Hbs Antigen - wynik pozytywny w ciazy

1. Data: 2007-05-08 08:50:13

Temat: Hbs Antigen - wynik pozytywny w ciazy
Od: Agnes <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj otrzymalam pozytywny wynik badania na Hbs. Od lekarz
dowiedzialam sie, ze dziecko otrzyma po porodzie szczepionke i powinno
byc w porzadku. Jak moge temu zaradzic, co robic ? Jakie sa konsekwencje
tej choroby ? Czy moge zarazac innych, jak sie ustrzec ? Jak bedzie
przebiegal porod ? Jakie badania powinnam wykonac aby sprawdzic czy
jestem chora ? Nie mam pojecia jak moglam sie zarazic, badania
kontrolne zawsze byly w porzadku, kilka lat temu robilam badania w
sanepidzie potrzebne do pracy przy spozywce - tez bylo w porzadku.
Prosze o wszelkie informacje na ten temat. W necie przeczytalam troche
ale ta wiedza jest raczej polowiczna, jeszcze wiecej niepewnosci :(
Jestem zalamana :(

Agnes

2. Data: 2007-05-08 17:08:56

Temat: Re: Hbs Antigen - wynik pozytywny w ciazy
Od: "Joanna" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Twoj partner tez jest zarazony, tez niech uda sie do lekarza. Jak
najszybciej zalecam kontakt ze specjalista.

3. Data: 2007-05-08 19:34:20

Od: Agnes <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna napisał(a):
> Twoj partner tez jest zarazony, tez niech uda sie do lekarza. Jak
> najszybciej zalecam kontakt ze specjalista.

Maz w 2005 r mial robione testy (wyniki negatywne) i pozniej szczepienie
. Tak wiec i ja do 2005 r bylam zdrowa. Ginekolog po otrzymaniu wynikow
stwierdzila, ze dopiero po porodzie powinnam zrobic badania. Ale wg niej
ta choroba minela i w organizmie pozostaly antyciala. Jest to
prawdopodobne ? Ponad 1,5 roku temu nagle zaczelam strasznie chudnac,
mdlec bez powodu. Wszystko wskazywalo na tarczyce, po dokladnych
wynikach okazalo sie, ze wszystko w porzadku. Pozniej wszystko wrocilo
do normy, ale zaden lekarz nie wiedzial skad nagle tak duzy spadek wagi,
omdlenia. Podejrzewam, ze w tym czasie musialam zostac zarazona. Tylko
teraz pytanie: czy w organizmie pozostaly rzeczywiscie tylko antyciala,
czy tez choroba sie moze odnowic... Powinnam teraz przed koncem ciazy
udac sie do lekarza czy tez po rozwiazaniu ?

Agnes

4. Data: 2007-05-08 20:36:52

Od: "Joanna" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak najszybciej idz do lekarza!!! dla dobra swojego i dzicecka, Twoj maz tez
niech zrobi badania krwi profilaktycznie.
Wg mnie nadal jestes chora i szczepienie dziecka majacego przeciwciala to
tez dosc ryzykowna rzecz.

5. Data: 2007-05-09 08:31:43

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnes napisał(a):
> [...]
> Prosze o wszelkie informacje na ten temat. W necie przeczytalam troche
> ale ta wiedza jest raczej polowiczna, jeszcze wiecej niepewnosci :(

Dodatni wynik antygenu Hbs swiadczy o nosicielstwie wirusa zoltaczki
zakaznej. Podczas porodu personel musi zachowac szczegolna ostroznosc, gdyz
krew stanowi potencjalne zrodlo zakazenia dla innych. Poniewaz istnieje
ryzyko przeniesienia wirusa w zyciu plodowym na dziecko, po porodzie otrzyma
ono specjalna immunoglobuline.

--
Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

6. Data: 2007-05-11 08:51:40

Od: Agnes <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

wirgo napisał(a):

> [...]
> istnieje ryzyko przeniesienia wirusa w zyciu plodowym na dziecko, po
> porodzie otrzyma ono specjalna immunoglobuline.

Jakie sa szanse, ze dziecko bedzie zdrowe po otrzymaniu szczepienia oraz
podaniu immunoglobuliny ?
I jeszcze mnie drecza takie rzeczy: zakladajac, ze przeszlam juz
chorobe, w organizmie pozostaly antyciala wirusa. Czy choroba moze sie w
dalszym ciagu rozwijac, czy tez nastapic powrot ? Czy to poprostu dziala
teraz na zasadzie szczepionki, ze jestem uodporniona ?

Agnes

7. Data: 2007-05-11 09:23:50

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnes pisze:

> [...]
> dalszym ciagu rozwijac, czy tez nastapic powrot ? Czy to poprostu dziala
> teraz na zasadzie szczepionki, ze jestem uodporniona ?

Majac przeciwciala mozesz karmic piersia dziecko - nic mu nie bedzie.
Obecne przeciwciala w Twojej krwi beda dzialaly jak szczepionka. Niestety
niewyklucza to potencjalnego ryzyka powrotu choroby, ale ryzyko to jest niskie.

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

dziwna sprawa z kolanem
Opryszczka typ II a ciąża