Herbata parzona krótko / długo - która mocniejsza?

1. Data: 2001-03-28 22:35:54

Temat: Herbata parzona krótko / długo - która mocniejsza?
Od: "Wagus" <wagus @ ae.katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Kiedyś wyczytałem, że mocniejsza => działająca bardziej pobudzająco,
jest herbata parzona krócej (ile konkretnie?), ponieważ po jakimś czasie
z torebki uwalniają się wolne rodniki, które osłabiają napój. Co o tym
sądzicie?

--
# Zdrówka, Waguś (or compatible), wagus[at]ae.katowice.pl
# Gadu-Gadu UIN: 502516, ICQ UIN: 57657579

1. Data: 2001-03-29 05:55:40

Od: maltanb <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wagus napisał(a):

> [...]
> jest herbata parzona krócej (ile konkretnie?), ponieważ po jakimś czasie
> z torebki uwalniają się wolne rodniki, które osłabiają napój. Co o tym

A ja slyszalem opinie z gola odmienna, ze nalezy parzyc dlugo. Na studiach
mialem profesorke ktora Liptona parzyla na 1 szklanke i to ok10min.
twierdzila ze dopiero taka
herbata ma charakter. Wydzielaja sie wszystkie garbniki, co jej zdaniem daje
prawdziwa moc...

1. Data: 2001-03-29 11:23:58

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wagus wrote:

> [...]
> jest herbata parzona krócej (ile konkretnie?), ponieważ po jakimś czasie
> z torebki uwalniają się wolne rodniki, które osłabiają napój. Co o tym

I owszem.
Ogólnie dostępna herbata, parzona do 2 min., działa pobudzająco. Parzona
dłużej - uspokajająco.

1. Data: 2001-03-29 12:07:33

Od: "Wagus" <wagus @ ae.katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Ogólnie dostępna herbata, parzona do 2 min., działa pobudzająco.
> Parzona dłużej - uspokajająco.

Czy powyższe odnosi się też do herbat:
- Lipton Earl Grey,
- Lipton Yellow Label Tea,
- Jones Pure Ceylon Tea,
- Tylos?

--
# Zdrówka, Waguś (or compatible), wagus[at]ae.katowice.pl
# Gadu-Gadu UIN: 502516, ICQ UIN: 57657579
## "Imitacja jest największą formą pochlebstwa."

1. Data: 2001-03-29 12:13:09

Od: maltanb <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Mężyńska napisał(a):

> I owszem.
> Ogólnie dostępna herbata, parzona do 2 min., działa pobudzająco. Parzona
> dłużej - uspokajająco.

Ta teorie obalilaby moja pani profefor samym jej spojrzeniem, ale zawsze sa
wyjatki, no zawsze to pracownik jakies tam uczelni..

1. Data: 2001-03-29 12:30:30

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

maltanb wrote:

> Ta teorie obalilaby moja pani profefor samym jej spojrzeniem, ale zawsze sa
> wyjatki, no zawsze to pracownik jakies tam uczelni..

Wiesz, może właśnie dlatego piła długo parzoną herbatę. :)

1. Data: 2001-03-29 20:02:00

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@k...net.pl...
> Wiesz, może właśnie dlatego piła długo parzoną herbatę. :)
Jak mam zamiar długo pracować to dwie torebki i długo parzona pod
przykryciem.
Działa lepiej [na mnie] od kawy.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-04-01 09:24:25

Od: "Beata Foltyn" <f...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]
> jest herbata parzona krócej (ile konkretnie?), ponieważ po jakimś czasie
> z torebki uwalniają się wolne rodniki, które osłabiają napój. Co o tym

Z mojego doswiadczenia: kilka minut

Pozdrawiam

Beata

1. Data: 2001-04-07 11:57:35

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> wrote in message

> I owszem.
> Ogólnie dostępna herbata, parzona do 2 min., działa pobudzająco. Parzona
> dłużej - uspokajająco.

Podpisuje sie pod tym obiema rekami.Zrodlo - wieloletnia praktyka:)) Mam
niskie cisnienie i power jest przy pierwszej wersji. Przy dluzszym parzeniu
moge spac dalej...

Jola
L-L

1. Data: 2001-06-12 08:37:28

Od: "Witek Jakubowski" <j...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uspokajająca moc długo parzonej herbaty jest związana z większą ilości
garbników uwalnianych podczas tego procesu.
Witek

bakaliowa pasta z cieciorki
spotkanie???
ciasto z rabarbarem, ale ze sliwkami lepsze
Pascha