Homeopatia - czy lekarz może przepisać

1. Data: 2012-03-05 15:58:33

Temat: Homeopatia - czy lekarz może przepisać
Od: Julek <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
gdzieś właśnie czytałem, że ktoś napisał, że ortopeda przepisał albo
zalecił mu lek homeopatyczny. To się tak zastanawiam - czy lekarz może
zalecić/przepisać leki homeopatyczne? Czy od razu, czy tylko jeśli
inne leki nie działają? Czy musi mu powiedzieć, że to jest homeopatia?

2. Data: 2012-03-05 21:08:04

Temat: Re: Homeopatia - czy lekarz może przepisać
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-05 16:58, Julek pisze:

> [...]
> zalecić/przepisać leki homeopatyczne? Czy od razu, czy tylko jeśli
> inne leki nie działają? Czy musi mu powiedzieć, że to jest homeopatia?

Może. Najpierw mój lekarz rodzinny dostawał fanty od Mercka (a
przynajmniej tak podejrzewam), więc przepisywał dla dziecka preparaty
merckowskie, a potem nagle zaczął przepisywać homeopatię :)

3. Data: 2012-03-05 21:16:12

Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" <b...@t...ja> napisał w wiadomości

>a potem nagle zaczął przepisywać homeopatię :)

Sukinsyn - ale dzieciak przeżył mam nadzieję? Nie ma kto bandziorom po
mordzie nawkładać

Konrad

4. Data: 2012-03-05 21:52:07

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-05 22:16, Konrad pisze:

> Sukinsyn - ale dzieciak przeżył mam nadzieję? Nie ma kto bandziorom po
> mordzie nawkładać

Nie jest wcale powiedziane, że ja te wykupione leki dziecku podawałam.
Ot, taki niesubordynowany ze mnie pacjent. No i na szczęście nie było to
nic poważnego.

5. Data: 2012-03-06 09:12:05

Od: j...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 5 marca 2012, 22:08:04 UTC+1 użytkownik Aicha napisał:

> Może. Najpierw mój lekarz rodzinny dostawał fanty od Mercka (a
> przynajmniej tak podejrzewam), więc przepisywał dla dziecka preparaty
> merckowskie, a potem nagle zaczął przepisywać homeopatię :)

To nasuwa mi się - po jakiego ch... oni się uczą tylu rzeczy na studiach a potem na
specjalizacji, żeby potem przepisywać jakieś środki rozcieńczone miliardy miliardów
razy, gdzie często nie ma ani jednej cząsteczki środka aktywnego w jednej tabletce
"leku"...

6. Data: 2012-03-06 11:43:30

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Mar, 10:12, j...@g...pl wrote:

> [...]
razy, gdzie często nie ma ani jednej cząsteczki środka aktywnego w jednej tabletce

A co za problem - nie wykupić leku, do którego nie ma się zaufania? A
co za problem porozmawiać w trakcie wizyty z lekarzem - chociażby w
trakcie omawiania dawkowania? Jeśli ktoś nie ufa homeopatii - niech z
góry zapowie lekarzowi, że sobie nie życzy.

Nie widzę w tym żadnego kłopotu - po co się pienić? Tym bardziej, że
pytanie padło "ktoś komuś gdzieś"... Martwić się za kogoś...

Ania

7. Data: 2012-03-06 22:04:06

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-06 12:43, czeremcha pisze:

> [...]
>
> Nie widzę w tym żadnego kłopotu - po co się pienić? Tym bardziej, że
> pytanie padło "ktoś komuś gdzieś"... Martwić się za kogoś...

Wiesz, lekarz raczej nie powie, że to homeopatyczny lek, a statystyczny
pacjent nie ma w głowie całej Farmakopei polskiej, żeby mu się nazwa
natychmiast skojarzyła z zawartą substancja czynną.

8. Data: 2012-03-06 22:22:18

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-06 23:04, Aicha pisze:

> Wiesz, lekarz raczej nie powie, że to homeopatyczny lek, a statystyczny
> pacjent nie ma w głowie całej Farmakopei polskiej, żeby mu się nazwa
> natychmiast skojarzyła z zawartą substancja czynną.

No i nie każdy pacjent - jak ja dajmy na to - ma możliwości techniczne
tudzież wiedzę na tyle dużą, żeby sobie w necie oblukać wszystkie środki
przed zakupem, sprawdzić, czy nie ma w domu analogicznych i dopiero
wtedy podreptać do apteki. Nie będę przecież w aptece blokować kolejki,
czytając ulotki.

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

9. Data: 2012-03-07 06:44:30

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-06 23:04, było cicho i spokojnie, aż tu Aicha jak pierdolnie:

> Wiesz, lekarz raczej nie powie, że to homeopatyczny lek, a statystyczny
> pacjent nie ma w głowie całej Farmakopei polskiej, żeby mu się nazwa
> natychmiast skojarzyła z zawartą substancja czynną.

Belkoczesz.
W piatek bylem u swojej domowej lekarki po recepte i miala podpieta do
laptopa chyba cala baze NFZtu z dokladnym opisem lekow i refundacji.
zreszta przeciez potem ta recepta jest drukowana.
Za swoje leki kazdorazowo place ponad 400 zl i to w DOZ, wiec troche
czasu minelo zanim znalazla mi optymalny zestaw.
W dodatku dobor kazdego leku przystepnie mi wytlumaczyla.

10. Data: 2012-03-07 08:43:17

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Mar, 23:04, Aicha <b...@t...ja> wrote:

> Wiesz, lekarz raczej nie powie, że to homeopatyczny lek, a statystyczny
> pacjent nie ma w głowie całej Farmakopei polskiej, żeby mu się nazwa
> natychmiast skojarzyła z zawartą substancja czynną.

Nie musi mieć.

Skoro ktoś uczulony dajmy na to na aspirynę mówi to lekarzowi przed
przepisaniem leku, to ktoś równie mocno "uczulony"na niekonwencjonalną
medycynę może wydusić z siebie "tylko bez homeopatycznych leków
proszę".

Jeśli ktoś ma tak wielką awersję...

Ania

Seks analny jako forma antykoncepcji? Seks analny jako swoista forma antykoncepcji? Seks analny jako swoista forma antykoncepcji?
Akupunktura w urazach sportowych
Grypa a chemioterapia
Co to za choroba ??
notoryczne biegunki, amylaza we krwi i moczy, zespół gilberta