Re: Hybryda

Newsgroups: pl.rec.ogrody
Date: Wed, 31 Oct 2018 09:47:29 -0700 (PDT)
Subject: Re: Hybryda
From: i...@g...pl

W dniu wtorek, 16 października 2018 14:52:35 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:
> Odkryłam ostatnio na cyprysiku gałązkę z tui:
> https://images90.fotosik.pl/57/3949424181a020f1med.j
pg

> Cyprys był rok temu przycinany, tego samego dnia cięte były tuje. Ale
> czy to możliwe, żeby wtedy przez przypadek zaszczepiła się tuja na tym
> cyprysiku? Nie wiem, czy to dobrze widać na zdjęciu, że gałązka tui
> bardzo płynnie wyrasta z cyprysowej reszty, nie ma żadnego złączenia,
> kolanka czy oczka, nic! Jak to w ogóle możliwe?

Ta "inna" końcówka to raczej drobna mutacja (pourazowa? termiczna? świetlna?) - coś
jakby cyprysik groszkowy, a nie tuja, więc byłaby to mutacja w obrębie tej samej
rodziny i zwłaszcza tego samego rodzaju, co nie jest żadnym ewenementem w przyrodzie:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cyprysik_groszkowy

Tuja jest tu:
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBywotnik

Obie rośliny (cyprysik i tuja) zresztą należą do tych samych taksonów:
Rząd cyprysowce
Rodzina cyprysowate
Różni je tylko rodzaj:
Rodzaj żywotnik/cyprysik