I po raz trzeci

121. Data: 2015-11-06 21:13:53

Temat: Re: I po raz trzeci
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 6 Nov 2015 15:20:08 +0100, FEniks napisał(a):

> Natomiast obawiam się, że postawa wojującego ateizmu prowadzi w
> konsekwencji do takich chociażby cynicznych postaw, co uznanie
> prostytucji za zawód jak każdy inny.

O aborcji też tak myślisz? - ciekawa jestem.
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

122. Data: 2015-11-06 21:14:51

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

>Znasz wielu ateistów którzy wierzą w przeznaczenie??
>Ja ani jednego. Toż to termin z dziedziny wiary.

Nigdzie nie pisałem o przeznaczeniu - btw determinizm to też religia?

>Ten człowiek nie mówił o swoim przeznaczeniu.
>On mówił o swojej słabości, braku silnej woli, uzależnieniu.
>Czy jesteś pewny, że dobrze rozumiesz znaczenie słowa
>"przeznaczenie"? Sprawdź to, proszę, w słowniku...

Nigdzie nie pisałem o przeznaczeniu - btw odpowiesz na wcześniejsze pytanie?

123. Data: 2015-11-06 21:15:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 06 Nov 2015 17:06:04 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-11-06 03:04, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

> No to Ci w końcu chodzi o dziecko czy o rodziców?

O jajco. Nie widać?
3-)

124. Data: 2015-11-06 21:16:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 06 Nov 2015 19:15:14 +0100, Qrczak napisał(a):

> Tak się pogubiłeś, że sam już nie wierzysz, czy wiesz, w jakie bajki ja
> wierzę.

Qrka - do archiwum to :-D

125. Data: 2015-11-06 21:25:11

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> Nigdzie nie pisałem o przeznaczeniu - btw determinizm to też religia?

Ja pisałem o przeznaczeniu, i zacytowałeś przeznaczenie
w swoim pytaniu, a więc stanowiło kontekst wypowiedzi.

Tak, nawet jak są ateistami.

126. Data: 2015-11-06 21:31:01

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message

>Ja pisałem o przeznaczeniu, i zacytowałeś przeznaczenie
>w swoim pytaniu, a więc stanowiło kontekst wypowiedzi.

Nie. A jak z tym determinizmem, religia to czy nie?

Jakim cudem?

127. Data: 2015-11-06 21:43:54

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com> wrote in message
ps.com...
> Pszemol
> "glob" <r...@g...com> wrote in message
ps.com...
> [...]
olska-jezykowa/dp/B00EX7GXRK

>Ja chciałbym kupić ze 100 egzemplarzy papierowych
>i poroznosić po szkołach podstawowych w Krakowie...

Proszę:
http://www.empik.com/jak-jezyk-z-prosiaczkiem-boga-s
zukali-i-co-z-tego-wyniklo-schmidt-salomon-michael-n
yncke-helge,p1068972308,ksiazka-p
Daj znać jak skończysz rozdawać.

128. Data: 2015-11-06 21:51:56

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie.

Czy chcesz czy nie chcesz - stanowiło kontekst.
Ale jeśli to pomyłka, to zadaj pytanie jeszcze raz,
pełnym zdaniem, naświetlając prawidłowy kontekst.

> A jak z tym determinizmem, religia to czy nie?

Determinizm w sensie "fate/destiny" jest religią.
Ale determinizm ogólnie jest szerszym pojęciem
i w tym ogólnym podejściu z religią nie mieć nic wspólnego.

> Jakim cudem?

Pogadamy jak zadasz pytanie jeszcze raz, ja odpowiadałem
w kontekście przeznaczenia, a więc pojęcia religijnego,
gdzie Bóg-Stwórca zaplanował i przygotował dla Ciebie los,
i z góry wie co się z Tobą stanie zanim się to stanie.

129. Data: 2015-11-06 21:54:27

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> Fhuj i ciut ciut.

To znaczy ilu?

> Ale bardziej samodzielnie myślących niż wyznawcy kolesia nie mającego nic
> przeciw "aborcji" rocznego dziecka, kolesia
> nie mającego nic przeciw eugenice itp. itd.

A kto jest *wyznawcą* takiego kolesia?

I nie jest prawdą, że Dawkins "nie ma nic przeciw" dzieciobójstwu.
Najwyraźniej jego książki są nieco zbyt trudną lekturą dla Ciebie.

Odpowiesz na pytanie które zadałem?

130. Data: 2015-11-06 22:00:54

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message

>Czy chcesz czy nie chcesz - stanowiło kontekst.
>Ale jeśli to pomyłka, to zadaj pytanie jeszcze raz,
>pełnym zdaniem, naświetlając prawidłowy kontekst.

Nie stanowiło. Mylisz przeznaczenie z np. determinizmem, ale nie tylko.

>Determinizm w sensie "fate/destiny" jest religią.
>Ale determinizm ogólnie jest szerszym pojęciem
>i w tym ogólnym podejściu z religią nie mieć nic wspólnego.

I niby jak te pojęcia odróżniasz?

>Pogadamy jak zadasz pytanie jeszcze raz

A ty je wytniesz znów?
<cytat>
[...]
</cytat>

Czy to naprawdę XXI wiek?
Czy to nie jest głupie?
do Ghosta
Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
"Na koniec powiedzieli, że to dopiero POCZĄTEK."