Help - Psychozy schizofreniczne a afektywne na podstawie symptomatologii

1. Data: 2003-10-18 19:44:53

Temat: Help - Psychozy schizofreniczne a afektywne na podstawie symptomatologii
Od: "jacek_b" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Psychozy schizofreniczne a afektywne na podstawie symptomatologii" .

- czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak to rozwinąć (egz.pisemny, a
więc chodzi o sprAWY BArdziej takie książeczkowe...). Normalnie
przecudne pytanie - jedno z 11 tego typu!

Jak cholera zacząć pisać co uwzględnić. ?

1. Data: 2003-10-19 08:35:05

Od: "nonnocere" <m...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacek_b <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl> napisał(a):

> [...]
> przecudne pytanie - jedno z 11 tego typu!
>
> Jak cholera zacząć pisać co uwzględnić. ?

Jacku chodzi Ci ogólnie o różnicowanie psychoz schizofrenicznych z chorobami
afektywnymi? Czy o różnicowanie psychoz schizofrenicznych z chorobami
afektywnymi, które w przebiegu posiadają objawy psychotyczne?

Znasz ten artykuł?
http://www.google.pl/search?
q=cache:xnpBU57ZGnwJ:www.esculap.pl/NEU/moklobemid/1
2.html+depresja+poschizofr
eniczna&hl=pl&lr=lang_pl&ie=UTF-8

Pozdrawiam, Madzia

1. Data: 2003-10-19 09:51:21

Od: "jacek_b" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nonnocere" <m...@g...SKASUJ.TO.pl> napisał w
wiadomości news:bmtibp$n2e$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
chorobami
> afektywnymi, które w przebiegu posiadają objawy psychotyczne?

witam - wiedziałem, że na superbabę mogłem liczxyć :)
1. z tego długasnego linka który tu podałaś zrobiłem krótszy, oto:
http://tinyurl.com/rh28 lepiej wygląda prawda? - trzebabyło kombinować
aby tam wejść.
2. Tak na prawdę, nie chodzi mi o różnicowanie - właśnie sek w tym,
że pytanie jakoś mi nie pasuje, w zasadzie nie wiem dokładnie co autor
ma na myśli - tym bardziej, że jest to końcówka - egzaminu pisemnego -
uważam, że pytanie jest troszeczkę nieudacznie skonstruowane, no ale
cóż trzeba go jakoś ugryźć. Pytanie zostało tak postawione - żadnych
informacji więcej - i to jest ten klin dla mnie - uważam że z tego
powinno się zrobic kawał pożądnej roboty, a na krótkim egzaminie
jedynie można zrobić z tego parodię.
W zasadzie, możnaby te dwa jakoś krótko połączyć (np. podzielic na
dwie części), to już byłoby lepiej. Wiesz, że na egz. pisemnych dużo
zależy od piszącego.
Jeśli możesz - to tak króciótko w punkcikach bez podawania
jakiejkolwiek wiedzy, jakbyś to skonstruowała - chodzi mi o taki
szkielet, który mógłbym jakoś rozwinąć.
Dzieki wielkie, a teraz idę do mojej ulubionej czynności - obierania
niedzielnych ziemniaków na obiad...

1. Data: 2003-10-19 12:13:28

Od: "nonnocere" <m...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś nie widzę mojej odpowiedzi więc napiszę jeszcze raz:

Najlepiej zajrzeć do jakiegoś podręcznika psychiatrii, np. Bilikiweica (wtedy
wg ICD-10)

1. Opisać typy schizofrenii pod kątem objawów wiodących.
2. Podobnie z zaburzeniami afektywnymi (uwzględniając jedno i dwubiegunowe)
3. Wykorzystać depresję poschizofreniczną i depresję przebiegającą z objawami
psychotycznymi jako punkt oparcia dla diagnostyki różnicowej, ze szczególnym
uwzględnieniem objawów pozytywnych czyli wytwórczych.
Najlepiej wziąć kryterai diagnostyczne ICD-10 - będzie najprościej.

Pozdrawiam, Madzia

1. Data: 2003-10-19 18:19:29

Od: "jacek_b" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nonnocere" <m...@g...SKASUJ.TO.pl> napisał w
wiadomości news:bmtv57$sqh$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> uwzględnieniem objawów pozytywnych czyli wytwórczych.
> Najlepiej wziąć kryterai diagnostyczne ICD-10 - będzie najprościej.

dzieki ogromne! oj to bedzie praca na kilka godzin i to jeszcze w
skrociei - a moze napisze podpunkty :) - sie wykladowca zdziwi - a na
koncu dopisze - co tuuuu wiele gadac, dzieki i juz sobie to drukuje.
co do ICD-10 niezly pomysl, tam bedzie kawa na lawe - ale i tak z
ciebie skorzystam.
Ps. Miłej ciąży z okazji ślubu

1. Data: 2003-10-19 23:39:45

Od: "Jerzy Turynski" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> afektywnymi? Czy o różnicowanie psychoz schizofrenicznych z chorobami
> afektywnymi, które w przebiegu posiadają objawy psychotyczne?

