Guzy przy dializowaniu!!!!!!

1. Data: 2006-10-20 14:27:38

Temat: Guzy przy dializowaniu!!!!!!
Od: "vdan" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Mam pytanie,które nurtuje cala moja rodzine a przede wszystkim moja

ciocie,która jest dializowana juz od 2 lat.

Czy ktos spotkal sie z takimi objawami przy dializowaniu jak
odkladanie sie w miesniach guzów wapniowo-fosforowych??
Guzy te umiejscowione sa w pachwinach oraz na lopatce.
Prosze o pomoc i odpowiedz na moje pytanie.
Czy jest to norma??.
Czy jest sposób na unikniecie kolejnych guzów??
Czy jest osoba,która sie z tymi objawami
spotkala,pesrednio,bezposrednio??

2. Data: 2006-10-26 00:45:27

Temat: Re: Guzy przy dializowaniu!!!!!!
Od: Opoya <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

vdan wrote:
> odkladanie sie w miesniach guzów wapniowo-fosforowych??
Powodów może być kilka. Od złej diety do nadczynności przytarczyc.
Niestety w trakcie dializ często dochodzi do zaburzeń gospodarki
wapniowo-fosforowej.
Jak z tym walczyć? Przede wszystkim sprawdzić poziom wapnia, fosforu i
parathormonu (PTH). Ograniczyć podaż produktów wysokofosforowych (np.
żółte sery). W przypadku wysokiego PTH pomyśleć o usunięciu przytarczyc.
Oczywiście ostateczną decyzję podejmuje lekarz prowadzący. Nie jestem
lekarzem, ale z PNN i dializami i przeszczepami mam do czynienia od
ponad 20 lat - obecnie po przeszczepie :)

PS. przy okazji pozwolę sobie na trochę prywaty i zapraszam na forum
niesmiertelni.pl

Opoya
DC

krztusiec u 3-latki-wynik badania