Re: Hemoroidy?

Data: 2000-09-11 05:57:27
Temat: Re: Hemoroidy?
Od: "jangr" <j...@i...pl>

Bozena napisała:
> Prosze potraktowac moje pytania powaznie i nie zartowac ze mnie, bo to
dla
> mnie wazne. Mam 23 lata i lekarz ginekolog powiedziala, ze mam hemoroidy.
> Myslalam, ze to sie przytrafia ludziom w nieco starszym wieku. Jak mozna
> wyleczyc? Skad sie bierze? O czym powinnam wiedziec?
> Dziekuje gory za rady, zdrowia zycze.
> Bozena

Hemoroidy - guzki krwawnicze.
Są to żylaki odbytu, których występowanie może być z wielu
przyczyn. Często pojawiają się wskutek przyczyn ogólnoustrojowych,
tzn. jeżeli jest ogólna skłonność do występowania żylaków
w ogóle. Słaba kondycja ścian żył, mała elastyczność.
Także sprzyja temu nadciśnienie krwi.
Sprzyjać mogą również częste zaparcia, ale także częste
biegunki, szczególnie o odczynie kwaśnym (mogą występować
z powodu nerwic, np. tzw. nerwicy szkolnej).

Jak sobie radzić?
Po pierwsze - zlikwidować ewentualne przyczyny, takie, jak
biegunki czy zaparcia.
Po drugie - utrzymywać idealną czystość okolic odbytu.
Obowiązkowo stosować głębokie mycie się po każdym wypróżnieniu
i przy tej okazji stosować delikatny masaż miejscowy.
Jednocześnie należy palcem odprowadzić na swoje miejsce guzki,
które zostały przemieszczone podczas wypróżniania (takie przemieszczenie
spowoduje zastój krwi, miejscowe zmiany zapalne
i silne bóle).
Można także okresowo usuwać z odbytu owłosienie, co ułatwia
higienę tej części ciała. Można również przecierać to
miejsce spirytusem kosmetycznym.
Jeżeli sam proces wypróżniania jest bolesny, albo z powodu
zaparć trudny, należy zrezygnować ze zdobyczy cywilizacyjnych,
i załatwiać się w kucki (w takiej pozycji człowiek załatwiał
swoje potrzeby tysiące lat i fizjologicznie właśnie do takiej
pozycji jest przystosowany).

Myślę, że przestrzeganie ww zasad uchroni Cię, Bożenko,
przed bólem, oraz interwencją hirurgiczną.
I to tyle rad od laika. Być może jakiś lekarz zweryfikuje
to, co napisałem.

Serdecznie pozdrawiam,
Janusz ze Szczecina
j...@i...pl