Jaka jest Madziu _OBIEKTYWNA_ skuteczność diagnozy i leczenia (_OBJAWOWE-
GO_!!!) "zaburzeń" _fizjologii_ (medycznych/ciała) _przed_ poznaniem praw-
dziwej etiologii choroby ??? A jaka PO POZNANIU _rzeczywistych_mechanizmów_
(/poprawnej teorii) patologii z perspektywy wybranych przykładów historycz-
nych ???
Może być np.: na przykładzie historii odkrycia etiologii adrenoleukodystro-
fii (ALD) sfabularyzowanej w filmie "Olej Lorenza" (1993), (choć możesz
to przedstawić na przykładzie dowolnej patologii).

> Pozdrawiam, Madzia

JeT.

P.S. W matematyce istnieje lista "problemów otwartych" (tj. sformułowanych
ale dotychczas nierozwiązanych). Słyszałaś coś może o czymś podobnym w psy-
chologii??? Bo ja nie. Ciekawe dlaczego? Może wiesz ?

1. Data: 2003-10-20 08:09:34

Od: "nonnocere" <m...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Turynski <j...@p...com> napisał(a):

> [...]
> (/poprawnej teorii) patologii z perspektywy wybranych przykładów historycz-

Dla mnie objaw jest elementem łamigłówki, wskazówką, którą można wykorzystać
a nie czepić się jak rzep psiego ogona. Tylko dojście do przyczyny daje
największe szanse na wyleczenie. A nie zaleczenie. Wiele chorób ma podobne
objawy, a zafiksowanie się na poziomie objawu, nie daje całego obrazu i
przyczyna zostaje nieodgadnięta. Czyli problem nie zostaje rozwiązany.

> Może być np.: na przykładzie historii odkrycia etiologii adrenoleukodystro-
> fii (ALD) sfabularyzowanej w filmie "Olej Lorenza" (1993), (choć możesz
> to przedstawić na przykładzie dowolnej patologii).

Dobry przykład, tym bardziej, że pokazuje dlaczego warto chwycić zdrowie
swoje i bliskich we własne ręce, a nie scedować wszystko na innych.
W psychiatrii niestety (mimo ostatnich postępów) dalej wiele patomechanizmów
jest nieznanych. A to powoduje mniejszą skuteczność w leczeniu choroby.
Inaczej jest w opiece paliatywnej, która zajmuje się tylko leczeniem
objawowym, bo na dzisiejszym rozwoju poziomu medycyny, nie da się
zneutralizować przyczyny. Znany patomechanizm, ale nieznane środki by
skuteczniej go zwalczyć.

> P.S. W matematyce istnieje lista "problemów otwartych" (tj. sformułowanych
> ale dotychczas nierozwiązanych). Słyszałaś coś może o czymś podobnym w psy-
> chologii??? Bo ja nie. Ciekawe dlaczego? Może wiesz ?

O liście też nie słyszałam ;) Ale w każdej działce psychologii są obszary
niezbadane i problemy nierozwiązane. I pewnie jest ich więcej niż tych
rozwiązanych. Matematyka ma swoją długą i ugruntowaną historię. Psychologia
ma krótką i o wiele mniej skonkretyzowaną. Matematyka opiera się na
konretnych założeniach (popraw mnie jeśli tak nie jest), a psychologia ma
tyle założeń, ile koncepcji człowieka znajdziesz w literaturze. Nie da się
stworzyć uniwersalnej listy.

Pozdrawiam, Madzia

1. Data: 2003-10-24 11:36:13

Od: "Centrum" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Turynski <j...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bmv7m0$9bv$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
psy-
> chologii??? Bo ja nie. Ciekawe dlaczego? Może wiesz ?

Ja najmądrzejszy a ja wie wszystko o tych no o tych psychozach, trzeba
najpierw ustalić taksonomię zaburzeń psychotycznych i niepsychotycznych,
trzeba pamiętać ze zaburzenie afektywne mogą być jenobiegunowe i
dwubiegunowe czyli.
- cyklofrenia- psychoza maniakalno-depresyjna
- cyklotymia - łagodniejszy przebieg cyklofrenii
- dystymia - nerwica depresyjna,
- afektywna jednobiegunowa - najczęściej to jest depresja
- hipomania - łagodniejsza forma manii

no i dalej mnie słuchaj , bo ja mądry i wszystko wiem, ok lecimy dalej, może
być tak że i najcześciej jest tak że depresja w cyklofrenii przebiega bez
derealizacji i depersonalizacji natomiast w manii najczęściej występuje
rozbicie swiata (derealizacja) i rozbicie "ja" (depersonalizacja) moga tez
toważyszyć urojenia i omamy. czyli to jest typowa psychoza. Czyli zaburzenia
sie nakładają. Ale typowym predykatem psychoza jest derealizacja i
depresonalizacja poza tym zaburzenie procesow myslowych czyli: synteza,
analiza, wnioskowanie, uogolnianie, abstrahowanie, porownywanie itp. ok ide
na wino , jutro dokoncze wykład , pa

1. Data: 2003-10-24 22:08:35

Od: "jacek_b" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Centrum" <c...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bnb2q2$jar$1@pippin.warman.nask.pl...

> [...]
synteza,
> analiza, wnioskowanie, uogolnianie, abstrahowanie, porownywanie itp.

wszysko ładnie piknie, ale nie zapominajmy, że czas na PISEMNĄ
odpowiedź na to pytanie mam max. 30 minut!, ale chętnie psłucham
dalej - nie ukrywam, że wykorzystam to cuś, nawet, nawet - u nas na
wsi o tym sie nie godo!

czyję się samotana
(tv)
Lekcja demokracji.