Tort !

1. Data: 2003-01-31 16:37:55

Temat: Tort !
Od: "Ula Kadzik" <u...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam jakiegoś sprawdzonego i dobrego przepisu na tort. Niebawem będę
musiała upiec go na urodziny męża.
Z góry dziękuje za wszystkie informacje...
Pozdrawiam Ula.

1. Data: 2003-01-31 22:21:02

Temat: Re: Tort !
Od: "Dirk Smith" <p...@u...de> szukaj wiadomości tego autora

Ula Kadzik wrote:
> Szukam jakiegoś sprawdzonego i dobrego przepisu na tort. Niebawem będę
> musiała upiec go na urodziny męża.
> Z góry dziękuje za wszystkie informacje...
> Pozdrawiam Ula.

No, najlepiej to bylo, zeby sie kroliczek zmiescil do srodka :))

DS

1. Data: 2003-02-01 08:16:41

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Szukam jakiegoś sprawdzonego i dobrego przepisu na tort.

Orzechowo kawowy Joanny Duszczynskiej.Robilam wielokrotnie.Szybko idzie robota
i jest pyszny! Jedyna wada to to,ze goscie zawsze caly pozra i nie ma resztek
na nastepny dzien:-(
Z owocowych to tort ananasowy Magdaleny Bassett.Lekki,smaczny i rowniez
wyprobowany wielokrotnie
Pozdr.Dot

1. Data: 2003-02-01 09:17:38

Od: "Ula Kadzik" <u...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Lilibell555" <l...@a...com> napisal w wiadomosci >
> [...]
resztek
> na nastepny dzien:-(
> Z owocowych to tort ananasowy Magdaleny Bassett.Lekki,smaczny i rowniez

Mozna prosic o przepis... z góry dziekuje..

Ula

1. Data: 2003-02-02 05:32:11

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Mozna prosic o przepis... z góry dziekuje..
>
>Ula

Orzechowy jest na stronie Joanny(jak rowniez migdalowy i makowy):

http://jduszczynska.republika.pl

Ananasowy cytuje ponizej:

Tort ananasowy
Moj biszkopt
Budyn waniliowy
ananasy pokrojone na kawalki (okolo 400gr puszka)
sok z ananasow plus rowna ilosc wodki albo pomaranczowego likieru
bita smietana (pol szklanki smietanki, lyzka cukru + jedna paczka
Stabilizatora Oetkera)

Biszkopt przekroic na 3 plastry, uzyc gore jako spod, nasaczyc 1/3
sokowodki, przelozyc 1/2 budyniu, rozprowadzic 1/2 ananasow, przykryc
srodkowym plastrem, nasaczyc, na to budyn, ananasy, nastepnie spodni
plaster nasaczyc od spodu przed nalozeniem na tort, nalozyc na wierzch,
pokryc bita smietana, ozdobnie lub artystycznie, posypac czyms:
porzeczkami, jagodami, malinami, skorka pomaranczowa, fiolkami w cukrze
- co pod reka.
A teraz przepisy:
Biszkopt
6 jajek, rozdzielonych
3/4 szklanki cukru
1 i 1/3 szklanki maki
Rozgrzac piec do 180C/350F. Tortownice wysmarowac maslem i wysypac maka, nie
bulka tarta.
Ubic mikserem bialka, i gdy srednio ubite, dodac po trosze 3/4 szklanki
cukru, ciagle ubijajac, az beda lsniace i geste, jak krem. Ciagle ubijajac,
dodawac po jednym zoltku, miksujac 10 sekund pomiedzy. Dodac make i
delikatnie wymieszac za pomoca lyzki, czy reka, juz bez miksera. Przelac do
formy, piec az zloty i troszke zacznie odstawac od brzegow. Sprawdzic
patyczkiem.
Budyn
1 szklanka mleka
1 szklanka smietanki
4 zoltka
1/2 szklanki cukru
2 lyzki esencji waniliowej albo 2 cukry waniliowe
1/4 szklanki maki zwyklej
1/4 szklanki maki ziemniaczanej (zmiana z poprzedniego przepisu, gdzie bylo 1/2
szklanki - wydaje mi sie, ze maka kukurydziana, ktora ja uzywam, nie
"twardnieje" az tak, jak ziemniaczana)
Z cukru i zoltek zrobic kogel mogel, dodac obie maki, dobrze wymieszac, dodac
smietanke, wymieszac, az gladkie. Dodac mleko, podgrzac w garnuszku
powoli, az zacznie bulgotac, i bedzie geste nieustannie mieszajac, przelac do
miski do
wystygniecia. Nabic kawalek masla na widelec i pomazac po powierzchni
goracego budyniu, co zapobiegnie powstaniu korzucha. T
Mozna zamienic ananasy na inne owoce, ale trzeba zawsze wymyslic jakis
sok do nasaczania, z wodka lub brandy.
Smacznego
Magdalena Bassett

Zerknij jeszcze do archiwum-znajdziesz jeszcze inne przepisy na torty:-)))
Pozdr.Dot

1. Data: 2003-02-03 16:31:48

Od: "Ula Kadzik" <u...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Magdalena Bassett
>
> Zerknij jeszcze do archiwum-znajdziesz jeszcze inne przepisy na torty:-)))

Serdecznie dziekuje !
Napewno skorzystam z przepisu.

Pozdrawiam Ula

Oglaszam konkurs!