Homeopatia, biorezonans i inne takie

11. Data: 2002-04-14 16:35:31

Temat: Re: Homeopatia = leki ekologiczne ? Re: Homeopatia, biorezonans i inne takie
Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Digit napisał(a) w wiadomości: ...
[ciach]
>I jeszcze jedno - zawsze denerwowalo mnie naduzywanie terminu
>ekologiczny

O? A myślałam, że tylko ja tak mam - do szału mnie doprowadzają te wszystkie
ekologiczne mydła, ekologiczne marchewki, ekologiczne skarpetki, ekologiczne
proszki do prania i inna taka paranoja.

JoP

P.S. Dyskutowanie z Jackiem vel Dariuszem vel Ekspertem nie ma sensu, bo on
jest nieprzemakalny na argumenty - chyba, że chcesz się ubawić czytając
głupoty. Ja przy homeopatycznym płynie do mycia naczyń Amwaya uśmiałam się
jak norka.
P.S. 2 Nie licz na to, że nawet na grupie *sci* ktoś Ci poda jakieś źródła z
Medline, bo spora część dyskutantów nawet nie wie, co to jest, a na grupie
*soc* co najwyżej się obrażą - bo przecież nie każdy musi znać angielski.

12. Data: 2002-04-14 16:43:07

Temat: Re: Homeopatia, biorezonans i inne takie
Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak wrote:

> [...]
> Kazia po zastosowaniu leku homeopatycznego? Nie dociera do ciebie, że jest efekt
> placebo, że są choroby o cyklicznym przebiegu, że są spontaniczne remisje, że
> jest wpływ przypadkowych zmian w środowisku, wpływ stresu lub jego ustąpienia,
> wpływ równolegle stosowanego leczenia klasycznego, wpływ leków klasycznych
> oszukańczo prezentowanych i zastosowanych jako rzekome preparaty homeopatyczne
> czy ziołowe - i to dotyczy właściwie każdej choroby? Że rozumowanie "post hoc -
> ergo propter hoc" to kompromitacja intelektualna???

Piszesz bardzo ladnie, ale wyleczenia pojedynczego Pana Kazia jest
istotne,
czy zostanie wyleczony czy nie.
On sobie zdaje sprawe ze znaczenia nauki, badan naukowych, testow,
ale on chce byc zdrowy indywidualnie, a nie grupowo.
I skoro musisz o cyklicznych przebiegach chorob, spontanicznych
remisjach,
wplywach przypadkowych zmian w srodowisku, wplywie stresu lub jego
ustapieniu,
to czemu o tym nie pamietasz w przypadku stosowaniua lekow
farmakoloficznych ?

Skoro zakladasz ze choroba mogla ustapic samoistnie po zastosowaniu
lekow homeopatycznych, to tym bardziej
po zastosowaniu lekow farmakologicznych i moze ich dalsze czy
jakiekolwiek zazywanie
nie prowadzilo do wyleczenia, gdyz remisja byla niezalezna od podawania
lekow >?

> [...]
> placebo albo na zasadzie prób na oślep, gdy uznane terapie wypróbowano i
> zawiodły. A jeżeli po zastosowaniu takiego leku u pana Kazia wystąpi poprawa, to
> należy się cieszyć - nie z tego, że lek jest skuteczny, bo nie jest!!! - tylko z
> tego, że wraz z panem Kaziem dotarliśmy szczęśliwie do spontanicznej remisji,
> przypadkowej korzystnej zmiany w środowisku, że udało się uzyskać efekt placebo
> itp. Tu jest miejsce na pokorę - nie wobec mitycznej potęgi pseudomedycznych
> sposobów leczenia - tylko na pokorę wobec natury i nikłości naszej wiedzy.

To jest wszystko bardzo interesujace, ale dla Pana Kazia istotne jest
jedynie to czy sam bedzie zdrowy.
Jego naprawde nie interesuje fakt, i nie stanowi pocieszenia informacja,
ze w biurze choruje
80% wspolpracownikow na gruype, zatem statystycznie jest malo
prawdopodobne aby on zachorowal, gdyz w populacji zachorowalnosc jest na
poziomie 80%.
Jego naprawde nie interesuje ze wszyscy jego znajomi ciagle choruja,
czyli statystycznie powinien pozostac zdrowy, gdyz rownie dobrze moze to
oznaczac, ze i on zapadnie wkrotce na chorobe.
Zatem Pana Kazia interesuje wylacznie jego osobiste zdrowie a nie
sponsorowanie rozwoju
nauki medycyny i badan populacyjnych.

