Re: wewnętrzna antena TV

1. Data: 2010-02-07 20:06:07

Temat: Re: wewnętrzna antena TV
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

> Nie dadzą żadnego efektu czy dadzą, ale słaby?

Jeśli na drucie nie odbierasz nic, to na takim wynalazku otrzymasz
obraz w najlepszym razie silnie zaszumiony i nie kwalifikujący się
do traktowania go na zasadach "no snieży trochę, ale od biedy
ujdzie".

J.

2. Data: 2010-02-08 00:19:27

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." hkn6fg$2rm$...@i...gazeta.pl

> [...]
> obraz w najlepszym razie silnie zaszumiony i nie kwalifikujący się
> do traktowania go na zasadach "no snieży trochę, ale od biedy

Nie odbieram nic! Nawet nie wiem, na jakich kanałach coś
jest nadawane! Nic!! Nic a nic!!! Drut miedziany,
w izolacji rozciągnięty, długi na około 2 metry...

A parabolka odbiera jedynkę i dwójkę?

Myślałem, że takie antenki coś dają, skoro można kupić
tuner TV na USB do notebooka z malutką antenką.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

3. Data: 2010-02-08 02:12:30

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
message news:hknmpm$qmv$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
>
> A parabolka odbiera jedynkę i dwójkę?
>
> Myślałem, że takie antenki coś dają, skoro można kupić
> tuner TV na USB do notebooka z malutką antenką.

Może być drut, o odpowiedniej długości, średnicy, polaryzacji oraz z
odpowiednim transformatorem impedancji.

4. Data: 2010-02-08 22:00:50

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Prawusek" hkns30$be$...@a...news.neostrada.pl

> Może być drut, o odpowiedniej długości, średnicy, polaryzacji oraz z
> odpowiednim transformatorem impedancji.

I ten drut nazywa się antena?

Spytam raz jeszcze -- takie anteny (pokojowo ;) nastawione
do wojennej ;) rzeczywistości TV) mają sens czy są wątpliwej
wartości ozdobami?

W tej chwili mam jedynie tuner (na PCI) w komputerze, ale zamierzam
kupić telewizor z prawdziwego zdarzenia (są trochę drogie) a nie
zamierzam płacić za CATV. Mam też zamiar dorzucić parabolkę, ale
nie wiem, czy parabolka da mi także naziemne programy typu
jedynka czy dwójka. :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

5. Data: 2010-02-08 23:51:15

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

> I ten drut nazywa się antena?

Kolega Prawusek ma specyficzny rodzaj porad po prostu, i tak aż
dziwne, że nie zaproponował Ci postawienia kompletnego przemiennika
TV na solidnym maszcie kratownicowym, jako jedynego sposobu, żeby to
co chcesz uzyskać zrobić dobrze ;-)

> Spytam raz jeszcze -- takie anteny (pokojowo ;) nastawione
> do wojennej ;) rzeczywistości TV) mają sens czy są wątpliwej
> wartości ozdobami?

One jakośtam działają. Ale jak pisałem, są w 90% ozdobami i jeśli na
kawałku druta nie odbierasz nic, to na nich odbierzesz w najlepszym
razie mocno zaszumiony i niekwalifikujący się do niczego szajs.

> [...]
> zamierzam płacić za CATV. Mam też zamiar dorzucić parabolkę, ale
> nie wiem, czy parabolka da mi także naziemne programy typu

Na parabolce z kanałów FTA (bo jak się domyślam, o takich mówimy?)
będziesz miał co najwyżej TV Polonię, czyli z jedynki i dwójki da ci
to serwisy informacyjne i cześć publicystyki. I polskie seriale
telewizyjne, odgrzewane specjalnie dla polonusów :-)

