Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer01.fr7!news.highwinds-
media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: I po raz trzeci
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <56351450$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
<n1icul$tk7$1@news.icm.edu.pl> <n1ieqn$cjm$1@dont-email.me>
<n1ja9b$f9v$1@news.icm.edu.pl> <n1jcrv$bmq$1@dont-email.me>
<n1jfo5$6rg$1@news.icm.edu.pl> <n1jhie$pls$1@dont-email.me>
<n1kfma$bnj$1@news.icm.edu.pl> <n1kkt4$imc$1@dont-email.me>
<n1lm9o$f3a$1@news.icm.edu.pl> <n1mjd9$8d9$1@dont-email.me>
<n1oa07$a9c$2@news.icm.edu.pl>
<563fbee3$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
<n1pubc$b3m$1@news.icm.edu.pl>
<564096c7$0$22836$65785112@news.neostrada.pl>
<56409950$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
<56409f52$0$683$65785112@news.neostrada.pl>
<5640a221$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
<5640a823$0$22843$65785112@news.neostrada.pl>
<5640dea6$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
<5640ed3e$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>
<5641b1a0$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
<5641d3d8$0$678$65785112@news.neostrada.pl>
<564451cf$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
<56447ad5$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
<56448124$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
Date: Thu, 12 Nov 2015 13:42:47 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.3.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <56448124$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 141
Message-ID: <56448942$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-64-49-64.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1447332162 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 661 89.64.49.64:11273
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6164
X-Received-Body-CRC: 2451558768
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:715375
Ukryj nagłówki
W dniu 2015-11-12 o 13:08, krys pisze:
> Kviat wrote:
>
>>>>>>> Przedawnione.
>>>>>>
>>>>>> Zbrodnie komunistów i faszystów też przedawniłeś? Czy za wcześnie
>>>>>> jeszcze? Do kiedy warto o tym pamiętać i ile czasu musi upłynąć, żebyś
>>>>>> je też przedawnił?
>>>>>
>>>>> Rozmawiamy o współczesności, czy o historii?
>>>>
>>>> Współczesność jest częścią historii.
>>>> Rozmawiamy o tym, że warto wyciągać wnioski z historii i w tym sensie
>>>> "przedawnianie" zbrodni to idiotyzm.
>>>
>>> Tyle, że historia pozostanie historią, a przez parę setek lat świat nieco
>>> się zmienił.
>>
>> Wcześniej fanatycy tylko się wyrzynali. Teraz się wyrzynają i walą
>> hejtem w internecie.
>> Rzeczywiście, bardzo się zmienił
>
> Nie zapominaj, że fanatycy są po obu stronach.
> Fanatyzm ateistyczny też jest.
>>
>>> A ty chcesz przypisywać historyczne fakty do współczesnych
>>> czasów.
>>
>> Dlatego pytałem o termin przedawnienia. Kiedy dla ciebie współczesność
>> staje się historycznym faktem? 5 lat? 10? 50? 100?...
>
> W momencie ujawnienia archiwów:-> Albo nagrań.
No to jak? Zbrodnie faszystów i komunistów też traktujesz jak
"przedawnione"?
>>>> Mają taki sam szacun do innowierców, jaki i wy macie do innowierców.
>>>
>>> Serio? Muzułmanka może wyjść za chrześcijanina?
>>
>> W Polsce? Może.
>
> A zgadniesz, dlaczego?
Bo rozsądni ludzie walczą z fanatykami o zachowanie państwa świeckiego.
>>> Chrześcijanka poślubia
>>> muzułmanina na takich samych prawach, jak muzułmanka?
>>
>> W Polsce? Oczywiście.
>
> A co się dzieje, jak wyjadą na wakacje do kraju pochodzenia męża?
> Nadal jest traktowana jak równoprawny człowiek, czy jednak nie?
To chyba argument za państwem świeckim. Czy nie?
> A propos, słyszałeś może, jak szanują ISIS Jazydki i Chrześcijanki?
To chyba też argument za państwem świeckim. Czy nie?
>> Zwracam się ogólnie do tych brzydzących się gazetami. W tym i do ciebie.
>
> To jak rozmawisz ze mną, zwracaj się do mnie, a nie do jakichś onych.
Przepraszam za uogólnienie.
>>>> Hasła na dziś:
>>>> obraza uczuć religijnych
>>>> fundusz kościelny (tak, kara finansowa to też kara)
>>>
>>> Słabo.
>>
>> Słabo czy nie, to kwestia subiektywna. Pytanie brzmi: dlaczego w ogóle?
>
> Bo mamy demokrację.
>>
>>> Zgodzę się z tobą, że obraza uczuć religijnych to jest naciąganie.
>>> Ale pytanie było o kary za "religię inna niż słuszna".
>>> Kto skazuje na fundusz kościelny?
>>
>> Państwo.
>
> Państwo skazuje nas również na inne rzeczy. Nie wiem, czemu akurat te
> miałyby być potraktowane szczególnie.
Bo akurat dyskutujemy o tych rzeczach.
Załóż wątek o innych to też podyskutujemy.
>>> To w takim razie taka sama kara, jak utrzymywanie Muzeum Historii Żydów.
>>
>> Rozmydlasz problem.
>
> Tiaaaa.
>> Nie czepiam się zabytków.
>
> Podejrzewam, że MHŻ jest młodsze niż kościół, więc bardziej zabytkowy:->
Podejrzewam, że w muzeach znajdują się rzeczy zabytkowe...
>> Czepiam się
>> uprzywilejowanej pozycji KRK i dobrze wiesz o co chodzi - udajesz, że
>> nie wiesz.
>> Po drugie, to był tylko przykład - to też na pewno zrozumiałeś (albo i
>> nie...).
>> Z podatków finansuje się kapelanów w wojsku, religię w szkołach... i
>> pierdyliard innych patologii.
>
> Z podatków finansuje się tyle rzeczy, które mnie się nie podobają, że miejsca
> na wypisanie by zabrakło.
A ja bym pewnie dołożył drugie tyle. Czy to coś zmienia w temacie o
którym rozmawiamy?
> I też muszę się z tym póki co pogodzić.
> Takie są "zalety" zycia w demokracji.
Zaletą demokracji jest również to, że można zmieniać to co się nie
podoba. To, że nie podoba mi się finansowanie związków wyznaniowych, nie
oznacza, że nie płacę podatków.
>> To po cholerę się odzywałeś?
>
> Bo mogę.
To chyba też zaleta państwa świeckiego. Czy nie?
>> No i jak tu traktować poważnie, z szacunkiem i z kulturą kogoś takiego?
>
> Jak ktoś ma kulturę i szacunek w genach, to nie ma problemu.
Ale jakoś informacji, powszechnie dostępnych, samemu ci się nie chciało
poszukać. To przejaw kultury?
> A jak ktoś jest fanatykiem, to pozostaje mu pluć jadem.
Słuszna uwaga. Jakimi gazetami jeszcze się brzydzisz? Postaram się nie
powoływać na te źródła.
Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr
|