Grzyby w kuchni

1. Data: 2003-01-31 19:39:36

Temat: Grzyby w kuchni
Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ja w temacie - sparawdź swoją wiedzę na temat grzybów w kuchni
http://grzyby.and.pl/quizy/quiz.php?quiz=grzyby_w_ku
chni
Pozdrawiam
Zenit
http://grzyby.and.pl/

1. Data: 2003-01-31 20:01:14

Temat: Re: Grzyby w kuchni
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

g...@p...onet.pl wrote:
> Ja w temacie - sparawdź swoją wiedzę na temat grzybów w kuchni
> [...]
100% !!!!!!! :-)

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-31 20:33:21

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

chni

> 100% !!!!!!! :-)
Brawo :)
Myślę że w inych pytaniach http://grzyby.and.pl/quizy/ nie bedzie 100% :)
Pozdrawiam i miłej zabawy (chwilowy część zdjęć z quizu nie działa - serwer
chwilowo nieczynny) przez zabawę można się coś pouczyć...
Pozdrawiam
Zenit

1. Data: 2003-01-31 20:46:24

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

g...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> Pozdrawiam i miłej zabawy (chwilowy część zdjęć z quizu nie działa - serwer
> chwilowo nieczynny) przez zabawę można się coś pouczyć...

Który z borowików nie występuje w Polsce?
Borowik szlachetny
Borowik ceglastopory
Borowik szatański
Borowik grubotrzonowy

Chcialam tylko powiedziec ze poprawna odpowiedz czyli Borowik szatanski
wystepuje w Polsce - lasy Malopolski, okolice Kalwarii Zebrzydowskiej...

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-31 20:52:52

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Chcialam tylko powiedziec ze poprawna odpowiedz czyli Borowik szatanski
> wystepuje w Polsce - lasy Malopolski, okolice Kalwarii Zebrzydowskiej...

Byłbyś piewszy po II wojnie który znalazł ten gatunek... z mojej obecnej wiedzy
na ten temat grzyba tego nie spotyka się w Polsce. Prawdopodobnie mylisz go z
popularnym goryczakiem żółciowym - nazywanym potocznie borowikiem szatańskim...
Jeśli faktycznie spotykasz ten gatunek daj znać chętnie go sfotografuje.
Pozdrawiam
Zenit

1. Data: 2003-02-01 18:30:56

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: <g...@p...onet.pl>
> [...]

Jeśli faktycznie spotykasz ten gatunek daj znać chętnie go sfotografuje.

Poszukaj na Zamojszczyznie - lasy kosobudzkie! [jesli w kierunku do Kosobud, to po
lewej stronie drogi]
Po II w.sw. na pewno wystepowal, jak jest dzisiaj - niestety - nie wiem...
Barbara

---

1. Data: 2003-02-01 21:54:05

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
to po lewej stronie drogi]
> Po II w.sw. na pewno wystepowal, jak jest dzisiaj - niestety - nie wiem...

Dziękuje za informację - trochę to daleko mieszkam w Krakowie ale jeśli bedę w
tamtych okolicach chętnie odwiedzę te lasy. Najlepiej jakby ktoś miejscowy
zrobił fotkę :)
Pozdrawiam serdecznie
Zenit
www.grzyby.and.pl

1. Data: 2003-02-01 23:39:06

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

g...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> tamtych okolicach chętnie odwiedzę te lasy. Najlepiej jakby ktoś miejscowy

Ja z Krakowa pochodze. Przez 19 lat zbieralam grzyby w okolicach
Lanckorony i Kalwarii - tam sa te grzybki :)

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-02-02 22:57:49

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Ja z Krakowa pochodze. Przez 19 lat zbieralam grzyby w okolicach
> Lanckorony i Kalwarii - tam sa te grzybki :)
Nie chciałbym robić zamiesznia na tej grupie - dyskutując na temat szatanów...
Prawdopodobnie znajdowane przez ciebie grzyby to albo - borowik grubotrzonowy -
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/galgrubotrz.htm lub goryczak żółciowy
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/galgorycz.htm - a grzyb o którym mowa jest
borowikiem szatański - u nas nie występującym - opis
http://www.grzyby.pl/gatunki/Boletus_satanas.htm
Występuje w Czechach.
Pozdrawiam
Zenit