Ale tej parabolki przecież nie postawisz w pokoju, musisz ją gdzieś
wywiesić. Nie możesz spróbować wywiesić też anteny zewnętrznej TV?
Choć zwykłego grilla? A jeśli jest problem z miejscem, to np. czegoś
takiego:

http://www.allegro.pl/item900752795_antena_dexta_sup
erpokojowa_silver.html

Ta antena może służyć również jako pokojowa i w przeciwieństwie do
tych linkowanych przez Ciebie jest to jakaś w miarę sensowna
konstrukcja a nie połączenie dwóch teleskopów z bezsensownym
gadżetem. Nie kosztuje drogo, widuję ją dość często w zwykłych
sklepach "za rogiem", może po prostu spróbuj? Jak nie zadziała jako
pokojowa, zawsze będziesz mógł pomyśleć o jej wywaleniu za okno.

J.

6. Data: 2010-02-09 03:32:13

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
message news:hkq2gk$p1u$2@inews.gazeta.pl...

> "Prawusek" hkns30$be$...@a...news.neostrada.pl

> I ten drut nazywa się antena?

Każdy element przewodzący (także człowiek) jest anteną. W zależności od
jego długości i długości fali będzie to dipol części fali np. 1/4, 1/2, 1,
lub wielokrotności 2/1, 3/1 itd. Oczywiscie łatwość zakupu i wielość typów
nie zmusza nas do samodzielnego wykonywania anteny. Czas poświecony na tę
pracę jest droższy niż zakup. :-))))))))))))))
Ciekawostka dla nieumnych - dla pewnych częstotliwości nawet elementy
nieprzewodzące mogą byc antenami...

7. Data: 2010-02-09 04:03:55

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> sklepach "za rogiem", może po prostu spróbuj? Jak nie zadziała jako
> pokojowa, zawsze będziesz mógł pomyśleć o jej wywaleniu za okno.

Masz rację, moje porady to spektrum możliwosci i próba poszerzenia
wiedzy u Polaków. Najprostsza szerokopasmowa antena zwana grillem lub
materacem ma zaletę - można ją zastosować blisko ściany, czyli przy oknie,
łatwo też zbudować pole antenowe, składające się z dwóch lub czterech takich
anten i wzmacniacza antenowego.
Jednak w przypadku bardzo słabego sygnału potrzebna będzie
wieloelementowa Yagi-Uda, a czasem pole antenowe z takich. i raczej
wąskopasmowych, czyli dostrojonych do danego kanału i / oraz wzmacniacza
antenowego.
Wąskopasmowa antena daje lepszy stosunek sygnał / szum i wzmacniacz
antenowy wąskopasmowy (kanałowy) zamontowany na antenie nie wzmacnia
zakłóceń.

PRAKTYCZNIE:
Oglądnąć, co mają zamontowane sąsiedzi, pójść do kilku z nich i zobaczyć
jakość obrazu, co nie znaczy, że u Ciebie będzie tak samo dobry, może być
gorszy lub lepszy. Najlepiej byłoby (w bloku) korzystać z anteny zbiorczej,
lub uzyskać zezwolenie na montaż anteny na ścianie lub dachu. Wiąże się to
jeszcze z odgromieniem - nawet na parterze, bez odgromienia to tylko
teściową można posadzić przed telewizorem (nie każdą, dobrych szkoda).
Jeżeli nie masz doświadczenia lepiej byłoby nając firmę do wykonania
instalacji, jeszcze lepiej namówić sąsiadów do wykonania zbiorówki. Dobra
firma, stosująca dobry sprzęt zastosuje modułową instalację więc może i
satelitarna tv, najlepiej też od razu zmontować wszystko.
Polecałem niedrogą UFO czyli antenę SATURN - 1 - szerokopasmówka z
wzmacniaczem sygnału w komplecie zasilacz z rozdzielaczem do DC. Wystarczy
tylko dobry kabel telewizyjny i złącza typu F.
Jeżeli odbiór będzie zadowalajacy mozna będzie na niej odbierać na stałe,
jedna z powodu dookólności odbierać będzie także zakłócenia np samochody z
niesprawnym sysatemem zapłonowym itp. Ale do znalezienia miejsca
silniejszego sygnału wystarczy, w końcu widać z jakiego kierunku sygnał
nadchodzi, więc szukamy jego siłę i tam umieścić dobrą (długą) kanałową
antenę Uda-Yagi, nawet ze wzmacniaczem antenowym ale selektywny - do danego
kanału.
Jeżeli jest drugi kanał (i następne) potrzebny byłby drugi zestaw (i
następne) i zwrotnica umozliwiająca zasilanie wzmacniaczy. Ostatecznie można
zastosować zwrotnicę ze wzmacniaczem antenowym szerokopasmowym wiedząc, że
jest to gorse rozwiązanie - wzmacnia takze zakłócenia.

