telemedycyny moze byc telemonitoring. Czyli nazdor nad pacjentem
przewlekle chorym wymagajacym obserwacji bez koniecznosci
hospitalizowania. Czesciowo odowiedzi na ww. pytania mozesz znalezc
w mojej "tworczosci" - http://www.am.torun.pl/~pekasz/mypubl.html

Na razie problemem jest dla mnie zakup skutecznego skanera antywirusowego
dla serwerow pracujacych pod Solarisem (trzy w Toruniu i jeden w Lodzi)
a o systemach monitoringu chorych - owszem, ze juz pojawiaja sie
i w Polsce. Ale jedna jaskolka wiosny nie czyni a pieniedzy jak wiadomo
na nic nie ma

P.

7. Data: 2003-01-27 21:23:17

Od: "mamqa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
.am.torun.pl...

> [...]
> a o systemach monitoringu chorych - owszem, ze juz pojawiaja sie
> i w Polsce. Ale jedna jaskolka wiosny nie czyni a pieniedzy jak wiadomo

Szczerze przyznaje ze mi zaimopnowales :-) A wracajac do tematu: byla by to
super sprawa dla ludzi ktorzy nie moga wyjsc z domu a maja dostep do
internetu. Wiadomo ze obecne "starsze" pokolenie na internecie sie niewiele
zna ale przeciez my tez nie bedziemy wiecznie mlodzi i zdrowi i niestety nie
wiemy jakie niespodzianki los nam szykuje... Ale moze za okolo dziesiec lat
ta sytuacja sie zmieni i w kazdym domu bedzie urzadzenie do badania ludzi
przez net (nie mowie ze odrazu jakies ciezkie choroby). W koncu dziesiec lat
temu tez nikt w polsce nie przepuszczal ze komputer i internet bedzie mogl
miec prawie kazdy. No coz... pozostaje nam tylko poczekac i zobaczyc ale
moze dzieki takim ludziom jak Ty bedzie to realne :-)
Mam(q)a z Julia (06.08.2002)
Racibórz

8. Data: 2003-01-27 22:23:56

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Jan 2003, mamqa wrote:

> wiemy jakie niespodzianki los nam szykuje...

Juz w jednej Internet sie sprawdzil jak wiadomo takze w aspekcie
medycznym - w wielkiej powodzi w 1997 roku - wiele srodkow komunikacji
zawiodlo a Internet nie. Historycznie zachowalem taka mala stronke
:-) -> http://www.uni.torun.pl/~pekasz/Leki-dla-powodzian.h
tml

Pozdrowienia

P.

9. Data: 2003-01-28 11:56:31

Od: "Przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamqa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości news:b14535
> Co co Tantum Verde to jutro zapytam w aptece, dzieki.
> Pozdrawiam

Moje dziecko jak miało 3 mies. i zap. gardła , pani doktor kazała
kupić Tantum Verde i psikać 1 raz co 3 godziny.
Twoje ma 5 mies więc myśle ,że śmiało możesz podawać.
A z tym kaszlem to radze do lekarza, w koncu to takie
malutkie dziecie, żeby coś się nie przeniosło na oskrzela lub płuca.

--
Kasia

10. Data: 2003-01-28 16:58:44

Od: "mamqa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej :-)

Chcialam sie wam tylko pochwalic ze wlasnie wrucilam z mala od lekarki
(poszlam wczesniej zeby byc pierwsza i nam sie udalo) i niepotrzebnie
panikuje: mala ma tylko lekko zaczerwienione gardelko a tak jest zdrowa jak
przyslowiowa ryba :-)
Tyle iz pani doktor kazala mi sie trzymac z daleka od mojego dziecka i mnie
wyslala do recepcji aby zapisac sie na jutro do lekarza (poza ginekologiem i
stomatologiem u lekarza to chyba byla dobre trzy lata temu)... Ale mi tez
zajrzala do gardelka (to moja pani doktor z dziecinstwa :-) ) i podejrzewa u
mnie ostre zapalenie gardla :(
Mam(q)a z Julka (06.08.2002)

lek przeciwko kamicy?
Biopsja