Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Redart" <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: I co słychać ?
Date: Mon, 30 Mar 2009 13:02:51 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 50
Message-ID: <gqq8tc$2fo$1@news.onet.pl>
References: <gqnebo$emn$1@inews.gazeta.pl>
<1dskkgrbbcczd.roqwz8zq0dni$.dlg@40tude.net>
<gqnv9o$9rg$1@inews.gazeta.pl> <gqnvkf$elg$1@news.onet.pl>
<gqo0l7$gv8$1@inews.gazeta.pl> <gqo481$rbv$2@news.onet.pl>
<gqotlf$soi$1@inews.gazeta.pl> <gqpvi6$2la$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: efp194.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1238410988 2552 83.14.249.194 (30 Mar 2009 11:03:08 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Mar 2009 11:03:08 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:448407
Ukryj nagłówki
Użytkownik "tren R" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
news:gqpvi6$2la$1@news.onet.pl...
> Redart pisze:
>>
>> Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości
>> news:gqo481$rbv$2@news.onet.pl...
>>> a w co grywałeś?
>>> bo ja w ogame namiętnie. onegdaj.
>>
>> plemiona ... straszny nałóg ... ;)
>
> acototo?
> ja teraz założyłem konto na damoria.wp.pl ale to jakaś bryndza jest.
> tak sobie wchodzę co jakiś czas i zbuduje a to barak a to spichlerz.
> ale to już nie to :)
O, dojzrzałem cbnet'a. Komuś tam w zwięzłych słowach wyklarował,
że projektuje. Chyba to już gdzieś widziałem ... ;)))
A co do plemion: no też: baraki, spichlerze, tartaki,... ale też WOJSKO ;).
www.plemiona.pl
Istota gry, jak nazwa wskazuje, tkwi w budowaniu plemienia złożonego z wielu
graczy.
Jest forum plemienne i od tego, co tam jest zależy jakość gry ;) Tam jest
cała polityka,
walka, planowanie, rekrutacja nowych graczy i szpiegostwo, ale też:
konflikty, psychologia
tłumu, współpraca zespołów nad zadaniami, kreowanie wizji i strategii,
budowa sprawnych kanałów komunikacji wewnątrzplemiennej, budowa standardów i
procedur postępowania
na wypadek ataku z zaskoczenia, kiedy wielu graczy jest offline,
poszukiwanie czynników
motywacyjnych, żeby klimat w plemieniu nie siadł i wszystkim chciało się
grać, budowa zaufania a jednocześnie
ponoszenie ryzyka szpiegostwa, kłówtnie między graczami o dostęp do
zasobów/przestrzeni/wiosek,
praca z ego i ambicjami różnych lokalnych liderów, którzy nie chcą za bardzo
współpracować
ze słabszymi graczami i/lub nie chca za bardzo pracować na rzecz plemienia,
tylko
ciągną w swoją stronę by przy pierwszej niekorzystnej sytuacji w plemieniu
je opuścić ...;) Itp.
Plemię stanowi zazwyczaj około 50 osób - zupełnie różnych graczy, którzy
najcześciej
nie znają się z reala - i jest niezła jazda nawet na wiele miesięcy gry na
jednym świecie ;)
Masakra ... Ale z punktu widzenia aspektów zarządzania ludźmi - niesamowicie
edukacyjne i realistyczne ;)
|