JAK???

1. Data: 2003-01-31 15:14:08

Temat: JAK???
Od: "ARAS" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów.Mam do Was pytanie.Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak
sie robi surówke z pora.Jezeli ma ktoś przepis i "krok po kroku"jak to robić
to bardzo prosze o to.Z góry bardzo dziękuje.Pozdrawiam.

1. Data: 2003-01-31 15:30:51

Temat: Re: JAK???
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ARAS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
robić
> to bardzo prosze o to.Z góry bardzo dziękuje.Pozdrawiam.

1. idziesz do sklepu
2. kupujesz pora, co ma duzo bialego
3. myjesz pora
4. odcinasz to ciemnozielone
5. ciachasz pora na pol wzduz, jak gruby to jeszcze raz na pol
6. teraz go ciachasz na cieniutkie paseczki wszerz
7. solisz po przerzuceniu do michy
8. mieszasz z majonezem i smietana wedlug gustu
9. pozerasz calosc razem z piwem
10. chuchasz radosnie prosto w sliczny nosek bialoglowie
11. bialoglowa pada trupem porazona swiezoscia i intensywnoscia Twego
warzywnego oddechu
12. wzruszasz ramionami i idziesz do lodowki po drugie piwo

a tak powaznie, to mozna robic surowke z pora i marchewki startej w
cieniutkie wiorki, sol i pieprz do tego, dobre do obiadu z kurakiem
smazonym w panierce

albo mieszac w salatce z kukurydza koniecznie, bo jest slodkawa, z jajkiem
mozna, z czym tam kto lubi :)
smietana jest po to jako dodatek do majonezu, zeby nieco zlagodzila ostry
smak pora, ale musi byc gesta, nie smietanka do kawy

pozdrawiam

wkn :)

1. Data: 2003-01-31 15:44:09

Od: "Aneta" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> warzywnego oddechu
> 12. wzruszasz ramionami i idziesz do lodowki po drugie piwo

haha
ja dodaje jajeczko ugotowane na twardo i serek żółty pokrojony w kosteczkę

aneta

1. Data: 2003-01-31 15:50:02

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> haha
> ja dodaje jajeczko ugotowane na twardo

fajnie, tez niezle smierdzi! Jak szalec, to szalec, hihihi :)

wkn

1. Data: 2003-01-31 15:54:06

Temat: Odp: JAK???
Od: "ARAS" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

PORA DODAĆ SUROWEGO CZY W INNYM STANIE?

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b1e61v$en8$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2003-01-31 15:55:45

Od: "Aneta" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PORA DODAĆ SUROWEGO CZY W INNYM STANIE?

ja go daje surowego. sparzam tylko wrzątkiem (tak jakby zimną wodą można
było sparzyć)

smacznego
aneta

1. Data: 2003-01-31 15:56:25

Od: "Aneta" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Aneta" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> fajnie, tez niezle smierdzi! Jak szalec, to szalec, hihihi :)
>
> wkn
żyje się raz

aneta

1. Data: 2003-01-31 16:02:09

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:

> [...]
> warzywnego oddechu
> 12. wzruszasz ramionami i idziesz do lodowki po drugie piwo

czy kochany mężuś też pada trupem?

PILNIE PROSZĘ O ODPOWIEDŹ

ewa
czegoś dzisiaj okrooopnie poirytowana
i chciałaby pilnie kogoś trupem położyć.
Ten bajecznie prosty, a przy tym smaczny sposób
bardzo by mi dzisiaj był na rękę.

Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')
~~~~

1. Data: 2003-01-31 16:06:33

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

1. http://www.bytow.pl/kuchnia/4680.htm

Sałatka porowo-kukurydziana
Składniki :
POR 1 szt. (surowy)
KUKURYDZA 1 puszka
SER ŻÓŁTY 10 dkg.
PAPRYKA 1 szt.
OGÓRKI KISZONE 3 szt.
WĘDLINA 10 dkg.
NAĆ 1 pęcz.
MAJONEZ
SÓL
CUKIER
PIEPRZ
Czas przygotowania : 20
Przepis na 16 osób

Składniki pokroić, połączyć i wymieszać ze sobą.

2. http://www.bytow.pl/kuchnia/2228.htm

Sałatka z gotowanych porów
12 porów,
sól,
sos winegret,
posiekany szczypiorek

Pory opłukać pod bieżącą wodą, odciąć korzenie i ciemne liście, raz
jeszcze dokładnie wypłukać. Zalać lekko osoloną wodą, gotować na średnim
ogniu 15-20 min. Pory dokładnie osączyć, polać sosem winegret, odstawić
na godzinę, odcedzić sos, ułożyć na salaterce, posypać szczypiorkiem,
pokropić sosem.

3. http://www.bytow.pl/kuchnia/575.htm

Sałatka z porów 1
3 pory (40-50 dag),
12 czarnych oliwek bez pestek,
pieprz i sól,

Pory opłukać pod bieżącą wodą, odciąć korzenie oraz jedną trzecią
zielonych liści. Następnie przepołowić pory wzdłuż i jeszcze raz
dokładnie opłukać. Każdą połówkę
przekroić wzdłuż.Pory włożyć do garnka z wrzącą osoloną
wodą i gotować pod przykryciem na małym ogniu 3-4 min.,
następnie dokładnie osączyć na sitku i ułożyć na
podłużnym półmisku.

SOS:
4 łyżki oliwy,
sok z 1/2 cytryny,
cukier i sól,

Oliwę wymieszać z sokiem z cytryny, doprawić solą
i cukrem. Pory polać sosem i obficie posypać pieprzem.
Sałatkę przybrać oliwkami i schłodzić w lodówce.

4. http://www.bytow.pl/kuchnia/576.htm

Sałatka z porów 2
2 pory, 3 jaja, ogórek konserwowy, pół pęczka natki pietruszki, mały
słoik majonezu, musztarda, sól, pieprz Pory pokroić w cienkie plasterki,
lekko sparzyć wrzątkiem i od razu odcedzić. Ugotowane na twardo jajka
zetrzeć na tarce z dużymi otworami,ogórek pokroić w kostkę i drobno
posiekać natkę pietruszki. Połączyć składniki, dodać majonez, musztardę,
sól i pieprz. Sałatę sporządza się 1-2 godziny przed podaniem.

5. http://www.bytow.pl/kuchnia/2240.htm

Sałatka z porów i pomidorów
4 pomidory,
1 sałata,
2 pory,
2 łyżeczki posiekanej zielonej pietruszki,
bazylia

Sos:
2 łyżki octu,
6-8 łyżek oliwy lub oleju,
pół łyżeczki musztardy,
pół łyżeczki cukru,
sól, pieprz,
roztarty ząbek czosnku

Ocet i oliwę wlać do słoika twist, dodać czosnek i musztardę, wsypać
cukier, sól i pieprz, mocno zakręcić wieczko, wstrząsać przez 45 sekund,
wstawić do lodówki. Sałatę wypłukać w kilku wodach, osączyć, osuszyć w
czystej ściereczce, ułożyć na salaterce. Pomidory pokroić na cztery
części, ułożyć na sałacie. Pory opłukać pod bieżącą wodą, odciąć
korzenie i ciemne liście, naciąć głęboko wzdłuż i raz jeszcze wymyć,
osączyć, grubo posiekać, włożyć do salaterki z sałatą i pomidorami.
Sałatkę posypać zieleniną. Sos wstrząsać przez 45 sekund, polać sałatkę,
wymieszać podrzucając, podawać natychmiast.

Lukasz Madeksza
ICQ# 71995227

1. Data: 2003-01-31 16:29:38

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

ARAS wrote:
> PORA DODAĆ SUROWEGO CZY W INNYM STANIE?

Najlepsze sa pory w odmiennym stanie hihihihi :-)

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

krem z pieczarek
PROTEST
Juz wiem, jak z tym curry jest...
Kiszone śledzie
kurczak w ciescie w sosie slodko-kwasnym