IRYDOLOGIA

11. Data: 2004-06-25 14:02:33

Temat: Re: IRYDOLOGIA
Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dino" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
news:5c97.00000248.40dc2d02@newsgate.onet.pl...
> Mamy tu dwa problemy: irydologia "jako taka" i to, co dzieje sie na
targach,
> gdzie ludzie naprędce przeszkoleni przeważnie naciągają jak mogą naiwnych
> (chociaż są i wyjątki). Widać to zresztą chociażby po czasie
> badania: "prawdziwy" irydolog, tzn. lekarz (a MUSI to być lekarz) z
> odpowiednim podyplomowym przeszkoleniem (w Polsce mamy zaledwie kilka
takich
> osób) poświęca na diagnozę minimum 45', czasem nawet ponad godzinę, nie
> zaniedbując przy tym wywiadu itp.

W jaki sposob szary czlowiek moze odroznic irydologa
od "irydologa"?

Jaka jest skutecznosc takich badan? Jakie choroby
sa dobrze diagnozowane a jakie gorzej?

WOJSAL (Wojciech Sałata)
http://www.wojsal.prv.pl

12. Data: 2004-06-25 14:16:05

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Jun 2004 16:02:33 +0200, WOJSAL wrote:

> W jaki sposob szary czlowiek moze odroznic irydologa
> od "irydologa"?

:) Problem w tym, że nie może. Nawet jeśli delikwent zaprezentuje jakiś
"certyfikat" czy inne takie cóś, to takie "certyfikaty" i tak niewiele
znaczą, ponieważ nie ma żadnych ciał zajmujących się weryfikacją takich
metod (ani poziomu usług).

> Jaka jest skutecznosc takich badan? Jakie choroby
> sa dobrze diagnozowane a jakie gorzej?

Jakiś czas temu ktoś tu cytował badania na temat irydologii opublikowane
w porządnych pismach. Wynikało z nich, że żadne nie są diagnozowane
"lepiej", a wszystkie "gorzej".

Zresztą diagnoza irydologiczna może brzmieć na przykład "problem z
zastawką" albo "przeciążenie trzustki". Co nie mówi absolutnie nic.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

13. Data: 2004-06-25 14:30:16

Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "certyfikat" czy inne takie cóś, to takie "certyfikaty" i tak niewiele
> znaczą, ponieważ nie ma żadnych ciał zajmujących się weryfikacją takich

Co innego mialem na mysli.
Chodzi mi o to czy "irydolog" nie moze postawic
jakiejs diagnozy, bo jest niezgodne z irydologia.
Czy np. przeczy sam sobie itp

> Zresztą diagnoza irydologiczna może brzmieć na przykład "problem z
> zastawką" albo "przeciążenie trzustki". Co nie mówi absolutnie nic.

Doskonale wiesz, ze to akurat nie musi dyskwalifikowac tej
metody. W koncu nie kazde badanie musi prowadzic
do precyzyjnej diagnozy. Poza tym przypomnij
sobie te choroby, czy te stadia choroby, ktore
sa bezobjawowe. Wowczas tez nie mozna
nawet stwierdzic choroby, co wcale nie musi
przekreslac ani lekarza ani metody jaka
sie posluguje.

WOJSAL (Wojciech Sałata)
http://www.wojsal.prv.pl

14. Data: 2004-06-25 14:45:06

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek B. ma racje, mowiac, ze diagnoza irydologiczna moze brzmiec n.p.
"problem z zastawką" albo "przeciążenie trzustki", co istotnie nie mówi
absolutnie nic, poz tym, że dla kompetentnego irydologa (nawiasem mówiąc nie
wiem czy np. katedra irydologii przy państwowej akademii medycznej jest
rzeczywiście "niekompetentnym ciałem) oznacza to po prostu skierowanie pacjenta
na dalszą diagnostyke do właściwego specjalisty... Rzecz w tym, że do
irydologa, i to zwłaszcza na targach, zwracają się bardzo często ludzie, którym
klinicznie (objawowo) nic nie dolega, a chcą się "sprawdzić". Badanie takie ma
zatem charakter głownie "przesiewowy" (chociaż właśnie takie "targowe" badanie
jest nonsensem w sposób oczywisty). Nawiasem mówiąc nie jest chyba przypadkiem,
że komputerowe programy irydologiczne (a wiem co najmniej dwóch takich -
rosyjskim i amerykańskim) są wykorzystywane przez towarzystwa ubezpieczeniowe
jako wstępna ocena stanu zdrowia kandydata do ubezpieczenia. Oczywiście ten,
kto po takiej wstępnej diagnozie łapie za zioła czy tez wręcz za receptariusz
popelnia zasadniczy bląd i żaden szanujący sie irydolog tak nie robi...
Pozdrowienia dino

15. Data: 2004-06-25 14:50:34

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Jun 2004 16:30:16 +0200, WOJSAL wrote:

> Co innego mialem na mysli.
> Chodzi mi o to czy "irydolog" nie moze postawic
> jakiejs diagnozy, bo jest niezgodne z irydologia.
> Czy np. przeczy sam sobie itp

Nie mam pojęcia:)

> Doskonale wiesz, ze to akurat nie musi dyskwalifikowac tej
> metody. W koncu nie kazde badanie musi prowadzic
> do precyzyjnej diagnozy.

