Re: "Ida" w trzeźwej ocenie młodych.

Data: 2015-05-11 18:20:30
Temat: Re: "Ida" w trzeźwej ocenie młodych.
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

Chiron wrote:

> Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
> wiadomości news:miogdu$e97$2@node2.news.atman.pl...

> A ja tak sobie czytam 2 Twoje posty- na które nie odpowiedziałem. Czytam-
> i zastanawiam się, jaką książkę czytasz? Z pewnościa- jest to gnoza. Bo
> poglądy tam zawarte są EWIDENTNIE gnostyckie. A co głosi gnoza? To takie
> odwrócenie religii: jest Bóg, ale nie ten, co my myslimy, tylko to ten
> drugi. Tyle, że chwilowo jest w defensywie, ale przecież zwycięży. Cała
> teoria ewolucji Boga, o której pisałeś- to przecież też gnoza. Mam więc
> [...]

Zło jako takie przejawia się, ale nie posiada własnej natury, podobnie jak
dobro. Dla mnie akurat jest to oczywiste. Ja po prostu traktuję nonteizm
poważnie i uważąm poglądy teistów m.in. waisznawów i "abrahamistów" za
skażone partykularyzmem. Chironie, przecież jest pokazane czarno na białym,
że szczególnie religie niearyjskie pochodzące z Palestyny budowały
społeczeństwo nie na bazie drogi środka tylko na skrajnościach, wliczając
metody zastraszania, przemocy i represji. Przepraszam, ale wymuszane
represjami zakazy odejścia plus niesympatyczne, warunki często przymusowego
wejścia uczyniły z tych religii więzienie umysłu dla kogoś, kto ma z nimi do
czynienia. Co do gnozy, to nie jest ostateczny pogląd, to jest odtrutka na
represyjność tych religii nosząca przesłanie raczej eskapistyczne niż
wojownicze. Skąd Ci się wzięło, że Republikflucht jest gorszym złem niż
brutalność, tego nie wiem.

Nie mam nic wspólnego ze złym - chociażby dlatego, że złem pospolitym, czyli
gwałtami, mordem. rozbojami, grabieżą, lichwą, przekrętami finansowymi,
chuligaństwem, szantażem, rozbijaniem rodzin i judzeniem do w/w pogardzam.
Dla mnie istotą zła jest niewiedza plus nakręcenie na egoistyczne pragnienia
powodująca wzajemną brutalność ludzi wobec siebie. Gdyby ludzie nie
zajmowali się tyle "wyścigiem szczurów" i zadawaniem innym cierpień a
zamiast tego poświęcili się w miarę możliwości ćwiczeniom dla zdrowia ciała
tudzież kształcenia i doskonalenia umysłu byłoby mniej tego dziadostwa.
Natomiast purytaninem nie jestem, tj. rozrywek mieszczańskich czyli kina,
radia, TV, używek i knajp nocnych nie uważam za grzech, jako iż dobrze
rozumiem, że nie wszyscy mogą iść drogą jogi i w podobie. Wystarczy w
zupełności, żeby ludzie nauczyli zachowywać się bez przegięć i nie stosowali
czarnej pedagogiki wobec innych.

--
????
???