Hydraulika -pomocy!!

1. Data: 2010-01-30 22:04:45

Temat: Hydraulika -pomocy!!
Od: "p47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W moim garażu wyłączyłem jeden z kaloryferów, aby niepotrzebnie nie
wychładzać instalacji. Zwykle drugi z kaloryferów zapewniał plusową
temperaturę.
Niestety, wyłączony kaloryfer przysypany został stertą kartonów i gazet,
które go nieźle od strony wnętrza garażu zaizolowała. No i od strony ściany
wychłodziło go, aż zamarzł, najwidoczniej lód go rozsadził (choć tego nie
widać), a w każdym razie rozszczelnił się i teraz, przy wyższych
temperaturach, gdy lód w nim stopniał woda z niego ciekła, aż do opróżnienia
instalacji CO. Oczywiście, jak zwykle, stało się to na początku weekendu, a
podobnio jutro mają wrócić mrozy, a ja zostałem bez ogrzewania.
Zamierzam więc ten kaloryfer zdemontować, a przewody zaślepić (odpowiednie
korki kupiłem).
Niestety nigdy takiego montazu, czy demontażu nie przeprowadzałem, ani nawet
nie obserwowałem.
Zdaje się gwinty w podejściach do kaleryferu są prawe i lewe, -czy tak i
które?
Proszę o instrukcję, jak taki demontaz przeprowadzić. Żabkę, korki (takie
jak do kaloryferu, rozmiar odpowiedni) i pakuły mam.
Podaję linki do zdjęć stanu obecnego. Ścisk stolarski widoczny na górnym
zdjęciu słuzy do zamknięcia zaworu termobarycznego;-)

cały kaloryfer:-
http://fotodruk.fotosik.pl/sf_szczegoly.php?zid=5333
9183
dojście dół:-
http://fotodruk.fotosik.pl/sf_szczegoly.php?zid=5333
9184
dojście góra:-
http://fotodruk.fotosik.pl/sf_szczegoly.php?zid=5333
9185

p47

2. Data: 2010-01-31 13:28:34

Temat: Re: Hydraulika -pomocy!!
Od: "p47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Podaję linki do zdjęć stanu obecnego. Ścisk stolarski widoczny na górnym
> zdjęciu słuzy do zamknięcia zaworu termobarycznego;-)

Linki wczesniej podane wymagają logowania, podaję więc linki do zdjęć
ogólnodostępnych:

dolne podejście:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2040197d9d5bd8aa
.html

oba podejścia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/716686907f801bac
.html

górne podejścia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/538c5f2242176fa1
.html

Na wszelki wypadek:
W dolnym podejściu jest tradycyjnie;- rura, nypel, kaloryfer. U góry :-
rura, zawór, nypel, kaloryfer. Nypel przy próbach kręcenia ani drgnie, stąd
moje wątpliwości, czy, aby to połączenie rozłączyć, krecę go w dobrą stronę.
Mam go wkręcać w kaloryfer, czy wykrecać?
Czy np. próbowac upalić farbę (i pakuły wewnątrz) palnikiem?

p47

3. Data: 2010-01-31 14:52:15

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"p47" <k...@w...pl> wrote in message

Raczej stare połączenia podgrzać palnikiem, zwłaszcza te z gwintem
wewnętrznym, a później schłodzić (np. wodą, lodem) te z gwintem zewnętrzym
np. nipel.