Badanie, które prowadzi do "diagnozy" która nie dość, ze nie jest
precyzyjna, to jeszcze nie daje się zobiektywizować (Ma pan na tęczówce
wypisany niedobór ulumulu. To bardzo niebezpieczne. Grozi śmiercią lub
kalectwem. Żadne konwencjonalne badania tego nie pokażą (wie pan, ci
lekarze to prawie wszyscy kretyni są). Proszę łykać te zioła 3 x
dziennie (tylko 150 PLN za 30 tabletek - promocja!) i przyjść za tydzień
na kolejne badanie (tylko 80 PLN - znizka!), to panu powiem, czy działa
i kiedy przyjść na kolejne badanie) nie jest da mnie wiarygodne.

> [...]
> sobie te choroby, czy te stadia choroby, ktore
> sa bezobjawowe. Wowczas tez nie mozna
> nawet stwierdzic choroby, co wcale nie musi

To nie do końca prawda IMHO, ale nie chcę się rozpisywać.
Moim zdaniem używanie metod paramedycznych (nie sprawdzonych naukowo,
nie dających się zweryfkować) przez _lekarza_ dyskwalifikuje go bardzo
skutecznie od samego początku.
Wiesz doskonale, jaką mam opinię na temat paramedycyny. Nie ma sensu
ponownie zaczynać o tym dyskusji:)

16. Data: 2004-06-25 15:01:03

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Jun 2004 16:45:06 +0200, dino wrote:

> poz tym, że dla kompetentnego irydologa (nawiasem mówiąc nie
> wiem czy np. katedra irydologii przy państwowej akademii medycznej jest
> rzeczywiście "niekompetentnym ciałem) [...]

Chwała opatrzności, w Polsce nie ma żadnych katedr irydologii na
państwowych uczelniach medycznych. Ale o "studium psychotronicznym"
gdzie uczono irydologii już słyszałem nie raz.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

17. Data: 2004-06-25 15:17:28

Od: "Robert" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Choćbym nie chciał nie mogę się nie zgodzić:)
>
> Ale "wiedza irydologicza" ma się tak samo do rzeczywistości, jak teoria
> magii Ziemiomorza Ursuli Le Guin:) Albo ekonomia Shire. I jest równie
> użyteczna w prawdziwym życiu.

No to mniej wiecej mialem na mysli :)
Na inny temat: jak to mozliwe ze nie dotarl do mnie post Iwony_s z cytatem
"Dlaczego tak uważasz? (...)" na ktory odpowiadasz? Twoja odpowiedz jest
przypisana do mojego postu. To sie czesto zdarza? Nie mam niestety
wieloletniego doswiadczenia w dziedzinie grup dyskusyjnych...
Pozdrawiam

Robert Milewski

18. Data: 2004-06-25 15:24:21

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Jun 2004 17:17:28 +0200, Robert wrote:

> [...]
> przypisana do mojego postu. To sie czesto zdarza? Nie mam niestety
> wieloletniego doswiadczenia w dziedzinie grup dyskusyjnych...

A nie wiem.
Może do Twojego serwera dotarł z opóźnieniem?... References ma
prawidłowe...

Czasami się zdarza, że posty "giną" albo pojawiaja się z opóźnieniem.
Między innymi dlatego korzystam z Hamstera, który jest lokalnym serwerem
news i może pobierać artykuły z kilku różnych serwerów na raz, w związku
z czy nawet jeśli wiadomość nie dotarła na jeden z nich - zostanie
ściągnięta z pozostałych.

19. Data: 2004-06-25 18:09:15

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, czy chwala opatrznosci... gdzie jest popyt, tam powstaje podaż, gdzie
nie ma lekarzy irydologów miejsce ich zajmuja szarlatani, prawda??? Nota bene
np. Niemczech medycyna naturalna jest jedną z subspecjalnosci lekarskich (tzw.
Zusatzbezeichnung)... A po drugie: doskonale sobie przypominam, jak w r.1976
prof. Kamiński, znakomity anestezjolog, perorował przeciw akupunkturze
okreslając ją jako szarlatanerię, a prof. Garnuszewskiego nako nawiedzonego
dziwaka. A teraz?
Pozdr. dino. I proponuje jak na razie EOT

20. Data: 2004-06-25 23:14:25

Od: "Jacek S." <o...@n...cy> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Spojrzeć mu głęboko w oczy? ;-)
--
Jacek S.
Action Sp. z o.o.-Wrocław,ul. Piękna 62b-firma nieprzyjazna i okradająca

Wino a prostata ???
Afta na wardze co robic???
Serce już nawala ?
Problem z rękoma