IG paczka i faworkow

1. Data: 2006-09-20 11:29:15

Temat: IG paczka i faworkow
Od: "Chesky" <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

paczek czy tez faworki w 100g posiadaja srednio
40g tluszczu. Skoro tluszcz spowalnia rozklad
glukozy (np nutella ktora ma ig ok 35) to dlaczego
paczek/faworki posiadaja IG okolo 80-85 , ktore
to skolei nawiasem maja wiecej tluszczu niz taka nutella.

pozdrawiam.

2. Data: 2006-09-20 13:27:45

Temat: Re: IG paczka i faworkow
Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chesky <c...@c...com> napisał(a):

> [...]
> paczek/faworki posiadaja IG okolo 80-85 , ktore
> to skolei nawiasem maja wiecej tluszczu niz taka nutella.

...tluszcz nie moze spowalniac rozkladu glukozy, bo glukoza sie nie rozklada...

3. Data: 2006-09-20 15:13:59

Od: "Chesky" <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> ...tluszcz nie moze spowalniac rozkladu glukozy, bo glukoza sie nie rozklada...

oj lapiesz mnie za slowka a dobrze wiadomo o co mi chodzi,
trawienie weglowodanow...
daj mi odpowiedz prosze jesli wiesz.

4. Data: 2006-09-20 16:09:49

Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chesky <c...@c...com> napisał(a):

> [...]
> k$...@i...gazeta.pl...

> oj lapiesz mnie za slowka a dobrze wiadomo o co mi chodzi,

..IG - jest to wskaznik informujacy o tym jak zwieksza sie poziom glukozy we
krwi w odpowiedzi na dana ilosc spozytych weglowodanow w prownaniu do
pozywienia standardowego (zwykle czysta glkukoza lub bialy chleb).

W przypadku pozywienia zawierajacego malo protein lub tluszczu, ten wskaznik
odzwirciedla dosc dokladnie wzrost poziomu glukozy na poziomie krwi w wyniku
spozycia pokarmu zawierajacego weglowodany...

Nieco inaczej jednak wyglada sytuacja kiedy spozyta zywnosc, zawiera
mieszanine tluszczy z weglowodanami i proteinami.

W przypadku gdy weglowodany sa spozywane z tluszczami, ktore spowalniaja
oproznianie zawartosci zoladka, IG jest nizsze, ale dlatego, ze tluszcz
podobnie jak proteiny, powieksza wyrzut insuliny w odpowiedzi na ilosc glukozy
ktora wraz z tluszczem i proteinami pojawiajawila sie we krwi.

W przykladzie ktory podajesz, zjedzenie poczkow powoduje mniejszy wyrzut
insuliny anizeli zjedzenie nutelli....

Jeff

5. Data: 2006-09-20 16:45:22

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> ...tluszcz nie moze spowalniac rozkladu glukozy, bo glukoza sie nie
> rozklada...

Jak ktoś z optymalnych cokolwiek napisze, szajka Jeffa zaraz się rzuca jak
sęp na padlinę... A jak Jeff napisze wierutne bzdury, że glukoza nie podlega
rozkładowi ... cisza w eterze.Tak Marcinie...? przyznasz też, że glukoza się
nie rozkłada? Chyba nie poprzesz coś tak głupiego...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

6. Data: 2006-09-20 17:06:37

Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@n...pl> napisał(a):

> [...]

> rozkładowi ... cisza w eterze.Tak Marcinie...? przyznasz też, że glukoza się
> nie rozkłada? Chyba nie poprzesz coś tak głupiego...:)))

...nagle zdolnosc logicznego myslenia odzyskales? ...przeciez byla mowa
o IG, wiec wiadomo, ze nie chodzilo o procesy ktore zachodza na poziomie
komorkowym, tylko o te ktore maja miejsce na poziomie krwi i tutaj nie ma mowy
o wplywie tluszczu na rozkad glukozy...wiec to ty zlosliwych glupot nie
wypisuj i nie prowokuj kolejnej klotni, konfliktowy czlowieku...

=====
Jeff

7. Data: 2006-09-20 21:57:13

Od: "Chesky" <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> tluszcz podobnie jak proteiny, powieksza wyrzut insuliny

> W przykladzie ktory podajesz, zjedzenie poczkow powoduje mniejszy wyrzut
> insuliny

najpierw piszesz tak potem inaczej, nie bardzo kumam.
w ogole bardziej po chlopsku bym prosil -
dlaczego nutella ma niski ig 35 (tluszcz 30g/100g),
a taki paczek ma ig 80 (tluszcz 40g/100g)
kcal w obu przypadkach jednakowe.

bardzo prostym jezykiem zebym zaskoczyl.

8. Data: 2006-09-21 11:58:03

Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chesky <c...@c...com> napisał(a):

> [...]

