I po raz trzeci

131. Data: 2015-11-06 22:04:49

Temat: Re: I po raz trzeci
Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych:n1j3tl$63o$...@d...me...

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message
news:563d0966$0$657$65785112@news.neostrada.pl...

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

>To znaczy ilu?

A to różnica czy stu czy studziesięciu?

>A kto jest *wyznawcą* takiego kolesia?

Ty.

>I nie jest prawdą, że Dawkins "nie ma nic przeciw" dzieciobójstwu.
>Najwyraźniej jego książki są nieco zbyt trudną lekturą dla Ciebie.

Nie czytam "jego książek". A cytat, że nie ma nic przeciw, ci podałem.

>Odpowiesz na pytanie które zadałem?

Jeszcze raz? Ok: "Nad przepaścią - wszystko mi się z dup... religią
kojarzy.", daj znać jeśli masz problem ze zrozumieniem, rozłożę na czynniki
pierwsze.

132. Data: 2015-11-06 22:20:17

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> Nie stanowiło.
> Mylisz przeznaczenie z np. determinizmem, ale nie tylko.

To Ty niżej mnie pytasz jak ja te dwa pojęcia odróżniam,
więc to Ty mylisz a ja je rozróżniam.

> I niby jak te pojęcia odróżniasz?

Ano odróżnia je Osoba. Osoba Kreatora który przeznacza.
I wtedy jest religijna wersja, czyli "destiny".

> A ty je wytniesz znów?
> <cytat>
> Kiedyś był program dokumentalny o alkoholikach i innych menelach - były
> godziny przedpołudniowe i koleś mów: bardzo chciałbym nie pić, ale wiem że
> wieczorem będę pił. Myślę, że mówił szczerze i prawdę - uważasz, że to
> jest
> "przykry rezultat religii"?
> </cytat>

Odpowiedziałem już na to pytanie. Jego "wiem że wieczorem
będę pił" skojarzyłem z omawianym religijnym przeznaczeniem.
To był jedyny komponent który mógłby wskazywać na jakieś
połączenie z rezultatem wpływu religii i napisałem dlatego:
On mówił o swojej słabości, braku silnej woli, uzależnieniu.
A nie o przeznaczeniu. Czyli nic w tym opowiadaniu jakie tu
przytoczyłeś nie wskazuje na przyczyny religijne, no ale Ty
obejrzałeś pewnie cały program, ja nie, więc cieżko mi się tu
wypowiadać na temat tego co Ci tam w tym dokumencie pokazali.

133. Data: 2015-11-06 22:26:20

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> A to różnica czy stu czy studziesięciu?

Ja nie wiem ilu, pytam więc. Czy to jakaś tajemnica? Czemu nie odpowiesz?

> Ty.

Wydaje Ci się tylko...

> Nie czytam "jego książek".
> A cytat, że nie ma nic przeciw, ci podałem.

I być może tu tkwi właśnie problem - nie czytając jego książek
oceniasz cytat wyrwany z kontekstu. Dla mnie, a czytałem książkę,
nie wynika z tego cytatu że on nie ma nic przeciw dzieciobójstwu.
Wyraża tam tylko opinię na temat jednego z wielu komponentów
wchodziących w skład takiego problemu: ocenia moralny aspekt.

> Jeszcze raz? Ok: "Nad przepaścią - wszystko mi się z dup... religią
> kojarzy.", daj znać jeśli masz problem ze zrozumieniem, rozłożę
> na czynniki pierwsze.

Wystarczyło czytelniej zredagować zdanie.
Ja bym to zrobił na przykład tak:

Nad przepaścią: "wszystko mi się z dup...religią kojarzy".

Ale ok, wygląda na to, że mnie odczytujesz dosyć tendencyjnie.
Niewiele rzeczy mi się kojarzy z religią, a te które z nią kojarzę
mają usasadnienie i powiązanie. Jako ateista mam bardzo szeroki
wachlarz skojarzeń w życiu które niczym, absolutnie niczym
z religią nie są powiązane...

134. Data: 2015-11-06 22:29:47

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

>Ano odróżnia je Osoba. Osoba Kreatora który przeznacza.
>I wtedy jest religijna wersja, czyli "destiny".

Rzeco?

>Odpowiedziałem już na to pytanie. Jego "wiem że wieczorem
>będę pił" skojarzyłem z omawianym religijnym przeznaczeniem.