> A że jest pewna specyficzna grupa pacjentów, która nie podda się leczeniu
> klasycznemu, a doskonale zareaguje na bioterapeutę, BICOM, wahadełko, jakąś
> szczególną dietę - to niestety jest fakt.
Czemu niestety.
Moze stety i to dobrze.

Mam nadzieję, że kiedyś medycyna
> nauczy się nazywać, rozpoznawać i leczyć także i tę przedziwną chorobę.

Tutaj juz jestes przesmieszny nalezywajac choroba zdolnosc pacjentow do
samowyleczenia.
Analogie bylyby tutaj narzekania mechanika na samochody, ktore majac
przebieg 100.000 km
jednak nie chca sie zepsuc i mechanik nie cierpi na nadmiar pracy.

Mysle ze to jest pomieszanie z poplataniem.
Celem rozwoju medycyny jest osiagniecie takiego stanu rozwoju, aby
ludzie, populacja ludzka
nie chorowala i zapanowala dlugowiecznosc.

Przeciez mechanik otwiera zaklad nie po to aby sie samochody nie psuly,
ale po to aby zepsute naprawiac.
Lekarz natomiast moze dzialac aktywnie i zapobiegac chorobom w ramach
prewencji i ekologicznego trybu zycia, dobrego odzywiania sie .
Czyli lekarz moze dzialac jak ten mechanik i ciagle naprawiac chorych
pacjentow,
a moze tez podjac dzialania, aby chorych bylo coraz mniej.

I w odroznieniu od mechanika samochodowego, dobrze by bylo, aby lekarz
rodzinny, srodowiskowy, byl wynagradzany i premiowany od zdrowotnosci
swoich pacjentow a nie od ich zachorowalnosci.

Czyli tez lekarz domowy, rodzinny, srodowiskowy, z kasy choroych
powinien dostawac duza premie ,
ktorego pacjenci sa zdrowi, w wyniku jego opieki i wdrozenia i
stosowania metod zapobiegania chorobie.

A zaptem lekarz powinien sie cieszyc ze wzrasta u pacjentow zdolnosc do
samoistnego zwalczania choroby
i cieszyc sie ze pomagaja im leki homeopatyczne, ktore moze uznawac za
placebo,
ale powinien sie cieszyc, ze jego pacjenci sa tak zdrowi i odporni, ze
juz placebo potrafi ich wyleczyc.

Przeciez, jezeli to tylko mozliwe, powinnismy dazyc, aby 99% pacjentow
bylo leczonych placebo,
jezeli tylko prowadzi to do skutecznego wyleczenia.

Przeciez celem jest aby wszyscy byli zdrowi, a nie wszyscy polykali
tabletki garsciami.

Czyli celem medycyny nie jest hodowanie i kreowanie chorob, schorzen,
ale ich eliminacja.

Jezeli dla ciebie samouzdrawiajacy sie pacjenci to choroba, to nie mam
wiecej pytan.

Jacek

13. Data: 2002-04-14 17:31:20

Od: Digit <d...@p...no.spam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> wrote in

> P.S. Dyskutowanie z Jackiem vel Dariuszem vel Ekspertem nie ma
> sensu, bo on jest nieprzemakalny na argumenty - chyba, ze chcesz
> sie ubawc czytajac glupoty. Ja przy homeopatycznym plynie do
> mycia naczyn Amwaya usmialam sie jak norka.
> P.S. 2 Nie licz na to, ze nawet na grupie *sci* ktos Ci poda
> jakies zrodla z Medline, bo spora czesc dyskutantów nawet nie
> wie, co to jest, a na grupie *soc* co najwyżej się obraza - bo
> przeciez nie kazdy musi znac angielski.

