Holandia - Rosja

41. Data: 2008-06-24 00:04:13

Temat: Re: Holandia - Rosja
Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"i...@g...pl" <i...@g...pl> wrote in
news:19aonbefd2c34.fnpkfh3vzknl$.dlg@40tude.net:

> I to jest dzisiejsza Rosja - glupi, zmanipulowany wizjami dobrobytu naród,
> spsialy po latach komunizmu, juz nie do odzyskania. Musialaby się odrodzić
> rosyjska arystokracja, ale ta stara. Tymczasem tworzy się nowa - mafijna.

a Ty myslisz, ze jak na przestrzeni wiekow powstawala arystokracja?
ze anioly ja nadali wprost z niebios?
przeciez na pocztaku byla WALKA o dobra, o wladze, o slugusow i niewolnikow

reasumujac: z tego co piszesz to wynika, ze mafie rzadza wszedzie!
ze u steru kazdego panstwa jest wlasciwie jakas mafia
w koncu naukowa definicja "panstwa" to: "aparat wyzysku i ucisku"

tylko zastanawiam sie czy te panstwa ktore sa u szczytu rankingow
Transparency International tez? np. Szwecja, Nowa Zelandia, ostatnio Wielka
Brytania

i zatsanawiam sie tez czy sama Transparency International nie jest narzedziem
mafii... w mysli maksymy: "wrogow trzeba trzymac blisko siebie bo do
przyjaciol mam zaufanie"
tak samo jak inne szczytne w haslach organizacje, np. Greenpeace ktory
zwykle zajmuje sie pierdolami ZAWSZE KIEDY na tapecie jest wlasnie glowny
halas o zupelnie wieksze sprawy

--
Y?

42. Data: 2008-06-24 07:48:14

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Jun 2008 00:04:13 +0000 (UTC), Yyy napisał(a):

> "i...@g...pl" <i...@g...pl> wrote in

> a Ty myslisz, ze jak na przestrzeni wiekow powstawala arystokracja?
> ze anioly ja nadali wprost z niebios?
> przeciez na pocztaku byla WALKA o dobra, o wladze, o slugusow i niewolnikow

Ale nie działo się to w ciągu jednego pokolenia - kiedy to szanse mają
wilki i tylko wilki. Tamte arystokracje powstawały w ciągu wieków,
pracowały na to całe pokolenia, miały tradycje, ludzie im podlegli mieli
uatalony porządek życia i wartości.
Dziś wszystko się zmienia jak w kalejdoskopie, stara arystokracja nie ma
sily przebicia - musi się chwytać ślubu z Kulczykówną, aby się wzmocnić
finansowo itp. Nowa - to już mieszanka.

> reasumujac: z tego co piszesz to wynika, ze mafie rzadza wszedzie!
> ze u steru kazdego panstwa jest wlasciwie jakas mafia

Nie u steru każdego, tylko tam, gdzie nie ma (JUŻ) starej arystokracji (a
kiedyś była).
Czyli przede wszystkim USA (tam nie było i nie ma, bo niby z czego - z tego
zlepka różnych nacji i warstw? - za młode państwo), Rosja (baaaaaaaardzo
stare państwo i miało kiedyś baaaaaardzo starą arystokrację, ale wytłukli a
reszta uciekła na Zachód), Chiny (oni swoją baaaaaaardzo staaaarą też
wytłukli jak Rosjanie, a reszta uciekła na Tajwan i zbudowała silne
mini-państewko, sam widzisz).

> w koncu naukowa definicja "panstwa" to: "aparat wyzysku i ucisku"

To prawda. Na tym opiera się państwo, że jedni pracują dla drugich. I na
podatkach. Klasyka.
Państwo bez wyzysku i ucisku to Raj - ale jakoś nie ma takiego na Ziemi,
choć zapewne wszyscy takiego by chcieli, nie? Powinno Ci to dać do
myślenia.

