Grypa żołądkowa

1. Data: 2004-09-21 09:49:25

Temat: Grypa żołądkowa
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Od 2 dni mam grype żołądkową. Miałam puls około 120 i lekarka przepisała mi
na to potas. Teraz puls jast 85 ale ciśnienie dolne 95. Mam pytanie czy
takie ciśnienie jest groźne?

Anna Styś

2. Data: 2004-09-21 20:56:28

Temat: Re: Grypa żołądkowa
Od: "Łukasz Toborek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
mi
> na to potas. Teraz puls jast 85 ale ciśnienie dolne 95. Mam pytanie czy

Ksiazkowe cisnienie tetnicze to 140/90, a wiec jesli rozkurczowe u Ciebie
wynosi 95, to nie ma powodów do niepokoju, bo to bardzo dobry wynik o ile
skurczowe jest zblizone do 145. Amplituda miedzy skurczowym i rozkurczowym,
powinna wynosic 50 ! Pozatym nawet jesli jest troche wyzsze lub nizsze, to
tez nie musisz sie tym martwic, bo nie z takimi cisnieniami ludzie zyja i
jest dobrze!
Jeszce wazna uwaga! Jesli mierzysz cisnienie aparatem elektronicznym, to
musisz wziasc poprawke na wynik, bo te aparaty bardzo czesto oszukuja! To
wcale nie znaczy, ze nie sa dokladne, ale ich dokladnosc zalezy od wielu
czynnikow, jak np. czy przed mierzeniem nie bylo nadmiernego wysilku
fizycznego?!

PozdrawiamUkAsZ

3. Data: 2004-09-22 10:53:14

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciśnienie miałam 118/95 i leżałam wtedy od dłuższego czasu.

4. Data: 2004-09-22 14:44:37

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przykro mi, ale muszę kategorycznie zaprotestować przeciwko temu, co
napisałeś. 140/90 to nie jest ciśnienie książkowe, tylko górna granica normy
dla ciśnienia spoczynkowego! Jej przekroczenie jest patologią niezależnie od
wzajemnego stosunku ciśnienia skurczowego i rozkurczowego. Czy jeśłi pacjent
ma ciśnienie 200/150 to według Ciebie jest w porządku??!!

Co do uwagi na temat pomiaru ciśnienia, to całkowicie się zgadzam.

Pozdrawiam
Piotr

hipomania po Seronilu - a jak odpowiedniki?
kuracja p/grzybicza?
kamienie na nerkach
krwawienia kontaktowe
bol glowy u 11-latka