Re: IQ

Data: 2002-05-24 17:56:51
Temat: Re: IQ
Od: "xyz" <x...@N...poczta.gazeta.pl>

> Nie ma podzialu "oficjalne i powszechnie stosowane". Mozna podzielic na
> psychozabawy umieszane w gazetach, internecie, "ksiazkach z testami" itd
> oraz na psychologiczne narzedzia psychometryczne, ktora roznia sie tym,
> ze sa standaryzowane, normalizowane i dostep do nich nie jest powszechny
> (nie ma lub przynajmnie nie powinno byc zjawiska spalenia testu).

A na czym dokladnie polega zjawisko spalenia testu? I czy takie "narzedzie
psychometryczne" mozna gdzies kupic chociazby nieoficjalnie.

> Dokladnie tak jak napisalem Ci u gory - sa rozne rodzaje testow. Raven
> uzywany w Mensie polega tylko na wyborze 1 z 8 mozliwosci uzupelnien
> szeregu obrazow. W wersji zwyklej mozna poslugiwac sie strategia globalna
> jak i analityczna, w wersji dla zaaansowanych praktycznie wylacznie
> analityczna.

A czym rozni sie strategia globalna od analitycznej?

Mam jeszcze jedno pytanie: w internecie widzialem dziesiatki roznych testow,
w tym wiele tylko obrazkowych, moglby ktos powiedziec, w ktorym z nich
znajduja sie zadania podobne do tych z Ravena dla zaawansowanych?

Pozdro
xyz