ISIS wzywa.

201. Data: 2015-11-21 12:13:03

Temat: Re: ISIS wzywa.
Od: krys <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:

> Użytkownik "krys" <w...@n...pl> napisał w wiadomości

laski/

> [...]
> procedurze ułaskawieniowej, to znaczy stanowiska sądu orzekającego w
> sprawie, opinie administracji zakładów karnych oraz wnioski Prokuratora
> Generalnego.
>

> Prośby o ułaskawienie przekazuje się na podstawie art. 565 § 2 K.p.k.
> Prokuratorowi Generalnemu celem nadania im biegu w trybie art. 561 K.p.k.
> (tzw. "tryb pierwszy") albo w trybie art. 567 § 2 K.p.k. (tzw. "tryb drugi
> - prezydencki, z urzędu")."
>

> Zwykła_logika_wystarczy. To nie jest prezydent z mojej bajki. Wykaż mi
> jednak proszę, GDZIE KONKRETNIE złamał prawo. Nic przecież nie nakazuje mu
Naprawdę?
"Celem postępowania ułaskawieniowego jest ustalenie, czy po wydaniu
prawomocnego wyroku... "
^^^^^^^^^^^^^^

Może to nie jest zwykła logika.

> A na dobrą sprawę uaskawić można
> każdego- zgodnie z tym artykułem.

Ja się kłócić nie zamierzam, uważam jednak, że żona Cezara powinna być poza
podejrzeniem. A TO jest śmierdzące politycznie ułaskawienie, dlatego budzi
emocje i watpliwości.

> Mała dygresja- zapraszam Cię do przeanalizowania sobie słowa "ułaskawić"
> pod kątem działań prezydenta...USA. Co roku słyszymy, jak to z okazji
> Święta Dziękczynienia prezydent USA UŁASKAWIA jednego indyka. On- de
> facto- ułaskawia ofiarę!

Raczej skazanego na najwyższy wymiar kary!

202. Data: 2015-11-21 12:41:26

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-21 o 11:18, krys pisze:

> Nie mamy - wyrok nie był prawomocny. I tu jest pies pogrzebany.

"Co to
jednak oznacza w konkretnych realiach postępowania karnego? Obecnie
postanowienie Prezydenta zostanie przesłane do Sądu Okręgowego w
Warszawie. Sąd ten musi podjąć jakąś decyzję. Ma trzy możliwości: 1)
uznać postanowienie Prezydenta za wiążące, 2) zadać pytanie do Sądu
Najwyższego jak należy interpretować postanowienie Prezydenta, 3) uznać,
że postanowienie jest nieskuteczne i procedować dalej.
Najciekawsza sytuacja procesowo pojawia się w pierwszym przypadku. Bo co
Sąd ma zrobić z zapadłym wyrokiem? Uchylić go nie może, gdyż nie
nastąpiło merytoryczne rozpoznanie. Zmienić też nie z tego samego
powodu. Wydaje się, że będzie musiał wydać postanowienie o pozostawieniu
apelacji bez rozpoznania i umorzeniu postępowania. Wówczas jednak w
obrocie prawnym pozostanie wyrok I instancji, który stanie się
prawomocny, ale kara nie będzie mogła być wykonana ze względu na
ułaskawienie. Oznacza to jednak, że z chwilą uprawomocnienia się
postanowienia o pozostawieniu apelacji bez rozpoznania i umorzeniu
postępowania Mariusz Kamiński straci prawo wybieralności i tym samym na
podstawie kodeksu wyborczego (art. 247) utraci mandat poselski."

źródło:
https://pl-pl.facebook.com/Roman-Giertych-strona-ofi
cjalna-215392231834473/

--
"Nie ma grzecznej metody sugerowania komuś ze poświecił całe
swoje życie szaleństwu."

203. Data: 2015-11-21 13:04:56

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-21 o 12:13, krys pisze:

> Raczej skazanego na najwyższy wymiar kary!

No i raczej zaraz potem nie czyni go ministrem...

Ewa

204. Data: 2015-11-21 13:14:45

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

laski/

> Naprawdę?
> "Celem postępowania ułaskawieniowego jest ustalenie, czy po wydaniu
> prawomocnego wyroku... "
> ^^^^^^^^^^^^^^
Masz_rację- przyjmując, że to rzeczywiście obowiązująca_wykładnia_prawa. A
jest nią? Ja tego nie wiem.

> [...]
> poza
> podejrzeniem. A TO jest śmierdzące politycznie ułaskawienie, dlatego budzi
IMHO- to dywagacja, oderwana od realiów. No dobrze- sformułowana w ten
sposób ogólna zasada wydaje się bez zarzutu. No ale- rzecz się nie dzieje w
Krainie Czarów, u Alicji. Rzecz się dzieje w Polsce Czy ja gdzieś napisałem,
że to nie była zagrywka polityczna? Była. Uwolnił człowieka, który-
nadużywając swoich uprawnień- zdemaskował korupcyjny układ. Teraz spójrz,
kogo ułaskawiali jego poprzednicy: najgorszych bandytów, wręcz morderców z
premedytacją- (sic!) także z powodów politycznych, ale dlatego, że byli
członkami tej samej, przestępczej mafii. No znaj proporcjum, mocium Pani:-)

no tak- ale jest to niewinna ofiara

--

Chiron

205. Data: 2015-11-21 13:18:31

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i raczej zaraz potem nie czyni go ministrem...

Ale tylko dlatego, że to indyk niepolski...

po tureckim kazaniu

206. Data: 2015-11-21 13:53:12

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> 2 x nie ;)

Też Cię nie lubię! :-P

A tak poważniej, to my też mamy tu w USA takiego kandydata
na prezydenta, nazywa się Trump, też chce uchodźców wyrzucić
i też ma żonkę przyzwoicie się trzymającą, ex-modelkę z Jugosławii.
Jeszcze nam będziecie zazdrościć wybryków naszego prezydenta
jak Trump zostanie wybrany - Duda przy nim to cienki bolek ;-)

207. Data: 2015-11-21 14:18:26

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 21 listopada 2015 13:53:07 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
> Jeszcze nam będziecie zazdrościć wybryków naszego prezydenta
> jak Trump zostanie wybrany - Duda przy nim to cienki bolek ;-)

Lepiej nie bo Ameryka wypowie religijną wojnę i znowu pojadą do krajów jak Irak,
zniszczą i będą zdziwnieni dlaczego na krucjaty katolickie, islam tak gwałownie
reaguje. U was religiańci u władzy zaraz organizują wojny, bo wariat religijny
dostaje do ręki mocarstwo zbrojeniowe.

208. Data: 2015-11-21 15:39:25

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <w...@n...pl> wrote in message

laski/

> Naprawdę?
> "Celem postępowania ułaskawieniowego jest ustalenie, czy po wydaniu
> [...]

To chironowa logika... Tak jak sprawiedliwość społeczna różniła
się zawsze od sprawiedliwości, tak samo logika chironowa różni
się od logiki :-)

Jeśli do ułaskawienia potrzebne jest orzeczenie winy to jak
można ułaskawić kogoś, kto bez formalnego wyroku sądu
NIE JEST WINNY?

Niekórzy uważają, że do osuszania kogoś konieczne jest aby
ten ktoś był mokry - nie dla Chirona, można osuszać suchego!
Nawet trzeba! :-)

> Raczej skazanego na najwyższy wymiar kary!

Właśnie tu jest sedno: SKAZANEGO. A bez wyroku sądu nie tylko
nie był skazany ale też formalnie nie był winny.

209. Data: 2015-11-21 15:43:48

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"ikka" <i...@n...pl> wrote in message

> Z jakiej by nie był. Wyjechał, pracuje, ma przyjaciół, jeździ w góry czy
> gdzie tam chce. Rozmawia z tobą grzecznie. Ty - wykształcona, po
> studiach, doczekałaś się wnuków, skończyłaś drugi kierunek -
> informatykę, gdzie bawiłaś się językami zapytań... Na razie on wypada
> lepiej. Przede wszystkim uprzejmiej.

:-) miło mi... ikka. aczkolwiek "wypaść uprzejmiej od XL"
to komplement w stylu: jesteś bogatszy od żebraka
albo szczuplejszy od hipopotama... ;-)

210. Data: 2015-11-21 15:47:34

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-21 o 15:43, Pszemol pisze:
> "ikka" <i...@n...pl> wrote in message

> :-) miło mi... ikka. aczkolwiek "wypaść uprzejmiej od XL"
> to komplement w stylu: jesteś bogatszy od żebraka
> albo szczuplejszy od hipopotama... ;-)

Fakt. Wybacz :)

--
"Nie ma grzecznej metody sugerowania komuś ze poświecił całe
swoje życie szaleństwu."
Daniel Dennett

Niepoważni ludzie
Re: Płaczą Niemcy, płacze Francja - tak sie kończy tolerancja!
Było sobie kłamstwo
Konflikt
Mikro-agresja