4. Data: 2010-02-01 09:58:04

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

p47 napisał(a):
> Na wszelki wypadek: W dolnym podejściu jest tradycyjnie;-
> rura, nypel, kaloryfer.
Ja tu nypla nie widzę, tylko rura i śrubunek wkręcony w nabę
grzejnikową.
> U góry :- rura, zawór, nypel, kaloryfer. Nypel
U góry zbytnio nie widać ale możliwe ze jest nypel, ale i
jest śrubunek.
> przy próbach kręcenia ani drgnie, stąd moje wątpliwości,
> czy, aby to połączenie rozłączyć, krecę go w dobrą
> stronę.
Rozkręcasz śrubunek, ten mosiężny, tę grubszą część od tej
mniejszej. Gwinty są normalne, rozkręcasz w lewo.
łapiesz kluczem od dołu tę mniejszą część, i sztywo
trzymasz, drugim kluczem od góry większą część i tą większą
część ciągniesz na dół.
Po rozkręceniu jedna część śrubunka zostaje w grzejniku.
Musisz użyć kluczy które nie będą sie ślizgać, szwed,
amerykan, mogą być też dopasowane płaskie inst chyba fi 15
to 32/27 lub 30/27 ale jak są mocno zapieczone gwinty to nie
pójdzie płaskimi.
--
Krzysiek

5. Data: 2010-02-01 10:56:36

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Lut, 10:58, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:

> Po rozkręceniu jedna część śrubunka zostaje w grzejniku.
> Musisz użyć kluczy które nie będą sie ślizgać, szwed,
> amerykan,

Jaki to jest klucz amerykan?

J.

6. Data: 2010-02-01 11:51:31

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
b.googlegroups.com...
On 1 Lut, 10:58, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:

> Po rozkręceniu jedna część śrubunka zostaje w grzejniku.
> Musisz użyć kluczy które nie będą sie ślizgać, szwed,
> amerykan,

Jaki to jest klucz amerykan?

J.

Pewnikiem jeszcze francuza brak. :-)))))))

7. Data: 2010-02-01 11:59:22

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):
> Jaki to jest klucz amerykan?
http://www.allegro.pl/item902878676_hit_klucz_do_rur
_zaba_geko_14_tanio.html
--
Krzysiek

8. Data: 2010-02-01 12:32:32

Od: "p47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
p47 napisał(a):
> [...]
amerykan, mogą być też dopasowane płaskie inst chyba fi 15
to 32/27 lub 30/27 ale jak są mocno zapieczone gwinty to nie

Dziękuję za wskazówki, mam jednak wątpliwości.

Masz zapewne racje, że tam sa nie nyple, a śrubunki.

Niemniej nie do końca pewien jestem, że zrozumiałem własciwie.

A więc np dla dolnego podejścia, gdzie na poniższym zdjeciu poszczególne
elementy oznaczyłem literami:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c86a40e21d2a82da
.html

Zaczynając od strony rury:
1.czy mam załapać (zablokować) nakrętkę "A", nakręconą od strony rury i
odkręcać w lewo część B? (ale tam nie ma właściwie miejsca na odkrecanie)
czy też
2. złapać (zablokować) rurę "C" i odkrecac "D"?

czy jeszcze coś innego?

p47

9. Data: 2010-02-01 12:50:05

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

p47 napisał(a):
> Zaczynając od strony rury: 1.czy mam załapać
> (zablokować) nakrętkę "A", nakręconą od strony rury i
> odkręcać w lewo część B?

Dokładnie tak.

> (ale tam nie ma właściwie
> miejsca na odkrecanie) czy też 2. złapać (zablokować)
> rurę "C" i odkrecac "D"?
Nie

"C" to część śrubunka wkręcona w nabę grzejnikową.
Po rozkręceniu śrubunka ona "C" zostaje w grzejniku z
nakrętką "B"

ps.
Tnij zbędne cytaty i sygnatury.
--
Krzysiek

10. Data: 2010-02-01 12:55:58

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof 45 dopowiada(a):

Te wszystkie złączki grzejnikowe to złom, i to już Ci sie
nie przyda ponownie.
Jak masz problem rozkręcić to, przetnij element "C" piłką,
następnie ściągnij grzejnik, skontruj rurę kluczem i wykręć
te złączki z rury, kup korki na rurę z gwintem wewnętrznym,
i nakręć na konopie. I po zawodach.
--
Krzysiek

Bulgotanie w zlewie