Znaczy jak wiesz, że jutro rano wstaniesz łózka, to jest to religijne
przeznaczenie?

135. Data: 2015-11-06 22:35:33

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

>Ja nie wiem ilu, pytam więc. Czy to jakaś tajemnica? Czemu nie odpowiesz?

Nigdy nie liczyłem - co najmniej kilkunastu.

>I być może tu tkwi właśnie problem - nie czytając jego książek
>oceniasz cytat wyrwany z kontekstu.

Cytat był kompletny, kłamco.

>Ale ok, wygląda na to, że mnie odczytujesz dosyć tendencyjnie.

Hehehehe, niby pochuj? Bo cię nie lubię, a nie lubię bo cię nie lubię?
Gonisz za własnym ogonem.

136. Data: 2015-11-06 22:53:58

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Rzeco?

Czego nie zrozumiałeś? Zadaj pytanie pełnym zdaniem.

> Znaczy jak wiesz, że jutro rano wstaniesz łózka, to jest to religijne
> przeznaczenie?

Nie, zupełnie nie. Kompletnie nie to miałem na myśli.

Nawiasem mówiąc, wyciąłeś istotną część odpowiedzi,
a przed chwilą skarżyłeś się, że ja coś wycinam z Twojej.

137. Data: 2015-11-06 22:57:08

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> Nigdy nie liczyłem - co najmniej kilkunastu.

OK, i te kilkanaście osób wyraziło się w rozmowie z Tobą
o religii i jej wpływie na wychowanie pozytywnie?
Zastanawiające jest, czemu są ateistami... na przekór mamie?

> Cytat był kompletny, kłamco.

Cytat jak cytat - jest tu FRAGMENTEM jakiejś większej wypowiedzi.
Bo całej książki przecież nie zacytowałeś. Obelgi więc,
nieuzasadnione, zachowaj sobie na inną okazję.

> Hehehehe, niby pochuj? Bo cię nie lubię, a nie lubię bo cię nie lubię?
> Gonisz za własnym ogonem.

Raczej Ty starannie starasz się obronić tezę, która jest fałszywa.
I dlatego Ci takie bzdety wychodzą z tego.

138. Data: 2015-11-06 23:03:59

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message

>Czego nie zrozumiałeś? Zadaj pytanie pełnym zdaniem.

Jaki kreator? Co przeznacza?

>Nie, zupełnie nie. Kompletnie nie to miałem na myśli.

Ale to jest to samo co ten koleś podał. On tez wie, co zrobi - będzie pił.

139. Data: 2015-11-06 23:18:42

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

>OK, i te kilkanaście osób wyraziło się w rozmowie z Tobą
>o religii i jej wpływie na wychowanie pozytywnie?

Gdzieś tak napisałem?

>Zastanawiające jest, czemu są ateistami... na przekór mamie?

Widzę, że już ci się świadomość o czym gadasz rozłazi, dość symptomatyczne
dla antyteistów.

>Cytat jak cytat - jest tu FRAGMENTEM jakiejś większej wypowiedzi.

Skąd ta pewność, że jest coś co zmienia znaczenie wypowiedzi?

>Bo całej książki przecież nie zacytowałeś.

Jakiej książki?

>Obelgi więc, nieuzasadnione, zachowaj sobie na inną okazję.

To nie obelgi, to stwierdzenie faktu.

>Raczej Ty starannie starasz się obronić tezę, która jest fałszywa.
>I dlatego Ci takie bzdety wychodzą z tego.

Jaką tezę?

140. Data: 2015-11-06 23:19:32

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> Jaki kreator? Co przeznacza?

Kreator opisywany przez religię. Ten co stworzył Świat.
Kreator wyznacza Twój los, Twoją funkcję, Twoje życie,
Twoją przyszłość - jest przyczyną determinizmu religijnego.
Wierni uważają że jak coś się im przytrafiło to jest to
znak od Boga determinujący jakąs konkretną drogę dla nich.

> Ale to jest to samo co ten koleś podał.
> On tez wie, co zrobi - będzie pił.

No skoro tak to (według mnie błędnie) oceniasz to co ja na to poradzę?

Czy to naprawdę XXI wiek?
Czy to nie jest głupie?
do Ghosta
Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
"Na koniec powiedzieli, że to dopiero POCZĄTEK."