Grzałki do drabinkowych grzejników łazienkowych

1. Data: 2011-07-25 20:07:03

Temat: Grzałki do drabinkowych grzejników łazienkowych
Od: "Kamila" <K...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

B. proszę o opinię grzałek elektrycznych podpinanych do drabinkowych
grzejników łazienkowych z c.o. z możliwością dogrzewania poza sezonem w
chłodne dni, np. suszenie...
Grzejnik mamy podpięty do sieci c.o. od dołu, jak wpiąć grzałkę?

2. Data: 2011-07-25 20:09:45

Od: "Kamila" <K...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

dodam jeszce przykładowy link:
http://www.heatpol.com.pl/heatpol/index.php?option=c
om_content&task=view&id=78&Itemid=99
z tym, że tutaj jakieś wymyślne podłączenie. Macie coś takiego?

3. Data: 2011-07-25 21:14:44

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamila" <K...@K...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chłodne dni, np. suszenie...
> Grzejnik mamy podpięty do sieci c.o. od dołu, jak wpiąć grzałkę?

W komplecie z grzałką jest trójnik, podłączenie wymaga odrobiny kombinacji,
ale jest możliwe.
Mam taką grzałkę, bardzo sobie chwalę.

Moje podłączenie:

https://lh6.googleusercontent.com/-yswpVokI0IM/TfaAO
dg-5ZI/AAAAAAAAER4/J5l8m7ch3a8/s912/JP133301_tn.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-hKKt-Z4wShk/TfaAO
3wYqoI/AAAAAAAAESA/TKqNUHxFnac/s640/JP133304_tn.jpg

Zdjęcia totalnie od boku nie mam.

J.

4. Data: 2011-07-25 21:23:32

Od: "Kamila" <K...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> 8m7ch3a8/s912/JP133301_tn.jpg https://lh6.googleusercontent.com/-hKKt-Z4wS
> hk/TfaAO3wYqoI/AAAAAAAAESA/TKqNUHxFnac/s640/JP133304

Wielkie dzięki Jarek! Na zewnątrz leje i zimno i uważam, że dość tego trzeba
to zakupić by coś awaryjnie wysuszyć, tylko:
-czy poza sezonem woda c.o. nie spływa z grzejnika?
-odnośnie tej kombinacji to może zapytam w sklepie tylko proszę powiedz jak
grzałka będzie najlepsza?

5. Data: 2011-07-26 04:51:48

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-25 22:07, Kamila pisze:
> B. proszę o opinię grzałek elektrycznych podpinanych do drabinkowych
> grzejników łazienkowych z c.o. z możliwością dogrzewania poza sezonem w
> chłodne dni, np. suszenie...

Mam od 8 lat. Używałem może ze 2 razy...

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

6. Data: 2011-07-26 05:57:08

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> -czy poza sezonem woda c.o. nie spływa z grzejnika?

Nie. Zwłaszcza przy grzejniku zasilanym z doł nie ma na to szans.

> -odnośnie tej kombinacji to może zapytam w sklepie tylko proszę powiedz
> jak grzałka będzie najlepsza?

Odpowiednia do wielkości twojego grzejnika. Dobrze by było, zebyś znała moc
grzejnika i grzałkę się wtedy dobiera do tej mocy, nie powinna być większa.
Jesli jej nie znasz - zmierz grzejnik i poradź się w sklepie sprzedawcy,
bądź sama zobacz, jaką moc mają grzejniki łazienkowe podobnej wielkości i
budowy.

J.

7. Data: 2011-07-26 08:20:38

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chłodne dni, np. suszenie...
> Grzejnik mamy podpięty do sieci c.o. od dołu, jak wpiąć grzałkę?

Moim zdaniem bez sensu
Mam w dwóch łazienkach grzejniki drabinkowe i włączaem je może ze dwa razy.
A mam bez grzałek podłaczone do CO i nie włączam nawet zimą.
W kolejnym domu wogóle zrezygnuje z grzejników łazienkowych. Jak jest w
łazience dobra wentylacja to ręczniki itp schna bez grzejnika

8. Data: 2011-07-26 20:49:30

Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chłodne dni, np. suszenie...
> Grzejnik mamy podpięty do sieci c.o. od dołu, jak wpiąć grzałkę?

Bez sensu. Fajne tylko w teorii. Nie ma problemu gdy grzejnik się montuje w
pomieszczeniu "surowym" bo na tym etapie wszystko można sobie dowolnie
doprowadzić. Przy zamontowanym grzejniku, gdy podejścia wychodzą np ze ścan
w osiach "słupków" grzejnika trudno jest to zrobić bez większej rozwałki. Z
twojego linka takie podłączenie ilustruje trzecie zdjęcie.
Aby używać tej grzałki możliwie bez strat, należy przy każdym użyciu
zakręcić obydwa zawory grzejnika aby ciepła woda nie migrowała do
instalacji - zazwyczaj ten drugi zawór (powrotny) zakręca się kluczem
imbusowym - więc mało wygodnie jeżeli chodzi o natychmiastowe użycie.
Prowadzę zakład instalacyjny i odradzam klientom takie rozwiązanie podając
właśnie argumenty użytkowe. W rodzinie kilka osób ma taki gadżet - najbliźsi
mi z nich to teściowie - i nikt tego nie używa. Teściowe nie użyli nigdy, a
mają grzałkę w grzejniku od 2002 roku.
Prościej kupić termowentylator. Działa natychmiast, grzeje i przewiewa, więc
dobrze suszy i jeszcze całkiem sprawnie nagrzewa pomieszczenie. Grzałka w
grzejniku to pomyłka.
--
Jackare

9. Data: 2011-07-27 06:11:32

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości

> [...]
> instalacji - zazwyczaj ten drugi zawór (powrotny) zakręca się kluczem
> imbusowym - więc mało wygodnie jeżeli chodzi o natychmiastowe użycie.

NIc takiego u mnie nie obserwuję. Grzejnik ma dolne zasilanie i zwyczajna
grawitacja wystarcza do utrzymania ciepłej wody w nim. Specjalnie macałem
rurki powrotu, czy ciepła woda się z niego nie cofa i nie, nie cofa się.

> Grzałka w grzejniku to pomyłka.

Ja tam sobie chwalę.

J.

10. Data: 2011-07-27 16:39:26

Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chłodne dni, np. suszenie...
> Grzejnik mamy podpięty do sieci c.o. od dołu, jak wpiąć grzałkę?
Doskonała rzecz! U mnie jest włączona od wiosny do jesieni. Trzeba ją tylko
wyregulować do własnych potrzeb. Ciepły, suchy ręcznik to jest to :) Grzałkę
wkręcasz po stronie przeciwnej od zaworu, w instrukcji jest opis.
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę