I komunia i bilety NBP

21. Data: 2010-04-19 11:10:38

Temat: Re: I komunia i bilety NBP
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorota bugla" <o...@s...com> napisał w wiadomości
news:98t0emazqzs3$.huz8xkj4s9d6.dlg@40tude.net...

> oczywiście, że wiedziałam, że _trzeba_ ;> dostać rower, zegarek i kasę -

- A wiesz, jakbym poszła do komunii to dostałabym komputer...
- Masz komputer.
- I rower...
- Masz rower.
- I komórkę...
- Masz komórkę
- I złote kolczyki...
- Masz złote kolczyki od babci i nie masz przekłutych uszu przecież!

To jest straszne. Ja wiem, nie tylko o tym dzieci przed komunią rozmawiały,
ale to się wybijało na plan pierwszy i przed komunią (a ja dostanę...) i
przede wszystkim po komunii, jak wszyscy zaczęli znosić mniejsze gadżety do
szkoły i chwalić się większymi, wraz zapraszaniem nawzajem do domów, żeby
pokazać kto ma lepszy sprzęt i lepsze gry. Tylko sukienkami się nie dało
pochwalić, bo u nas w parafii wszyscy mają takie same.

Agnieszka

22. Data: 2010-04-19 21:46:32

Od: Wojciech Kulesza <w...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

dorota bugla pisze:

> Do szkoły nie chodzi? ;)

Moje też nie wie o prezentach. A nawet jeśli coś wie, to się dobrze
maskuje, bo pary z gęby nie puści.

Wojtek

23. Data: 2010-04-20 09:10:13

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorota bugla" <o...@s...com> napisał w wiadomości

> Do szkoły nie chodzi? ;)

Chodzi.
Trafił na klasę dzieci z mądrymi rodzicami :-)
Nie zauważyłam by dzieciaki rozmawiały na tematy prezentów.
Zresztą rozmawiając z rodzicami - także nie opowiadają swoim pociechom o
prezentach.

Chodzimy na takie spotkania w kościele dla rodziców dzieci komunijnych.
Ksiądz oczywiście poruszył temat prezentów. Wiadomo że tego się nie uniknie.
Zasugerował by dać dzieciom prezenty tydzień wcześniej, by dziecko idąc do
komunii nie myślało już o tym, by mogło się skupić na sakramencie.

Sylwia

24. Data: 2010-04-20 09:14:45

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mniejsze gadżety do szkoły i chwalić się większymi, wraz zapraszaniem
> nawzajem do domów, żeby pokazać kto ma lepszy sprzęt i lepsze gry.

Rzeczywiście to jest przerażające. No ale przy okazji komunii zawsze na 1
plan wysuwają się prezenty. Prześcigają się rodzice i przenoszą to na swoje
dzieci.
2 mamy z klasy mojego Piotrka mają taką sytuację, że są rozwiedzione, dzieci
jeżdżą do swoich ojców na weekendy. I są wściekłe, bo w obu tych przypadkach
tatusiowie aby pokazać jak to 'trzeba się pokazać' wymyślają prezenty dla
dzieci, mówią im o tym. I potem dzieci maja zaprzątniętą głowę tylko tymi
prezentami.

> Tylko sukienkami się nie dało pochwalić, bo u nas w parafii wszyscy mają
> takie same.

U nas alby. Wczoraj odebraliśmy. Śliczna :-)

Sylwia

25. Data: 2010-04-20 09:37:29

Od: "eMonika" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> uniknie. Zasugerował by dać dzieciom prezenty tydzień wcześniej, by
> dziecko idąc do komunii nie myślało już o tym, by mogło się skupić na

Tydzień? Nasz "komunista" już od kilku dni śmiga na nowym rowerze :-)))
(szkoda było wiosny, aby się męczył na starym za małym gruchocie).

Swoją drogą właśnie wczoraj słyszałam przypadkiem rozmowę 2 kolegów z klasy
na temat pieniedzy i jeden coś mówi, ze Komunia nie jest okazją dla
pieniędzy a drugi "Coś ty, na Komunie to sie kupę forsy dostaje" (i powiem,
ze byłam baaardzo zaskoczona, bo był to ostatni chłopiec w klasie, po którym
bym sie takiego tekstu spodziewała! (no, ale z drugiej strony on ma siostrę
w VI klasie)

:-) Monika

[press] bajka o szkolnym ocenianiu
Szkolne wycieczki