Halogeny raz jeszcze - ale inaczej.

1. Data: 2002-07-22 20:19:14

Temat: Halogeny raz jeszcze - ale inaczej.
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czytałem dyskusje nt. halogenów w łazience i pojawiło się u mnie zasadnicze
pytanie: czy zastosować halogenki na 220V czy z transformatorem na 12V?
Pewna część grupowiczów ma halogeny na 220V, inni z kolei z obniżonym napięciem
(12V). Dla mnie znacznie prostszym rozwiązaniem byłby układ na 220V, bo odpadł
by mi kłopot z transformatorem (lokalizacja). Jakie są wady i zalety obu
rozwiązań (pomijam kwestię tego że 12V jest bezpieczniejsze)?
Jeżeli nie ma większej różnicy (a może jest?), to po co zawracać sobie głowę
transformatorem?
A co na to elektrycy?

Pozdrawiam

S.U.

1. Data: 2002-07-23 10:57:16

Temat: Re: Halogeny raz jeszcze - ale inaczej.
Od: "Krzysztof" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
> rozwiązań (pomijam kwestię tego że 12V jest bezpieczniejsze)?
> Jeżeli nie ma większej różnicy (a może jest?), to po co zawracać sobie

Ja mam na 12V sam robiłem instalacje. w łazience mam kabinę prysznicową a
dokładnie nad nią jeden z wielu halogenów 12V. Jest tam b. duża wilgoć i
nie boję się o przebicie. Natomiast co do transformatora to użyj
toroidalnego, nie ma w nim elektroniki więc mniejsze prawdopodobieństwo
zepsucia się. A miejsce instalacji możesz zamontować w regipsie kratkę
wentylacyjną a nad nią zamontować transformator i rozwiąze to problem cięcia
trafa w wypadku jego uszkodzenia.
A co do halgenów na 220 to ja nie mam ale spotkałem się z tym iż żywotmość
żarówek 12V była o wiele większa.

1. Data: 2002-07-23 21:55:49

Temat: Odp: Halogeny raz jeszcze - ale inaczej.
Od: "Adam.J" <nowyadam@pocztaNIE LUBIE SPAMU.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trafa w wypadku jego uszkodzenia.
> A co do halgenów na 220 to ja nie mam ale spotkałem się z tym iż żywotmość

Witam
mam jedną małą uwagę,
Owszem, żywotność transformatorów toroidalnych jest dośc dobra (pod
warunkiem ich odpowiedniego doboru), jedna nie powinno sie ich stosować do
zasilania oświetlenia w takich miejscach jak kabiny natryskowe
NIEBEZPIECZEŃSTWO PORAŻENIA!!!!
Tu powinno sie użyć transformatora, który ma odseparowane uzwojenia.
Adam

1. Data: 2002-07-24 05:52:40

Od: "Jd" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam.J" <nowyadam@pocztaNIE LUBIE SPAMU.onet.pl> wrote in message

> [...]
> NIEBEZPIECZEŃSTWO PORAŻENIA!!!!
> Tu powinno sie użyć transformatora, który ma odseparowane uzwojenia.

Obwód wtórny możesz uziemić do przewodu ochronnego - wtedy nie ma problemu.

--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom

1. Data: 2002-07-24 07:57:08

Od: "mmuha" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czyli mozna w lazience stosowac halogeny na 220V czy nie ?

Pozdrawiam
mmuha

1. Data: 2002-07-24 11:10:53

Od: "Adam.J" <nowyadam@pocztaNIE LUBIE SPAMU.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli mozna w lazience stosowac halogeny na 220V czy nie ?
>
> Pozdrawiam
> mmuha

Wszystko zależy od miejsca, w którym mają być zastosowane i ich budowy.
Adam

1. Data: 2002-07-24 11:12:30

Od: "Adam.J" <nowyadam@pocztaNIE LUBIE SPAMU.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obwód wtórny możesz uziemić do przewodu ochronnego - wtedy nie ma
problemu.

> --
> ==========###-###-###-###==============
> Jaroslaw Dubowski, Bytom

W zasadzie tak, ale chyba nie w kabinie natryskowej?
Co na to przepisy?
Adam

1. Data: 2002-07-24 12:03:44

Od: "mmuha" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko zależy od miejsca, w którym mają być zastosowane i ich budowy.

cztery punkty swietlne na suficie, nie ma kapiny prysznicowej
mmuha

woda o zapachu szamba
smierdzaca pralka - pomocy!!!
Czym zaprojektowac ogrod ?
podgrzewacz
Bialoleka - Strumykowa - Emersson ? KRZAK ?