Guzowata zmiana w obrebie ramienia - pomocy

1. Data: 2007-09-26 13:12:59

Temat: Guzowata zmiana w obrebie ramienia - pomocy
Od: "Magiczna" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
w maju znajomy (23l) zauwazyl na swoim ramieniu guz wielkosci jajka, w chwili
obecnej (po 4mcach) zmiana powiekszyla sie i obecnie ma wielkosc ok 10cm
dlugosci i ok 4 wysokosci. Przy dotyku nie boli, jest twarda i gladka. Pojawiaja
sie okresowe klujace bole.
Tluszczak? Kaszak? Moze cos innego?
Jakiego lekarza proponujecie i jakie zrobic badania?

Magiczna

2. Data: 2007-09-26 15:59:43

Temat: Re: Guzowata zmiana w obrebie ramienia - pomocy
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magiczna" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sie okresowe klujace bole.
> Tluszczak? Kaszak? Moze cos innego?
> Jakiego lekarza proponujecie i jakie zrobic badania?

A co robił przez te kilka miesięcy ? Niech idzie do lekarza POZ . On zbada i
zleci konieczne badania dodatkowe ew. skieruje do specjalisty (chirurga ,
ortopedy , onkologa czy innego).

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2007-09-26 19:51:36

Od: " turpin" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli guzior istotnie w ciagu kilku miesiecy _dwukrotnie_ powiekszyl srednice,
to nieomal na pewno nie jest to tluszczak, ani 'kaszak' (co by sie pod tym
dosc kolokwialnym terminem nie mialo ukrywac). Nie chce straszyc, ale musze:
nowotwor zlosliwy jest jak najbardziej na horyzoncie. Nie bawic sie w
zadnych lekarzy ogolnych, od razu do onkologa. Chyba, ze chlopina hodowal
toto nie od 'kilku miesiecy', ale od kilku lat i dopiero teraz sie przyznal --
wtedy istotnie moze to byc tluszczak...

4. Data: 2007-09-28 14:41:44

Od: "Magiczna" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie bawic sie w zadnych lekarzy ogolnych, od razu do onkologa.
Tak pewnie zrobimy i uderzymy na Centrum Onkologii, dzisiaj byla robiona
morfologia, teoretycznie wszystko jest tak jak byc powinno, niepokoi mnie jednak
jego szybki wzrost. Wykluczylabym tluszczaka, chociazby dlatego, ze zmiana jest
twarda.
No i oczywiscie hodowanie go przez kilka lat odpada...

Magiczna

5. Data: 2007-10-01 13:34:52

Od: "ser" <s...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Przecież trzeba zrobic badanie krwi na marker (tego typu który wykrywa
wszystkie nowotwory).

6. Data: 2007-10-02 07:47:55

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ser pisze:
> Przecież trzeba zrobic badanie krwi na marker (tego typu który wykrywa
> wszystkie nowotwory).
No, wcześniej trzeba taki wymyślić.

--
Krzysiek
Jednoznacznie można odpowiedzieć tylko na nieciekawe pytania

7. Data: 2007-10-02 12:35:14

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 Oct 2007, ser wrote:

> Przecież trzeba zrobic badanie krwi na marker (tego typu który wykrywa
> wszystkie nowotwory).

nie ma markerów oznaczanych z krwi, które wykrywają wszystkie
nowotwory czyli nadal podstawowym badaniem jest badanie
histopatologiczne z materiału pobranego z guza, węzła
itp. W ramach badania tego oczywiście może być wykonana
immunohistochemia czyli oznaczenie markerów ale nie z krwi
a z tkanki pobranej w celach diagnostycznych. Innymi
słowy niski CEA nie wykluczy raka gruczołowego płuca

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

8. Data: 2007-10-02 15:03:05

Od: "Magiczna" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystkie?
Z tego co wiem to robi sie rozne markery, w zaleznosci od tego co sie podejrzewa
PSA, TPS, AFP, HCG, TPA itd...
Tak jak juz ktos napisal, najlepsza bedzie biopsja i badanie histopatologiczne.
Poki co zrobilismy USG
"W badaniu zmiany kokolicy lewego stawu lokciowego, widoczna jest
hipoechogeniczna, policykliczna masa, dosc jednorodna, unaczyniona,
przemieszczajaca struktury naczyniowe. Pachowe wezly niepowiekszone"
RTG nie wykazalo wiekszych zmian.
OB wyszlo 3/6
CRP 1,88 (norma do 5)
morfologia tak jak pisalam bez zmian...