> tylko zastanawiam sie czy te panstwa ktore sa u szczytu rankingow
> Transparency International tez? np. Szwecja, Nowa Zelandia, ostatnio Wielka
> Brytania

Jeśli chodzi 0 GB - mają staaaare państwo ze staaaaryyymi, sprawdzonymi od
wieków strukturami ekonomicznymi i aparatem władzy, staaaaarą arystokrację
(już nie mówię o rodzie królewskim, bo ci pełnią już tylko rolę
reprezentacyjną z ramienia właśnie arystokracji), która się kokosi na tyle
skutecznie, że mafii pozostaje tylko rozpruwanie ludzi na ulicy, a i to
kiepsko...

> [...]
> tak samo jak inne szczytne w haslach organizacje, np. Greenpeace ktory
> zwykle zajmuje sie pierdolami ZAWSZE KIEDY na tapecie jest wlasnie glowny

Otóż to :-)
Dobrze, że się zacząłeś zastanawiać...

43. Data: 2008-06-24 07:48:35

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

P*sz od rzeczy, ale powiedz no...

jak myślisz, dlaczego Amerykanie chcą tarczy anty-rakietowej
_koniecznie_ w Europie Środkowej?

--
CB

44. Data: 2008-06-24 17:31:36

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in news:g3q93v$j23$1@achot.icm.edu.pl:

> jak myslisz, dlaczego Amerykanie chca tarczy anty-rakietowej
> _koniecznie_ w Europie Srodkowej?

...a Rosjanie (tym razem serio) mowia twarde NIET!

jakby to potwierdzalo moja teze

--
Y?

45. Data: 2008-06-24 17:49:49

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"i...@g...pl" <i...@g...pl> wrote in

> Ale nie dzialo się to w ciagu jednego pokolenia - kiedy to szanse maja
> wilki i tylko wilki. Tamte arystokracje powstawaly w ciagu wieków,
> pracowaly na to cale pokolenia

tia, chlopow panszczyznianych na przyklad czy innych NIEWOLNIKOW!

> mialy tradycje,

w celebrowaiu swej proznosci i wyzyskiwaniu ciemnoty

> ludzie im podlegli mieli uatalony porzadek zycia i wartosci.

zycia??? raczej WEGETACJI!
co do wartosci to juz szkoda slow... ze "wszelka wladza pochodzi od Boga"?

> Dzis wszystko się zmienia jak w kalejdoskopie

nio juz w Anglii podczas rewolucji przemyslowej rola arystokracji zeszla do
funkcji reprezentacyjnych
a imho ZSRR wniosl do swiata wiele dobrego, wczesniej nikomu do glowy by nie
przyszlo np. zeby syn chlopa mogl zostac profesorem czy prezydentem

> stara arystokracja nie ma
> sily przebicia - musi się chwytac slubu z Kulczykówna, aby się wzmocnic
> finansowo itp. Nowa - to juz mieszanka.

niestety ten dobryczynny dorobek ZSRR zniesienia BARIER KLASOWYCH ostatnio
zaczyna sie odwracac - teraz znow dostep do *wartosciowej* edukacji beda miec
tylko dzieci bogatych

> Jesli chodzi o GB - maja staaaare państwo ze staaaaryyymi, sprawdzonymi
> od wieków strukturami ekonomicznymi i aparatem wladzy, staaaaara
> arystokrację

ktorej odebrano przywileje w baaaaardzo krwawy sposob
keyword: Cromwell

> arystokracji), która się kokosi
> na tyle skutecznie, ze mafii pozostaje tylko rozpruwanie ludzi na ulicy,
> a i to kiepsko...

ale musze sie zgodzic, ze cos w tym jest, ze panstwa ktore sa monarchiami
konstytucyjnymi sa wyjatkowo wolne od korupcji - Szwecja przeciez tez ma
rodzine krolewska - i musze sie zgodzic, ze to dlatego, ze arystokracja w
tych krajach ma ogromny wplyw na nieformalne uklady wladzy u szczytu (a sama
jest niekorumpowalna bo ma wszystko co jej trzeba a nawet to czego inni nie
maja czyli REPUTACJE) - widac to bylo doskonale jak byla proba puczu w
Hiszpanii w roku, bodajze... 1970 i jak wtedy przemowienie krola sprawilo, ze
wojsko wymowilo posluszenstwa zbuntowanym generalom i poddalo sie pod
rozkazy krola
to bylo piekne!

--
Y?

46. Data: 2008-06-24 17:59:50

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"i...@g...pl" <i...@g...pl> wrote in

> Chiny (oni swoja baaaaaaardzo staaaara tez
> wytlukli jak Rosjanie, a reszta uciekla na Tajwan i zbudowala silne
> mini-państewko, sam widzisz)

a Japonia? tam przeciez rzadzi CESARZ
a wedlug Transparency International poziom korupcji w tym kraju jest wysoki

a np. Korea Poludniowa? ten kraj dopiero od niedawna jest demokratyczny.
i zyskal demokracje dopiero wowczas kiedy zdobyl silna pozycje gospodarcza.
na CUD GOSPODARCZY Korei Pld pracowal narod przez 20 lat pod rzadami
DYKTATORSKIMI - z tym, ze ten dyktator postepowal madrze i patriotycznie, cos
jakby Pilsudski albo... PUTIN?

podobny schemat jak patriotyczny dyktator silna reka stawia (gospodarczo)
kraj na nogi a gdy juz jest dobrobyt to oddaje wladze instytucjom
demokratycznym to... Chile

wniosek: Rosjanie sa madrzy, ze nie uwierzyli w idiokracje

--
Y?

47. Data: 2008-06-24 23:35:11

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zależy...

Jeśli Amerykanie są przekonani, że w sytuacji otwartego konfliktu
w Europie potencjał nuklearny Rosji mógłby _łatwo_ dostać się
w niepowołane ręce i zostać niecnie wykorzystany, to nawet wręcz
przeciwnie.

Ruskie prężą muskuły, ale choć klata niezapadnieta, to mózg
przeżarty przez wódkę, a to nie wzbudza zaufania.

48. Data: 2008-06-25 15:01:55

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in news:g3rt8t$1f6$1@node1.news.atman.pl:

> Ruskie prężą muskuły, ale choć klata niezapadnieta, to mózg
> przeżarty przez wódkę

chyba tylko jeszcze w Polsce sie tak uwaza, nie wiem dlaczego tu taki szlaban
na informacje o Rosji...
czasem mam wrazenie, ze ktos chce sie posluzyc Polska jak instrumentem
przeciw Rosji, Polska w razie czego zbierze ciegi

tak przeciez bylo w 1939 kiedy przywodcy Francji i Anglii z cala premedytacja
udzielili "gwarancji" wlasnie po to aby Polska byla PARAWANEM co wchlonie
pierwsze uderzenie Niemiec+ZSRR (i zeby nie tylko nie pomoc ale "miec czas"
do przygotowania sie do dalszej wojny)
to bylo powiedziane na jednym z filmow na National Geografic - zeby nie
bylo...

posluchaj serwisow informacyjnych z Zachodu" BBC, CNN, Euronews - i zobacz
jak o "muskulach" Rosji sie teraz z szacunkiem mowi

--
Y?

49. Data: 2008-06-25 15:33:48

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla przypomnienia:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pakt_Ribbentrop-Mo%C5%8
2otow

O muskułach, czy o d*pie?
Z "szacunkiem" czy z respektem?

50. Data: 2008-06-25 17:42:05

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in news:g3tooa$reo$1@achot.icm.edu.pl:

> Dla przypomnienia:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Pakt_Ribbentrop-Mo%C5%8
2otow

> O muskulach, czy o d*pie?
> Z "szacunkiem" czy z respektem?

obudz sie, ani Stalina ni Hitlera juz dawno nie ma!

BTW. Stalin nawet nie byl Rosjaninem (tylko Gruzinem) a Hitler Niemcem byl

--
Y?

FESTYN U CIENKIEGO...
Psychika jednak ważniejsza od wyszkolenia
Lipy kwitną
Zawsze jest jeszcze Rumunia do porównania
Rydzyk jako obiekt i nieobiekt