Lipy kwitną

1. Data: 2008-06-20 20:05:32

Temat: Lipy kwitną
Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

...a niedługo zakwitnie wiciokrzew. Nie wiem, który zapach piękniejszy - ze
wszystkich możliwych tematów tylko na ten temat nie mam zdania ;-P
Bo że piękniejszego nie ma, niż te dwa, to wiem na pewno :-)

2. Data: 2008-06-20 20:17:35

Temat: Re: Lipy kwitną
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl pisze:
> ...a niedługo zakwitnie wiciokrzew. Nie wiem, który zapach piękniejszy - ze
> wszystkich możliwych tematów tylko na ten temat nie mam zdania ;-P
> Bo że piękniejszego nie ma, niż te dwa, to wiem na pewno :-)

Czemu nie dałaś tego na ogrody? Pokaż mi ten wiciokrzew, muszę sobie
jeszcze coś posadzić i mam problemy decyzyjne. Jak ze wszystkim zresztą.

Ewa

3. Data: 2008-06-20 20:27:44

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jun 2008 22:17:35 +0200, medea napisał(a):

> Czemu nie dałaś tego na ogrody? Pokaż mi ten wiciokrzew, muszę sobie
> jeszcze coś posadzić i mam problemy decyzyjne. Jak ze wszystkim zresztą.
>
> Ewa

Polecam wiciokrzew pomorski i Browna - ich zapach to po prostu ekstaza!
Jeśli pojawią się kiedyś perfumy stricte o zapachu wiciokrzewu, to będę je
jeść, pić, ćpać, kąpać się w nich, tarzać się w nich, wreszcie zbankrutuję
i w ogóle przyjdzie mój koniec...

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.cle
matis.com.pl/graph/ph_art0408_lonicera_periclymenum_
kwiaty.jpg&imgrefurl=http://www.clematis.com.pl/wms/
825192.html&h=304&w=300&sz=56&hl=pl&start=14&tbnid=3
GBTVDuZkkAn7M:&tbnh=116&tbnw=114&prev=/images%3Fq%3D
%2522wiciokrzew%2Bprzewiercie%25C5%2584%2522%26gbv%3
D2%26hl%3Dpl

PS. Tylko nie sugeruj się nazwą w adresie - clamatisy to zupełnie inne
rośliny.

4. Data: 2008-06-20 20:34:58

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jun 2008 22:27:44 +0200, i...@g...pl napisał(a):

> Polecam wiciokrzew pomorski i Browna

Sorry, w. Browna nie pachnie, ale jest też piękny; ja mam Serotina i ten
pachnie jak... o mmattkooooo...
O, ten:
http://www.clematis.com.pl/wms/322.html&plant_number
=125

5. Data: 2008-06-20 20:41:11

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik<i...@g...pl>

> [...]
> mam zdania ;-P
> Bo że piękniejszego nie ma, niż te dwa, to wiem na pewno :-)

Lipa cudowna, ale jak pachnie wiciokrzew, hm...?

Don

6. Data: 2008-06-20 20:42:52

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl pisze:

> Polecam wiciokrzew pomorski i Browna - ich zapach to po prostu ekstaza!

No, na tej stronie piszą, że Browna nie ma zapachu. To u Ciebie chyba
ten pomorski pachnie jednak. ;-)

> PS. Tylko nie sugeruj się nazwą w adresie - clamatisy to zupełnie inne
> rośliny.

Wiem. Clematisa jednego już mam.

Ewa

7. Data: 2008-06-20 20:49:20

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jun 2008 22:41:11 +0200, Don Gavreone napisał(a):

> Użytkownik<i...@g...pl>

> Lipa cudowna, ale jak pachnie wiciokrzew, hm...?

Jak najlepsze francuskie perfumy... ale nie ma takich, jednak wiem, że
jeśli takie powstaną, to będzie koniec postępu w perfumiarstwie ;-).
No nie rozumiem, dlaczego jeszcze nie wyekstrahowano zapachu z tej rośliny
- niedroga jest, łatwa w uprawie, kwitnie obficie, nawet w naszym klimacie.

8. Data: 2008-06-20 20:56:38

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jun 2008 22:42:52 +0200, medea napisał(a):

> No, na tej stronie piszą, że Browna nie ma zapachu. To u Ciebie chyba
> ten pomorski pachnie jednak. ;-)

> Wiem. Clematisa jednego już mam.
>
> Ewa

Z mało pachnących, lecz rakietowoszybkorosnących i tak samo efektownych
polecam rdest Auberta i kokornak (ozdobny z liści) - jeden i drugi
niekłopotliwy, a jaki efekt! - masa zieleni, może szybko utworzyć wręcz
monstrualną zasłonę:

rdest Auberta:
http://www.beautifulbotany.com/STOCK%20N-Q/Polygonum
%20aubertii.jpg
http://www.profizahrada.cz/images_data/2633-schlingk
noterich-knoterich-3.jpg

kokornak:
http://images.google.pl/images?gbv=2&hl=pl&q=kokorna
k&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w

9. Data: 2008-06-20 21:04:52

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No, na tej stronie piszą, że Browna nie ma zapachu. To u Ciebie chyba
> ten pomorski pachnie jednak. ;-)

Pomorski i Serotina - mam dwa. Tzn mam je w donicy, bo poprzednie (w
gruncie) mi wymarzły :-((( Taki mam tu klimat :-((( Pisałam o tym w
"ogrodach" kiedyś. A więc w donicy (dużej) też się ładnie wiciokrzew
trzyma, tylko nie na wygwizdowie zimą, bo umarznie. No, ale we Wrocku to
możesz poszaleć, że ho ho! Zazdroszczę Wrocławianom klimatu i magnolii...

10. Data: 2008-06-21 05:42:21

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

<i...@g...pl> wrote in message
> [...]
> wszystkich możliwych tematów tylko na ten temat nie mam zdania ;-P
> Bo że piękniejszego nie ma, niż te dwa, to wiem na pewno :-)

Miodu lipowego i kwiatu suszonego na herbatki

Zawsze jest jeszcze Rumunia do porównania
Rydzyk jako obiekt i nieobiekt
Jak być bardziej atrakcyjnym facetem
OD STANA TYMIŃSKIEGO !!!
Kto ty jesteś? Mały Polak.