Harmonex/Cilest

1. Data: 2003-07-11 13:03:25

Temat: Harmonex/Cilest
Od: "Aga" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanko: wczoraj lekarz zalecil mi zmianę tabletek antykoncepcyjnych:
Harmonet na Cilest. Uzasadnienie było takie, że dla kobiet palących Cilest
jest zdecydowanie lepszy niż Harmonet. Dodam, ze przez wiele lat brałam
Harmonet i nie miałam żadnych skutków ubocznych... Nie wiem, jaka będzie
reakcja mojego organizmu na nowe tabletsy. Boje się niepożądanych skutków
ubocznych.
Czy ktoś może mi wytłumaczyć, czy rzeczywiscie te tabletki aż tak się różnią
między sobą? I czy warto zmieniać je?
Nie ufam zbyt lekarzom, którzy w większej części przepisują pacjentom dane
tabletki, ponieważ maja popodpisywane umowy z tymi firmami farmaceutycznymi.

Dziękuję za wszelkie wskazówki.

Aga

2. Data: 2003-07-15 23:08:54

Temat: Re: Harmonex/Cilest
Od: "aspirynka" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi!
preparaty, które wymieniłas różnią się od siebie stężeniem hormonów ale
według farmindexu przeciwwskazania maja takie same.
jednak w opisie dzialania Cilest podano, ze nie wpływa na układ krzepniecia
krwi i z tego mogł lekarz wywnioskowac, ze jest bardziej odpowiedni dla
kobiety palacej gdyz palenie i stosowanie doustnych srodków
antykoncepcyjnych moze prowadzic do powstania zakrzepicy zylnej.
Cilest jest tez czesciej stosowany u młodych kobiet i nie powoduje
zwiekszenia wagi ciała
pozdrawiam i polecam sie na przyszłosc

3. Data: 2003-07-16 06:22:54

Od: "Aga" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora