I ty mozesz brac udzial w miedzynarodowym programie poszukiwania leku na raka National Foundation for Cancer Research

1. Data: 2001-04-04 20:28:06

Temat: I ty mozesz brac udzial w miedzynarodowym programie poszukiwania leku na raka National Foundation for Cancer Research
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dear Ms. Janet,

polish internauts would love to join your project.
Please give me more details.
regards,
Darius J.

__________________________________

Your computer can help find cancer cure

A computer project launched Tuesday will allow you to
help
find drugs to treat cancer. Just download a screen
saver and
let it run when you're not using your PC. The project,
by the National
Foundation for Cancer Research, Intel, United Devices
and Oxford
University, will link home PCs to form a powerful
"distributed"
supercomputer. The concept, popularized by SETI@Home,
which searches
for aliens, is picking up steam in the commercial
sector; free e-mail service
Juno says it will require users to donate PC downtime.

If enough people join in, the project could speed up
drug discovery by three
to five years, says Sujuan Ba of the foundation.
Researchers hope 6 million
people will download screen savers; hours after the
project was announced,
site traffic soared, BA says. "It's exciting to see all
these pioneers. It's a
laboratory without walls."

2. Data: 2001-04-05 08:33:55

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpisala mi juz wczoraj Janet z USA Today
podziekowala za zainteresowanie wlaczeniem sie do projektu Fundacji
Raka, szukania nowego lekarstwa na raka.
Powiedziala oczywiscie, ze to nie jest jej projekt, czego by sobie
zyczyla,
ale podala odpowiedni adres na stronie National Foundation for Cancer
Reasearch.

Nieetyczne jest jedynie to, ze projekt sponsoruje Intel, a przeciez
jak juz taki projekt zwalczania raka zostal otwarty, to nieistotne jest
czy program zostanie uruchomiony na komputerach z procesorem Intela czy
AMD, czy jeszcze innym.

Ale o tym im dzisiaj napisze, aby nie wygladalo ze projekt typu
CETI@HOME stanowi reklame producenta procesorow i plyt glownych.

Niemniej dla zainteresowanych podaje adres strony fundacji i adres do
sciganiecia programu, ktory jest wygaszaczem ekranu.
I zabieramy sie do poszukiwania nowego leku na raka.

Dariusz

adres www Fundacji
http://www.researchforacure.com/

adres do sciagniecia programu szukajacego nowego leku na raka:
http://intelcure.speedera.net/www.intel.com/cure/dow
nload/curewinAll.exe

3. Data: 2001-04-05 08:51:00

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> adres www Fundacji
> http://www.researchforacure.com/
>
> adres do sciagniecia programu szukajacego nowego leku na raka:

Poniewaz ten adres jest bardzo wolny i trudno cokolwiek sciagnac,
podaje jeszcze drugi adres:

http://www.intel.com/cure

Opis projektu:
http://www.intel.com/cure/overview.htm
Jak to dziala:
http://www.intel.com/cure/how.htm
Projekt badawczy:
http://www.intel.com/cure/research.htm
Rozproszony super komputer
http://www.intel.com/cure/peer.htm
Download
http://www.intel.com/cure/download.htm
Informacje prasowe
http://www.intel.com/pressroom/archive/releases/2001
0403corp.htm
Help/Pomoc
http://www.intel.com/cure/help.htm

Dariusz

Jezeli beda pytania to przekaze je do Janet z dziennika USA Today
aby w swoim serwisie zamiescila informacje do wszystkich uczestnikow
programu i projektu.

Jak na razie czas scigania programu jest bardzo duzy i cos trzeba z tym
zrobic.

4. Data: 2001-04-05 10:19:25

Od: Odgo <g...@R...no> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@p...onet.pl>, d...@p...onet.pl
says...
> [...]
> programu i projektu.
>
> Jak na razie czas scigania programu jest bardzo duzy i cos trzeba z tym

Moge przeslac emailem. "Zamowienia" na priva (tylko dzis i jutro - w
sobote wyjezdzam na swieta).

Co do pytan: Intel oglasza na swojej stronie, ze program pracuje tylko
jako wygaszacz ekranu, tymczasem task manager podaje, ze procesor jest
wykorzystywany w 100% ciagle. Nie ma to zadnego wplywu na prace
innych programow (przynajmniej nie zauwazylem), ale "nieladnie" tak
oszukiwac :^).

Pozdr

Odgo

5. Data: 2001-04-05 13:00:45

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odgo wrote:

> [...]
> wykorzystywany w 100% ciagle. Nie ma to zadnego wplywu na prace
> innych programow (przynajmniej nie zauwazylem), ale "nieladnie" tak
Chyba to jakies nieporozumienie.
Aby program byl uzywany jako wygaszacz to zmieniasz jego rozszerzenie z
.exe .com na rozszerzenie wygaszacza.

Niemniej mam pytanie czemu Intel sie glosi w tym projekcie Filantropem,
skoro filantropami sa uzytkownicy pecetow, a nie Intel.
Poza tym program chodzi tez na pecetach z procesorem AMD.
Zatem ten Filantrop otrzymuje bezplatna reklame.

Jezeli Intel chce byc filantropem to niech mi udostepni na czas projektu
procesor Pentium 4 1,5 + plyte glowna.

Jezeli wiesz na czym polega filantropia Intela w tym projekcie poza
reklama to daj mi znac, bo nie chce wspierac biznesowej reklamy
komercyjnej firmy praca mojego peceta.

Zapytam sie Janet z USAToday co o tym sadzi.
Dariusz

6. Data: 2001-04-05 14:05:25

Od: Odgo <g...@R...no> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
says...
> Chyba to jakies nieporozumienie.
> Aby program byl uzywany jako wygaszacz to zmieniasz jego rozszerzenie z
MEA CULPA! Ze strony United Devices: "program that works like a
screensaver" - rzeczywiscie pracuje w tle.

> [...]
> komercyjnej firmy praca mojego peceta.
>
> Zapytam sie Janet z USAToday co o tym sadzi.

Na stronie http://members.ud.com/vypc/cancer/participants.htm w opisie
sponsorow jest to wytlumaczone, ale taki pean dla Intela, ze wow! A
oprocz tego to nazwa programu to Intel Philantropic Peer-To-Peer Program,
wiec po naszemu byloby: Filantropijny Program P2P Intela, czyli nie ze
oni to filantropi, ale program do celow filantropijnych (tak bym sobie to
tlumaczyl).

Pozdr.

Odgo

7. Data: 2001-04-05 14:48:03

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiec po naszemu byloby: Filantropijny Program P2P Intela, czyli nie ze
> oni to filantropi, ale program do celow filantropijnych (tak bym sobie to

Czy ten program napisal Intel ?
Miedzynarodowe projekty non-for-profit polegaja m.in. na tym
ze sluza celu publicznemu, a nie sponsorowaniu biznesu.

Gdyby sie okazalo ze to Intel wymyslil, aby program zapychal kompa
i pokazywal ze trzeba kupic szybszy procesor, a najlepiej Intela
to mielibysmy do czynienia z wykorzystaniem
wyzszych uczyc, czyli wspolpczucia dla nieuleczalnie chorych na raka
pacjentow,
do nizszych celow,
czyli robienia na tych wyzszych uczuciach kasy.

Juz z tego wzgledu zadna komercyjna firma nie powinna sie tak mocno
reklamowac, wlasciwie niewiele dajac,
gdyz daja z siebie wiele i duzo, ale uzytkownicy pecetow.

Jezeli zas Intel jest taki wielki, to czemu sam sobie nie zbuduje
superkomputera na 10.000 procesorow Pentium IV i sam nie znajdzie
lekarstwa na raka.

Dlatego zapytam sie raz jeszcze USA Today i Intela,
czy Intel nie moze zrezygnowac z tak agresywnej reklamy
bazujacej na wyzszych uczuciach wspolczucia dla chorych i umierajacych
na raka.

Co wiecej.
Nalezaloby wykazac ze udzial w tym projekcie ma jakiekolwiek sznase na
realizacje celu.

Bo o ile pamietam poprzedni projekt rozproszonego przetwarzania danych
CETI@HOME
to mimo udzialu w nim setek tysiecy pecetow
Marsjan nikt nie znalazl we wszechswiecie.

Poza tym inny znany mi projekt, to lamanie kluczy programow szyfrujacych
do PGP.

I w takim projekcie tez nie chcialbym uczestniczyc.

Czy zatem moze ktos opisac sense tego projektu, bo z BBC zrozumialem
ze celem jest symulacyjne przebadanie setek tysiecy czasteczek
i zbadanie ich wplywu na rozwoj komorek rakowych.

Czyli podobne badanie jakie ponad 100 lat temu prowadzil Hannemann,
tworca Homeopatii.

Lecz podobne podobnym.

Dariusz

8. Data: 2001-04-06 11:18:40

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz wrote:

> [...]
> i zbadanie ich wplywu na rozwoj komorek rakowych.
>
> Czyli podobne badanie jakie ponad 100 lat temu prowadzil Hannemann,

Masz oczywiście rację, że uczestnictwo w projekcie ma sens pod pewnymi
warunkami.

Niepowodzenie w szukaniu Marsjan wynikać może albo z faktu, że Marsjan "nie
było, nie ma i są niepotrzebni", albo że nie dysponowano odpowiednimi danymi do
analizy, albo że mechanizmy analizy były niedoskonałe.

Jeśli jednak chodzi o program poszukiwania leków, to sytuacja jest nieco inna.
Chodzi o to, aby stworzyć cząsteczkę, która zablokuje szkodliwe działanie
jakiegoś białka, związanego z powstawaniem nowotworu. W tym celu trzeba
najpierw znać strukturę przestrzenną takiego białka - a przynajmniej białek
pokrewnych / podobnych, co pozwoli na stworzenie hipotetycznego modelu
przestrzennego tego białka. Następnie do tego można domodelować jakąś inną
cząsteczkę, która będzie blokować lub modyfikować pierwotną czynność tego
białka. Techniki modelowania są już od pewnego czasu wykorzystywane przez firmy
farmaceutyczne. Do tego potrzebne są potworne moce obliczeniowe - albo zajmie
to bardzo wiele czasu. Czy są to techniki skuteczne? Podobnymi metodami udało
się już wcześniej coś-niecoś znaleźć. Znam jeden lek przeciwnowotworowy
opracowany z użyciem technik modelowania cząsteczek, który przechodzi pomyślnie
kolejne fazy badań - jest to inhibitor kinazy tyrozynowej CGP57148B / STI571
(Novartis). Wczoraj w dzienniku mówili coś jakby na ten temat, ale spóźniłem
się na początek i nie jestem pewien. W każdym razie lek wynaleziony w ten
sposób będzie potwornie drogi z uwagi na koszty wynalezienia. Jeśli możnaby go
odkryć inaczej, byłby tańszy.

Tak więc na pytanie, czy program ten ma sens, należy odpowiedzieć: sukcesu nikt
nie gwarantuje, ale są przesłanki, że cel jest osiągalny. A moim prywatnym
zdaniem jest to o wiele sensowniejszy program niż poszukiwanie innych
cywilizacji, gdyż może przynieść szybkie i wymierne korzyści.

Leszek

9. Data: 2001-04-06 11:41:02

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]
> zdaniem jest to o wiele sensowniejszy program niż poszukiwanie innych
> cywilizacji, gdyż może przynieść szybkie i wymierne korzyści.

Takie programy realizuje sie juz od dawna w wielu krajach - takze w
Polsce. W moim miescie zajmuje sie tym miedzy innymi Dr Andrzej Wojtczak
z Pracowni Krystalografii Uniwersytetu Mikolaja Kopernika i modeluje
czastki bialek mogacych byc w przyszlosci potencjalnymi lekami ->

dokladne informacje na stronie http://chem.uni.torun.pl/krys/grupyk.html
(jest to czesc witryny Pracowni Krystalografii
http://chem.uni.torun.pl/krys)

Jesli program koordynuje Uniwersytet w Oxfordzie, to przypuszczam, ze
chyba sens w tym jest. Uczestnicy komputerow domowych oczywiscie tylko
udostepnialiby swoje moce obliczeniowe dla programu koordynowanego
w Oxfordzie - uczestnictwo wiec bierne ale moze warto!

Pozdrowienia

Piotr
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

10. Data: 2001-04-06 12:17:06

Od: "Miroslaw Kwasniewski" <m...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> wrote in message
> [...]
pomyślnie
> kolejne fazy badań - jest to inhibitor kinazy tyrozynowej CGP57148B /

Nie slyszalem o tym leku. Czy mozesz podac jakies namiary na zrodla? Jezeli
jest tak jak piszesz bylby to duzy krok w leczeniu nowotworow typu MEN,
gruczolakow nadnerczy i innych pochodzacych od RET. Dotad najlepiej
skutkowala wczesna diagnostyka genetyczna i tyroidoktomia - pozostaje jednak
pytanie o wplyw inhibitora na caly metabolizm - napisz jezeli wiesz cos
wiecej o dzialaniu...

> Wczoraj w dzienniku mówili coś jakby na ten temat, ale spóźniłem
> się na początek i nie jestem pewien.

Mowili cos o leku na 2 wybrane przypadki bialaczek - o ile wiem niewiele ma
to wspolnego z kinaza tyrozynowa... (?)

pozdrawiam
Mirek

Marvelon
_WinSat 1.5_
Strix, czy mozna stosowac lek bez wskazan lekarskich???
Aspat, Alat - przekroczone normy
powiększone żrenice - alergia??? długie:-((