I na tym koncze dyskusje, i owszem usmialem sie. Trudno dyskutowac
gdy brak argumentow. Rozmawialem przed chwila z osoba ktora rowniez
usmiala sie czytajac te posty.
Poza tym jestem biologiem wiec haslo costam ekologiczne mnie po
prostu smieszy (a czasem to noz w kieszeni sie otwiera)
Pozdrawiam
Darek

14. Data: 2002-04-14 17:56:00

Od: "borkon" <b...@a...de> szukaj wiadomości tego autora

To co napisales to juz czysta teoria...wiec nie ma sesu teoria na teorie
odpowiadac bo z tego wyjdzie rownanie z niewiadoma ...a to jeszcze wieksze
teoryzowanie..
Pozdrawiam...borkon

15. Data: 2002-04-14 22:38:55

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers wrote:

ciach

lamerce mowimy do widzenia

16. Data: 2002-04-15 07:16:34

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 Apr 2002, Jolanta Pers wrote:

> P.S. 2 Nie licz na to, że nawet na grupie *sci* ktoś Ci poda jakieś źródła z

Oj Jolu, Jolu - mysle, ze jednak sa tacy, co moga podac i z
Medline i innych "porzadnych" gazet (z przyzwoitym impact factor),
tym bardziej, ze wiele tych artykulow jest "free for all",
trzeba wiedziec tylko gdzie i jak szukac.

Inna sprawa czy tak grupa powinna byc "sci" - na moj gust raczej
"alt.support.med" ale ja juz to kiedys pisalem

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

17. Data: 2002-04-15 07:33:41

Od: "Jolanta Pers" <j...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisał(a):

> [...]
> tym bardziej, ze wiele tych artykulow jest "free for all",
> trzeba wiedziec tylko gdzie i jak szukac.

Dobra, odszczekuję - tu są tacy, co potrafią, ale w gronie bezkrytycznych
fanów alternatywnych metod leczenia najwyraźniej ich nie ma, bo jakby umieli,
to sami znaleźliby w Medline parę ciekawych rzeczy dla siebie.

> Inna sprawa czy tak grupa powinna byc "sci" - na moj gust raczej
> "alt.support.med" ale ja juz to kiedys pisalem

Za! To co, piszemy RFD? ;->>

JoP

18. Data: 2002-04-15 08:42:05

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers wrote:

> Podawane przykłady (przypadek wstrząsu
> anafilaktycznego, trucizna w homeopatyku) wskazują, że to wcale nie musi być
> bezpieczna zabawa.

Dla alergika nic nie jest w 100% bezpieczne, a uczulonym można być na
wszystko. Do końca życia nie zapomnę przebojó z medycyną konwencjonalną
i obsypaną Danusią. Od pediatry począwszy, poprzez dermatologa
dowiedziałam się najpierw, że to wysypka uczuleniowa, a z czego - to
muszę sama zgadnąć - na testy dziecko za małe. Żadnych sugestii jak i
gdzie alergenu szukać. W końcu znalazłam winowajcę - siedziała paskuda
w mleku modyfikowanym o nazwie laktovit i nazywała się.... witamina C.
Tak, nie białko, tylko dodawana do niego witaminka. Dziecię na mleku z
kartonika dostało aksamitnej skórki. Kolejno (w miarę wzrostu dziecka)
odpadły cytrusy (bobofruty jej "nie wchodziły" - pluła nimi dalej niż
widziała), i życie na własnoręcznie przygotowywanych kaszkach, soczkach
i obiadkach byłobyt niemal sielanką, gdyby nie poczęstowano mi
dzieciaczka "landrynką". W swojej naiwnosci nie zaprotestowałam, bowiem
miała już z takim czyms do czynienia i było OK. A tu wysypka gigant.
Przerażenie - co tym razem. Na szczęscie przypomniał mi sie ten
cukierek, a papierek po nim tkwił nadal w kieszeni. "Cukiereczek" okazał
się być "cudownym sposobem uzupełnienia witamin twojego dziecka".
Gdy Danusia miała 4 latka, młodsza, wówczas roczna Agatka zaczęła miec
jakies problemy alergiczne. Udało mi się wtedy trafić z nimi do pani
alergolog. Ta wysypkę Agatki przwie zignorowała, powiedziała, że jasli
dalej sie bedzie nasilać, trzeba zrobić testy. I zajęła się Danusią.
Zrobiła jej test na pozim histaminy, nawrzeszczała na nią, że
histeryzuje, a potem powiedziała, że jeszcze takiego wyniku nie
widziała (mełej zapuchła aż rączka). Powiedziała potem, że trzeba jej
zrobic komplet testów, ale ona ma takąskóre, że wyjdzie jej dodatnia
próba na wszystko. W tej sytuacji nie widziałam powodu męczenia dziecka.
Zdziwiła sie, że przy takim wyniku ma taka ładną skórę, nie uwierzyła w
tą wit. C i zapisała lek przeciwhistaminowy oraz płyn do kąpieli oraz
wit.C w postaci naturalnej - jeko sok z czarnej porzeczki. Płyn do
kąpieki okazał sie zawierac wit. C.
Dla próby (w nadziei że zewnętrznie nie będzie tak źle) wykapałam ją - i
oczywiscie obsypało mi ja całą. Z sokiem z czarnej porzeczki wolałam nie
eksperymentować, jak sie okazało słusznie, bo napojona nim w przedszkolu
zaliczyłą kolejną wysypkę.
Z czasem niestety doszło uczulenie na kurz, objawiajace się katarem.
Oraz duża podatnosc na łapanie wszelkich możliwych katarów.
I cóż polecaja w tym przypadku ? Rutinoscorbin (Też ma wit. C)
Oczywiscie można jechac na okrągło na lekach przeciwhistaminowych.
Można smarować hydrocortizonem zmiany skórne, ale nie przez kilka lat
bez przerwy.
Ja wolę homeopatyczną coryzalię. Nawet jesli to plecebo, to nie zawiera
skłądników uczulających Danusię i działa na nią fantastycznie. Pozwala
nie dochodzic do momentu koniecznosci podania antybiotyków (te katary
kończyły się często zapaleniem oskrzeli, w dodatku ona sie uczula na
antybiotyki w ciagu max. 5 dni).