8. Data: 2010-02-10 02:52:22

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." hkq81i$d5l$...@i...gazeta.pl

> Na parabolce z kanałów FTA (bo jak się domyślam, o takich mówimy?)

Nie wiem, co to FTA?

> [...]
> telewizyjne, odgrzewane specjalnie dla polonusów :-)

> Ale tej parabolki przecież nie postawisz w pokoju, musisz ją gdzieś

Powieszę na ścianie. Mieszkam na parterze. Przy parabolce zawieszenie
wyżej lub niżej nie czyni żadnej różnicy, ale przy naziemnej różnica jest.

> Nie możesz spróbować wywiesić też anteny zewnętrznej TV?

Może i spróbuję. Nawet nie wiem, z której strony ją wieszać.

> [...]

> sklepach "za rogiem", może po prostu spróbuj? Jak nie zadziała jako
> pokojowa, zawsze będziesz mógł pomyśleć o jej wywaleniu za okno.

Groźnie brzmią ostrzeżenia. I są pisane niepoprawną polszczyzną...
Ale przemyślę to.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

9. Data: 2010-02-10 08:30:47

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

> Nie wiem, co to FTA?

Kanały darmowe, dostepne za free, do których odbioru wystarczy tylko
micha z tunerem, nie trzeba żadnych dekoderów, kart z opłaconym
abonamentem (albo pirackim softem) i tym podobnych.
Jeśli zaś myslisz o jakims zestawie płatnej telewizji (Cyfra,
Polsat, N), to wtedy nie ma o czym mówić, obecnie chyba we
wszystkich tych zestawach jest też TV publiczna (niech mnie ktoś
poprawi, jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że brak publicznej w
tych pakietach to już historia).

> [...]
> zawieszenie
> wyżej lub niżej nie czyni żadnej różnicy, ale przy naziemnej

Niby tak, ale może się okazać, że naziemna wisząca na ścianie metr
nad ziemią mimo wszystko działa lepiej niż postawiona w domu na
telewizorze.

> Groźnie brzmią ostrzeżenia. I są pisane niepoprawną polszczyzną...
> Ale przemyślę to.

Które ostrzeżenia, bo teraz ja nie rozumiem? Te z aukcji, że wysyłka
taka pod takim warunkiem a owaka pod owakim? A musisz na tej aukcji
kupować? To popularna antena (chodzi mi o rodzaj, nie o konkretny
model), ona jest normalnie dostępna w sklepach, na allegro też jej
dosć sporo widziałem, tą konkretną wybrałem dlatego, bo najbardziej
mi wyglądem przypominała antenę, którą sam mam i używając jej bardzo
sobie chwaliłem.

J.

10. Data: 2010-02-10 08:56:28

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

Pochodzę z Beskidu Niskiego - tam nadawano TVP1 - Krosno 12k pionowa i
Kielce 3k.pozioma, czasem lepiej szła kielecka choć daleko, niż krosnieńska
choć blisko. Często było tak, że odbiór był możliwy tylko z odbicia od
zbocza z kierunków przeciwnych do stacji. Naumiałem się... :-))))))

Hydraulika -pomocy!!
Bulgotanie w zlewie
peknieta szyba prosze o porade
Legalett