Haft żukowski

1. Data: 2003-10-29 08:59:30

Temat: Haft żukowski
Od: "Milena" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu zakupiłam len na obrus - odleżał swoje i wczoraj w przypływie
chęci przekopiowałam do narożników tego obrusu motywy haftu żukowskiego ze
starej teczki wzorów.
Mam pytanie do dziewczyn, które wyszywały tym haftem. Wyszywa się 7-mioma
kolorami: słoneczny żółty, czerwony (karmin), 3 rodzaje niebieskiego - od jasno-
do wpadającego w ultramarynę, czarny i zielony (lekko zgnity)- tak wyczytałam
w opisie do tej teczki. Czy macie sprawdzone numery tych kolorów np. z DMC lub
Anchor, których używacie? Oczywiście mogę się przejść do Sukiennic, lub Cepelii
i pooglądać tego typu obrusy, bo jest ich sporo, ale liczę, że mi pomożecie.
Pozdrowienia

Milena

1. Data: 2003-10-29 13:23:26

Temat: Re: Haft żukowski
Od: "Milena" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Cepelii
> i pooglądać tego typu obrusy, bo jest ich sporo, ale liczę, że mi pomożecie.

Bardzo, bardzo proszę.

Milena

1. Data: 2003-10-29 17:53:16

Od: "annaweronika" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaje zumerację dla firmy DMC (niestety nie wiem jaki numer ma jaki kolorek):
haft żukowski: 441, 442, 443A, 443B, 404, 428A, 428B, 451, czarny, biały

haft kociewski: biały, 401, 405, 488, 428B, 454, 402, 443A, 439

szkoła pucka: 441, 442, 443B, 404, 428B, 451, czarny

szkoła wejherowska: 441, 442, 443B, 404, 428A, 451, czarny

haft borowiacki: 403A, 403B, 404B, 406, 405, 417, 408A, 408B, 488, 483

szkoła wdzydzka: 441, 442, 443A, 403A, 403B, 404B, 405, 406, 417, 408A, 408B,
488, 483, 410, 420, 423, 426, 412A, 412B, 428B, 429, 413, 415

Niestety nie wiem jak te numery mają się do rzeczywistości, nigdy tego nie
sprawdzałam.
Mam nadzieję, że choc troche pomogłam...
pozdr
annaweronika (baaaaardzo zmęczona po cięzkim dniu...)

1. Data: 2003-10-29 18:46:16

Od: "Milena" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mam nadzieję, że choc troche pomogłam...
> pozdr
> annaweronika (baaaaardzo zmęczona po cięzkim dniu...)

Aniu, pomogłaś i to bardzo. Jutro pójdę sprawdzić do pasmanterii, jak te
numerki mają się do kolorów. Stukanie tych cyferek pewnie było dodatkową
cegiełką tego dnia... tym bardziej dziękuję. Ale jeszcze pomęczę: co to jest
ścieg wodny, którym każą wyszywać gałązki i wąsy - czy to sznureczek, albo
łańcuszek? Pozdrawiam.

Milena

1. Data: 2003-10-29 19:53:56

Od: "annaweronika" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciesze się, że mogłam pomóc :-))))
Wydaje mi się, że ścieg wodny to łańcuszek. Sprawdze jeszcze w książce i jutro
dam znać.
miłej dalszej części wieczoru
annaweronika (zrelaksowana po "M jak miłość" ;-)

1. Data: 2003-10-29 20:02:57

Od: "Anna B. " <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cytat z książki Haft kaszubski autorstwa Anny Główczewskiej :
(...)sznureczek - zwany na Kaszubach wodnym (...)

--
Anna vel Gratka (Ziemia Lubuska)
mój albumik:

1. Data: 2003-10-29 20:05:14

Od: "annaweronika" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

sprawdziłam teraz (chyba bym nie mogła zasnąć bez sprawdzenia...)
cofam poprzednia wypowiedx - ścieg wodny to SZNURECZEK, a haftuje sie nimi np.
wąsy.
daj znac jak tam wyniki ekspertyz w pasmanterii!
pozdr
a.

1. Data: 2003-10-30 08:03:43

Od: "Milena" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podaje zumerację dla firmy DMC (niestety nie wiem jaki numer ma jaki kolorek):
> haft żukowski: 441, 442, 443A, 443B, 404, 428A, 428B, 451, czarny, biały

Aniu, jeszcze nie dotarłam do pasmanterii, ale sprawdzałam w sieci, jakie to
są kolory (w palecie kolorów DMC) i okazuje się, że są tylko 3 kolory z
podanych przez Ciebie: 451, czarny i biały. Reszty nici o podanych przez Ciebie
numerach firma DMC nie podaje. Skąd brałaś te informacje? Jeszcze sprawdzę w
pasmanterii, ale chyba będzie problem. Pozdrawiam.

Milena

1. Data: 2003-10-30 08:05:36

Od: "Milena" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cytat z książki Haft kaszubski autorstwa Anny Główczewskiej :
> (...)sznureczek - zwany na Kaszubach wodnym (...)

> [...]

Wielkie dzięki. Pozdrawiam

Milena

1. Data: 2003-10-30 15:22:43

Od: "annaweronika" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

:-((((( Przykro mi...
Ja te numery dostała parę lat temu od pani, która mnie uczyła haftu. ale te
same informacje są w książeczce o hafcie kaszubskim, książeczka wydana w latach
osiemdziesiatych. A moze te numery dotycza Ariadny, albo Anchora?

no kurde - ktoś chyba powinien miec jakies wiadomości na temat tych numerów do
haftów kaszubskich??????

annaweronika

lenarte szukam
xxx damy (stare)