Hawkinga bzdury o Wielkim Wybuchu.

311. Data: 2015-06-20 11:55:45

Temat: Re: Hawkinga bzdury o Wielkim Wybuchu.
Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-20 o 11:01, Wojtek Borczyk pisze:

> To źle sądzisz. Nie jest znany żaden fizyczny ani biochemiczny
> mechanizm, który by uzasadniał istnienie takich ograniczeń (przynajmniej
> w skali adekwatnej do liczby występjących na kuli ziemskiej patogenów).

To ze nia jest znany, to nie znaczy, ze go nie ma.
Jest cos takiego jak tolerancja immunologiczna i poziom jej podlega
autoregulacji.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tolerancja_immunologic
zna

> To jak wytłumaczysz fakt, że mieszkańców XVI-wiecznej Europy
> przywleczony z Nowego Świata (wraz z jedną z wypraw Kolumba) syfilis
> zabijał w piorunującym tempie jak muchy, podczas gdy dla mieszkających w
> Ameryce od wielu pokoleń Indian był on przewlekłą i w sumie niezbyt
> groźną chorobą? Albo dlaczego dokładnie tak samo (tylko "w drugą
> stronę") było z ospą, którą z kolei my "podarowaliśmy" Indianom?

Sadzisz, ze odpornosci na ospe/syfilis dziedziczy sie genetycznie?
Czy moze ciala odpornosciowe przechodza z matki na potomstwo?

> Nonsens!

Czy wiemy skad sie biora wszystkie choroby autoimmunologiczne?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Choroby_autoimmunologi
czne

Pozdrawiam WM

312. Data: 2015-06-20 12:42:12

Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Jun 2015, WM wrote:

> To ze nia jest znany, to nie znaczy, ze go nie ma.

To może inaczej: na chwilę obecną nie istnieją żadne naukowe przesłanki
sugerujące, że takie ograniczenia mogły by występować. Równie dobrze można
by twierdzić, że krasnoludki jednak są na świecie, bo z faktu, że nikt ich
na oczy nie widział nie wyniuka przecież ich nieistnienie :)

> Jest cos takiego jak tolerancja immunologiczna i poziom jej podlega
> autoregulacji.

Ale my tu nie o tolerancji immunologicznej (która służy do ochrony
organizmu przed własnym układem immunologicznym), tylko o swoistej
odporności nabytej :)

> Sadzisz, ze odpornosci na ospe/syfilis dziedziczy sie genetycznie?
> Czy moze ciala odpornosciowe przechodza z matki na potomstwo?

Przede wszystkim sądzę, że nie jest prawdą Twoje stwierdzenie, jakoby
długotrwały brak kontaktu z antygenem zwiększał "czułość" układu
odpornościowego. A zwiększona odporność określonych grup ludzi na pewne
choroby jak najbardziej może być dziedziczona, zjawiskiem tym zajmuje się
immunogenetyka. W przypadku ospy duży wpływ na odporność znacznej czesci
europejczyków na tą chorobę miały też szczepienia ochronne, rozpoczęte już
pod koniec XVIII wieku i wraz z upływem czasu stosowane coraz
powszechniej.

> Czy wiemy skad sie biora wszystkie choroby autoimmunologiczne?
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Choroby_autoimmunologi
czne

Nie wiemy, ale to jeszcze nie powód żeby tłumaczyć ich pochodzenie przy
pomocy teorii wyciągnietych prosto z kapelusza :)

Pozdrawiam,

W.

313. Data: 2015-06-20 13:01:58

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał w wiadomości

> Dziecko drogie. Ty nawet nie rozumiesz tego co czytasz.
> Właśnie wyśmiałeś swoją, równie rozgarniętą, koleżankę Ikselkę...
>
> Powrotu do zdrowia życzę

Dziękuję. Zauważ proszę, moje drogie dziecko- oczywiście, jeśli zauważyć
zechcesz- że kilka razy się czepiał tej samej, ewidentnej literówki Iksełki.
Sam ją włączył do swojego słownictwa- jako samodzielny wyraz. Kto? Andrzej
L.- człowiek, który na swoim koncie ma niejedną literówkę- i tyle bredni, że
niejeden się zastanawia, czy to zwykły idiota czy tylko opłacany trol. Jeśli
Tobie to jednak nie przeszkadza (jak wnoszę z tego, co łaskawie napisałeś)-
to również życzę powrotu do...stanu trzeźwości, jak mniemam

--

Chiron

314. Data: 2015-06-20 13:44:27

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <c...@o...eu> wrote in message

> Sprawdź odpowiedź Ewy.