> a taki paczek ma ig 80 (tluszcz 40g/100g)
> kcal w obu przypadkach jednakowe.
>
> bardzo prostym jezykiem zebym zaskoczyl.

...nie znam dokladnie skladu nutelli, ale prawdopodobnie wolniej opuszcza
zoladek anizeli paczki i tym samym poziom glukozy we krwi nie podnosi sie
tak silnie jak to ma miejsce w przypadku paczkow.
Z tego co sie zorientowalem to Nutella ma w swoim skladzie orzechy, kokos
itp,. a paczki robi sie z bialej maki, wiec musi ona nieco dluzej byc trawiona
w zoladku i tym samym dluzej w nim przebywac.

.napisz mi czy napisalem juz prosciej.

Jeff

9. Data: 2006-09-21 13:51:20

Od: "Chesky" <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> itp,. a paczki robi sie z bialej maki, wiec musi ona nieco dluzej byc trawiona
> w zoladku i tym samym dluzej w nim przebywac.

no to teraz wszystko jasne- maka jest szybciej trawiona i stad ten wysoki ig,
w nutelli maki nie ma a jest: cukier, olej roslinny, orzechy laskowe 13%,
odtluszczone kakao 7,4%, odtluszczone mleko w proszku 5%,
laktoza, serwatka w proszku, lecytyna sojowa, aromat.

laktoza i serwatka musza byc pewnie dluzej trawione no i do tego orzechy,
kakao - same wegle o niskim ig.

> .napisz mi czy napisalem juz prosciej.

w porzadku, po ukladalem sobie teraz wszystko.

p.s. przy okazji jeszcze jedno pytanie.....
na przykladzie maki, np chleb, po zrobieniu na tosterze
po spieczeniu bedzie posiadalo wyzszy ig , tak ?
ale im go bardziej spieczemy tym bedzie bardziej gorzkawe,
czy wegle wtedy ulegaja destrukcji i tym sposobem czy
ig nie bedzie sie obnizac ?

dzieki za odpowiedz.

10. Data: 2006-09-21 18:09:51

Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chesky <c...@c...com> napisał(a):

> [...]
> ale im go bardziej spieczemy tym bedzie bardziej gorzkawe,
> czy wegle wtedy ulegaja destrukcji i tym sposobem czy

..chyba tak, IG moze troche podskoczyc, ale ja nie sadze zeby to bylo az tak
istotne, bowiem wazniejsza jest tutaj ilosc grzanek i ich jakosc (czy zrobione
sa np. z pelnosiarnistego ziarna), anizeli to opiekanie na tosterze.

Na to drugie pytanie nie odpowiem ci, bo nie wiem jak ten indeks moze wygladac
w przypadku zjedzenia silnie zweglonej grzanki(nawiasem mowiac nie wydaje mi
sie, ze to jest zbyt zdrowe)...

..ale jak cos znajde na ten temat, to wrzuce ci ta informacje na grupe.

Ponizej wklejam ci fragment tekstu o IG, ktory byc moze ci sie przyda:
W obniżeniu poziomu glukozy pomaga błonnik, jego dodanie do posiłku powoduje
zwolnienie pracy żołądka, będzie się on powoli opróżniał i zwiąże glukozę w
jelitach. Najlepiej jedz pieczywo z ziarenkami, dostarczysz zarówno
węglowodanów jak i błonnika. Makaron powstały ze zboża a nie z mąki będzie
powodował wolny wzrost stężenia glukozy we krwi. Jedz razowy chleb, musli,
kasze, brązowy ryż. Unikaj białego chleba i ryżu.

Jeśli przygotowujesz pokarmy w formie podgrzewania, gotowania, smażenia w
głębokim tłuszczu, przyczyniasz się do podwyższenia stężenia glukozy we krwi.
Gotuj wszystko jak najkrócej. Ziemniaki surowe spowalniają wzrost glikemii,
ale już ugotowane powodują pęknięcie ścian komórkowych i przyspieszają
wchłanianie z jelit. Gdy polejesz je tłuszczykiem, usmażysz, czy użyjesz do
sałatki, spowolnisz proces wchłaniania glukozy.

Pijąc podczas posiłków, szybciej opróżnia się żołądek. Pij napoje, zwłaszcza
wodę po posiłku. Słodkie napoje i soki również zwiększają stężenie glukozy we
krwi. Ogranicz spożycie słodkości, to puste kalorie a powodują przybywanie na
wadze. Zrezygnuj ze słodyczy, ciastek, chipsów, przetworzonych płatków
śniadaniowych. Unikaj dosalania, chlorek sodowy też podwyższa wchłanianie
glukozy z diety. Zioła znajdujące się w mieszankach też zawierają sól.

Jeff

dieta
mleko w proszku
Chudne!!!