Histiocytoza X

1. Data: 2004-10-10 14:59:05

Temat: Histiocytoza X
Od: "CanN" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o pomoc w znalezieniu informacji na temat podanej w tytule choroby!
niestety nie jestem w stanie chwilowo sprecyzowac pytania, a zalezy mi
niesamowicie na szybkim uzyskaniu jakichkolwiek informacji.
Choroba wystepuje u 2 letniego dziecka a objawia sie niewielkimi krostkami na
ciele(co ma byc reakcja obronna organizmu), gdy zagrozenie zniknie krostki wraz
z nim a na ich miejscu pozostaje plamka!!Prawdopodobnie jak twierdza "stosy"
lekarz nie jest ona znana nam w Polsce!!na internecie nie potrafie nic znalesc
a i grupa nie przniosla mi zadnego rezultatu!!
prosze o jakiekolwiek informacje !!
z gor THX !

2. Data: 2004-10-11 10:22:27

Temat: Re: Histiocytoza X
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Oct 2004 16:59:05 +0200, CanN wrote:

> [...]
> z nim a na ich miejscu pozostaje plamka!!Prawdopodobnie jak twierdza "stosy"
> lekarz nie jest ona znana nam w Polsce!!

Ja tam nie wiem, mnie na przykład na studiach o tym uczyli - na
patomorfologii na przykład. I było to w Polsce.

> na internecie nie potrafie nic znalesc
> a i grupa nie przniosla mi zadnego rezultatu!!
> prosze o jakiekolwiek informacje !!

Znasz angielski?...

To wejdź na google i wpisz "histiocytosis x". To samo możesz wpisać w
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi czyli w Medline.

Jeśli nie znasz angielskiego, to będzie trudniej...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2004-10-12 18:56:07

Od: "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

CanN napisał(a) w wiadomości: <1...@n...onet.pl>...
>Prosze o pomoc w znalezieniu informacji na temat podanej w tytule choroby!

nowa nazwa wg klasyfikacji WHO z 2001 r. to "Langerhans cell histiocytosis".
Moze to pomoze.
Baza danych PuBMed (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/) zawiera ponad 2500
streszczen arytkulow na ten temat.

uklony
Zbyszek
hematopatolog (ale raczej od doroslych...)

JAMA NOSOWA
Proszęo pomoc - drgawki - jaka moze byc przyczyna?
zdejmowanie korony
Dziwne pytanie zwiazane z egzorcysta i badaniami:)
Nowoczesne badanie układu pokarmowego - pytanie