Sprawdź? Ciekawy dobór słów... To egzamin jakiś?

315. Data: 2015-06-20 13:50:26

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> numery tak silnie to wypierał, że nie dopuszczał do siebie myśli, że
> jest...taki jak oni. Z pewnością- nie jest lepszy. No więc- żeby zacząć
> terapię- musi spuścić z tego balona. Ty- cały czas jesteś nadęty. Problem
> w tym, że nie widzi to tylko ktoś Tobie podobny. Reszta- milczy albo Ci to
> pokazuje. Mowy nawet być nie może, żeby ktoś Cię lubił- czy już w ogóle
> chciał spędzić z Toba resztę życia. Tobie podobny- nie ma pojęcia, czy
> kogoś lubi czy nie. Myśli. Skoro myśli- to pyta: za co lubić? Ktoś, kto
> jest empatyczny- widzi Twoją pustkę i całą nędzę Twej duszy.

Zadałem proste pytanie, czy to punkt 1 czy 2, a w odpowiedzi dostałem
jakieś łez wylewanie się mi do rękawa i użalanie się na mój temat...
Zachowujesz się tak śmieszie jak papuga kolegi która ciągle chciała siedzieć
wyżej ode mnie. Do upartego. I najgorsze że wydawało jej się, że wtedy
jest lepsza, ważniejsza, silniejsza ode mnie. Jakie to żałosne...

316. Data: 2015-06-20 13:52:06

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej Woźniak" <m...@w...pl> wrote in message

> "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> wrote in message

> Oczywiście. Jesteś głupi, nadęty i bezczelny, ale chyba nie aż tak,
> żeby utrzymywać, że nigdy w życiu?

> Tu i gdzie indziej.

> A czy ja wyglądam ci na prokuratora?

Acha, czyli jesteś szmatą bez honoru która rzuca oskarżenia bez pokrycia.

> Zadaj sobie pytanie, czy mnie obchodzi, co ciebie obchodzi.

Nie rozumiem właśnie czemu sią przyplątałeś tu i szczekasz mi przy noce.

317. Data: 2015-06-20 14:14:57

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A czy ja wyglądam ci na prokuratora?

|Acha, czyli jesteś szmatą bez honoru która rzuca oskarżenia bez pokrycia.

A potrafisz to udowodnić, biedny idioto?
Nie odpowiedziałeś na pytanie. Czy jesteś aż tak głupi, nadęty i bezczelny,
żeby utrzymywać, że nigdy w życiu? Zgaduję, że mimo wszystko nie.

A na marginesie twoich wypocin o języku potocznym, aha, nie acha.

> Zadaj sobie pytanie, czy mnie obchodzi, co ciebie obchodzi.

|Nie rozumiem właśnie czemu sią przyplątałeś tu i szczekasz mi przy noce.

Oczywiście, że nie rozumiesz. Jesteś przecież idiotą, a nawet relatywistą.

318. Data: 2015-06-20 14:56:27

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyżej ode mnie. Do upartego. I najgorsze że wydawało jej się, że wtedy
> jest lepsza, ważniejsza, silniejsza ode mnie. Jakie to żałosne...

Tak Pszemolu. Masz rację.
:-)))))))

--

Chiron

319. Data: 2015-06-20 14:57:00

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Nie rozumiem właśnie czemu sią przyplątałeś tu i szczekasz mi przy noce.
Tak Pszemolu. Masz rację

:-))))

--

Chiron

320. Data: 2015-06-20 14:57:39

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> "Chiron" <c...@o...eu> wrote in message

> Sprawdź? Ciekawy dobór słów... To egzamin jakiś?

Tak Pszemolu. Masz rację

--

Chiron

A może by tak referendum?