Pozdrawiam
Katarzyna

19. Data: 2002-04-15 09:46:50

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers wrote:

> Dobra, odszczekuję - tu są tacy, co potrafią, ale w gronie bezkrytycznych
> fanów alternatywnych metod leczenia najwyraźniej ich nie ma, bo jakby umieli,
> to sami znaleźliby w Medline parę ciekawych rzeczy dla siebie.

skad znow takie herezje
fanami medycyny alternatywnej, medycyny ekologicznej, homeopatii sa
przeciez lekarze, ktorzy
nie uwazaja sie wcale za fanow, ale za profesjonalistow.
Wyszukiwanie informacji w Medline czy w internecie jest tak trywialne,
ze moze stanowic problem jedynie dla lamerow.
Przeciez celem jest wyleczenie pacjenta i jezeli dokona tego szaman bez
lekow to chyba nalezy sie tylko cieszyc.
A gdy dokona tego lekarz homeopata to chyba jeszcze lepiej.
Przeciez nie ma nic bardziej pozytywnego niz medycyna ekologiczna.
Celem sa przeciez zdrowi pacjenci , a jezeli potrafia sami, samodzielnie
wyzdrowiec i powrocic do zdrowia
to nalezy sie tylko cieszyc.

20. Data: 2002-04-15 10:19:58

Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

> Podobnie medycyna alternatywna może wykazać swoją skuteczność posługując
się własnymi metodami (oczywiście w takich dowodach nie ma miejsca na
statystykę,
> eksperyment itp.)
> To, co napisałem jest raczej pokrętne i pokazuje jedynie, że nauka nie
jest
> jedynym sposobem rozwiązywania problemów tego świata i że jej metody nie

> uniwersalne. Spróbujmy np. naukowo sprawdzić hmm... poprawność "Procesu"
> Kafki. Nie da się. Nauka ma się nijak do literatury, choćby dlatego, że
> posługują się zupełnie odmiennym zestawem pojęć i metod. Podobnie nie da
się
> naukowo weryfikować pseudonauki. ;-)
> Kris

Kris,

masz racje. Ale lekarza obowiazuje jedna, prosta jak drut zasada i nie ma
sie nad czym zastanawiac. Ma stosowac do swojego rozumowania metody naukowe.
Ma ratowac i pomagac chorym ludziom wedlug prostego kodeksu. Kropka. To jest
jego obowiazek i za to mu placi spoleczenstwo. Juz nieraz sie nauczylem, ze
zdrowie to bardzo powazna sprawa.

Piotr Zielinski
www.neurochirurgia.2p.pl

reumatolog