I po raz trzeci

641. Data: 2015-11-11 18:41:55

Temat: Re: I po raz trzeci
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol
"glob" <r...@g...com> wrote in message
news:b7cc4ecc-ff5b-4cb8-8268-7c5b209d5d82@googlegrou
ps.com...
> W polsce sądy są sklerykalizowane, ale nie to jest ważne, bo ludzie
> domagają się już swoich praw za poczynione szkody i....
>
> Pozwał parafię za sakramenty i "straszenie piekłem"
>
> Robert C. pozwał swoją parafię w Częstochowie do sądu. Zażądał 10 mln zł
> odszkodowania.
> Uzasadnił to w pozwie: "Bez mojej woli najpierw mnie ochrzczono, potem
> musiałem uczestniczyć w mszach świętych i lekcjach religii. Przez 27 lat
> żyłem w ciągłym strachu przed piekłem ognistym. Męczono mnie w ten sposób
> psychicznie i dlatego myślę, że są to szczególne okoliczności do
> [...]
nty-i-straszenie-pieklem

Dobre... jakie rozstrzygnięcie sądowe?

W USA to by wygrał, ale w polsce gdzie wielokrotnie gwałceni nie mogą doprosić się
czegokolwiek. Tu prawa człowiek jeszcze do polskich murzynów nie dotarły.
Tu masz przerażonych rodziców co zrobiono ich dzieciom....

Jeden z ojców odpisuje: "Z powodu właśnie takich praktyk i indoktrynacji nie
uczestniczymy w żadnych uroczystościach i obrzędach Kościoła".

Przypominam sobie zeszły rok. Mój syn ma obsesję grzechu. Obsesję "niewłaściwych"
myśli. Wciąż pyta czy pójdzie do piekła. Albo czy do piekła pójdziemy my. Mówi też o
tym, że ludzie nie powinni odsłaniać ciała. Odwraca wzrok, kiedy wychodzę z łazienki
w bieliźnie. Przestaję więc przechodzić koło niego w bieliźnie - uważam, że to
naturalna faza rozwoju. Ale syn zaczyna mieć obsesję nagości: "Mamo, ta pani w tej
reklamie nie jest ubrana. Nie mogę na to patrzeć. To straszne".

Tłumaczę, że to nie jest straszne. Jestem przestraszona. Nasze podejście do nagości
jest przeciętne. Nigdy nią nie epatowaliśmy, ale też nigdy nie robiliśmy z tego tabu.
Skąd więc takie zachowanie?

Syn mówi: "To grzech".

W końcu dowiaduję się o co chodzi. Pani katechetka MÓWIŁA. Że nagość jest zła. MÓWIŁA
też inne rzeczy:
- że każda "zła" myśl zostanie ukarana
- że Bóg widzi wszystko i każe za "złe" myśli.

Radzę się przyjaciółki. W szkole, do której chodzą jej dzieci, ksiądz na religii
tłumaczył dziewięciolatkom, że jeśli nie mają rodzeństwa to znaczy, że rodzice to
drugie dziecko "zabili". "Mamo, ale ty na pewno nie zabiłaś naszej siostry albo
brata?" -- pytali potem przestraszeni mojej przyjaciółki.

http://matkazonaiklopoty.mamadu.pl/117021,straszenie
-bogiem-szatan-i-egzorcyzmy-czyli-o-czym-dzieci-ucza
-sie-na-lekcjach-religii

642. Data: 2015-11-11 18:44:20

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

5c80cc3b4fc678c3c6c7af39a480dd0.jpg

>Czemu nie?

Bo to polska grupa?

>Łacińska wersja tego samego określenia.

Próbujesz błysnąć, ale znów błądzisz matołku :-)

>Coś jak ser parmezan lub parmigiano.

Taaa

643. Data: 2015-11-11 18:45:41

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com> wrote in message
ps.com...

nty-i-straszenie-pieklem

>Dobre... jakie rozstrzygnięcie sądowe?

Trafił do tego samego wariatkowa co glob.

644. Data: 2015-11-11 18:56:43

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-11-11 17:43, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

Może kiedyś sami Ci o tym opowiedzą.

645. Data: 2015-11-11 18:58:08

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ghost

- ukryj cytowany tekst -

"glob" <r...@g...com> wrote in message
ps.com...

nty-i-straszenie-pieklem

>Dobre... jakie rozstrzygnięcie sądowe?

Trafił do tego samego wariatkowa co glob.

Co robisz na psychologii murzynie?
Straszenie dzieci piekłem to pastwienie się psychiczne murzenie z afryki, dlatego
podał do sądu, ale jak pedofilne gwałty klerowi przechodzą to molestwanie również.
Poczytaj o rodzicach przerażonych co zrobiono ich dzieciom na lekcjach religii
murzynie....

646. Data: 2015-11-11 18:58:51

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-11-11 13:56, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

Ale się z nią zgadzam w tej kwestii.

647. Data: 2015-11-11 19:04:19

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak
> [...]
> Tłumaczyli im co się dzieje z duszą potępioną,
> która przez grzech ciężki "nie poszła do nieba"?
> Czy może nie zadawały tak drążących pytań? :-)

Odrazu widać żeś zła matka.....

Jako dziecko byłam strasznie nerwowa i niespokojna. A wszystko to przez to, że na
religii i w kościele straszyli mnie piekłem. Było to jakoś w okresie komunijnym,
miałam wtedy 8-10 lat. Panicznie się bałam, że po śmierci trafię właśnie tam i byłam
wiecznie zdenerwowana. Inne dzieci bawiły się, śmiały... A ja co chwila przerywałam
zabawę i sprawdzałam w modlitewniku czy to co robię, nie jest grzechem. Do kościoła
latałam co niedzielę. Jak zdarzyło mi się, że byłam chora, to udawałam, że nic mi nie
jest, żeby tylko iść do kościoła. Jak zapomniałam się pomodlić przed snem, to cały
dzień to przeżywałam, a potem wieczorem modliłam się podwójnie. Żyłam w wiecznym
stresie, nie pozwalało mi to normalnie funkcjonować. Cały czas miałam wrażenie, że to
co robię, jest złe, że jestem złą dziewczynką i pójdę do piekła. Chociaż wcale nie
robiłam nic złego.
Wszystko zaczęło się zmieniać wraz z wiekiem. Zaczęłam dojrzewać, moje myślenie się
zmieniało. Aż w końcu zmieniło się zupełnie.
Dziś mam 21 lat i całkowicie się wyzbyłam strachu przed piekłem. Jestem agnostyczką i
czuję wyraźną ulgę. Nie chodzę do kościoła. Zaświaty są dla mnie tylko wymysłem ludzi
i uważam, że straszenie nimi dzieci prowadzi do takiego stanu, w jakim byłam wówczas
ja. Uważam, że istnieje jakaś siła wyższa, ale nie przykładam do tego większej wagi.
Po tym wszystkim odżyłam. Przestałam myśleć o tym, co będzie po śmierci, lecz o tym
co jest tu i teraz. Zaangażowałam się w wolontariat studencki, pomagam biednym
rodzinom i opiekuję się starszymi ludźmi. Czuję się szczęśliwa z tego, co robię. Że
mogę nieść innym radość, pomoc. Nie z obawy przed piekłem, ale z miłości. Miłości do
ludzi.

648. Data: 2015-11-11 19:18:20

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ghost

- pokaż cytowany tekst -
Trafił do tego samego wariatkowa co glob.

Patrz jak się uwzieli robić z ciebie ciemnego czarnucha....

"Straszenie piekłem" - Wasze doświadczenia?
adzia
Witam.
Może tytuł wątku brzmi groźnie, ale mam nadzieję, że to tylko pozory
Wiecie, ostatnio na "Wychowaniu" było parę dyskusji na temat - kiedy zacząć
mówić dziecku o prawdach swojej wiary. padło m.in. parę głosów, że nie należy
się z tym śpieszyć, bo dziecko może mieć koszmary dotyczące piekła, krzyża
itd...

Dla mnie - przyznam - to bardzo naciągane argumenty, bo piekła dziecku
opisywać nie zamierzam - w końcu nikt nie wie, na czym ono polega i jak
wygląda, więc po co mam dziecku stawiać przed oczami obrazy wzięte z
Hieronima Boscha

Ale chyba coś jest na rzeczy, w końcu psychologowie sami tego nie wymyslili.
Może więc pamiętacie, w jaki sposób Wam przekazywano prawdy wiary? Czy udało
się uniknąć tego nieszczęsnego ognia piekielnego? Czy mieliście jakiekolwiek
lęki związane z tym?

No bo nie wiem, czy czasem nie przecenia się tego jako argumentu przeciw
uświadamianiu religijnemu dzieci? jak sądzicie?

http://forum.gazeta.pl/forum/w,16182,10235447,,_Stra
szenie_pieklem_Wasze_doswiadczenia_.html?v=2

649. Data: 2015-11-11 20:55:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Nov 2015 06:49:36 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-11-10 23:34, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

y_%28powie%C5%9B%C4%87%29

> Autor, zdaje się, straszne męki cierpi z powodu swoich dzieł.
> Ordery,
> zaszczyty, uścisk dłoni Królowej

A wrócił już (on i jemu podobni opisani tam), jako ten nie-skażony, do
swych współwyznawców , czy nadal mu grożą zarżnięciem jak tylko dorwą?

--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

650. Data: 2015-11-11 20:56:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Nov 2015 06:52:10 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-11-10 22:14, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Racja, wielu sobie na nim zęby połamało.

Blagier i złodziej teorii, i tyle.

--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice
,56445.html

Czy to naprawdę XXI wiek?
Czy to nie jest głupie?
do Ghosta
Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
"Na koniec powiedzieli, że to dopiero POCZĄTEK."