Ile dla lekarza w kopercie ?

21. Data: 2002-11-19 16:04:01

Temat: Re: Ile dla lekarza w kopercie ?
Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Frank" <t...@p...polhost.pl> napisał w wiadomości
news:arbods$8j2$1@news.tpi.pl...
> Ile należy dać w kopercie bardzo wybitnemu lekarzowi za przeprowadzenie
> operacji w dowód uznania jego profesjonalizmu i zaangażowania.
> Częsta kontuzja kolana występująca u narciarzy, koszykarzy i innych
> sportowców.
> Poradzcie proszę
>
> Przyjaciel kontuzjowanego

To jest wlasnie to. Plotka, psychologia tlumu, pogloska wedrujaca od paniusi
do paniusi, ze doktorowi trzeba cos dac. Kiedys dyskutowalo sie pod
gabinetem, podczas herbatki u sasiadki - dzisiaj przez Internet - sila
postepu technicznego.
Prosze mi wierzyc, gdyby profesor chcial cos za przeprowadzenie zabiegu (sa
oczywiscie lekarze bioracy lapowki, podobnie jak policjanci, bankierzy,
nauczyciele, sklepowe, urzednicy panstwowi i t.d.) dowiedzielibyscie sie o
tym od niego za wczasu, ze szczegolami.

Tego typu pytanie pachnie mi prowokacja w celu wywolania niekonczacej sie
dyskusji i toczenia piany.

Ja chcialbym tylko zwrocic uwage, ze nie zapomnijcie powiedziec dziekuje
Profesorowi oraz jego asystentom oraz kulturalnie pozegnac sie przy
opuszczaniu oddzialu, bo z tym sptykamy sie najczesciej a nie z plynaca
rzeka kopert.

Chris.

22. Data: 2002-11-19 16:13:32

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powiedz swojemu przyjacielowi ze zamiast uszczesliwiac lekarza, ktory
patrzy
> tylko jak by sie oblowic....niech da te 2 tys a nawet 8 na jakis naprawde
> potrzebujacy dom dziecka lub inny cel!!!!!
> Boze jak tak mozna!Przeciez to jest do ha pana ich praca!!!!!
> Ja jak mam zrobic dla dyrektora raport sprzedazy to nikt mi w lape nie
daje
> 2000zl! bo dostaje miesieczna pensje do rąsi 1000zl, bo to moja
praca!!!!!!!
> Moze ja tez wysle synka na medycynke, zeby zostal specjalista
> [...]

Zupelnie niezla mysl. Jesli zalazl synek za skore proponuje faktycznie
poslac go na medycyne.
Jeszcze jedna mamusia psioczaca na lekarzy pozna jak wyglada rzeczywistosc w
tym zawodzie.
Synek po 10 godzinach stania nad stolem operacyjnym (przedtem jedyne
kilkanascie lat zakuwania w takich ilosciach i z taka czestoscia, ze sie
filozofom nie snilo), po uratowaniu jakiemus tam czlowiekowi zycia pojdzie
do kasy i dostanie 800 do 1000 zl do rąsi bo to w koncu jego praca. Duzo bym
dal zeby uslyszec co powie mu mamusia jak wroci do domu i zobaczy
rodzicielke sleczaca nad stosem kwitow pod tytulem "raport sprzedazy dla
dyrektora" za te sama pensyjke.
Faktycznie, to ................ niezla mysl !!!

Chris

23. Data: 2002-11-19 17:10:39

Od: "Maciej Jędrzejko \(Banana Boat\)" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mimo wszystko proponuję przynajmniej 5-6 stówek ;))))
lepiej dać...

Ostatnio słyszałem dialog dwóch poacjentów, byłem ubrany w cywilne ciuchy,
bo właśnie skonczyłem pracę (nazwiska zmienione):

- Panie a ten doktór Kowalski to dobry jest ?
- eee Panie daj pan spokój
- dlaczego? Panie, on mnie prowadzi?!
- Panie mnie to sie on podejrzany wydaje... mówią ludzie, że nie bierze,
cienki jakiś widać, boi się wziąć
- no racja jakby dobry był to by sie nie bał odpowiedzialności i by wziął

:-)))) smiałem sie jeszcze przez godzinę wracając do domu... smiałem się
przez łzy...

Pozdrawiam lekarzy! Obysmy nie musieli sie poniżac do brania łapówek...
poniżać bardziej niż poniża nas ten kraj uczciwą pensją...

Jeszcze jedno:

Zepsuł sie mojemu przyjacielowi pediatrze telewizor poprosił sąsiada żeby
rzucił okiem - ten rzucił, pokręcił, poklepał,. poczyścił, naprawił i
powiedział 50 zł... mój przyjaciel zdziwił sie - bo w koncu sąsiedzka
usługa...ale dał. Po kilku tygodniach dziecko sąsiada sie cięzko
rozchorowało. Mój przyjaciel o 2.00 pognał do niego zbadał, zaordynował leki
i powiedział:
- no to sąsiedzie 50 zł.
sąsiad na to:
- 50 zł!!!!??? za co????

A wszystkim którzy mnie pytają po 6 roku studiów:
- no to powiedz doktorku jaka masz specjalizację?
odpowiadam z pokorą :
- lek. nikt.

:( Maciek

24. Data: 2002-11-19 17:25:18

Od: "Luki" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> operacji w dowód uznania jego profesjonalizmu i zaangażowania.
> Częsta kontuzja kolana występująca u narciarzy, koszykarzy i innych

IMHO nic nie trzeba dawac. Mozna jedynie dac jakis upominek po operacji jako
podziekowanie.

Luk.

25. Data: 2002-11-19 18:58:09

Od: "Maciej Jędrzejko \(Banana Boat\)" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak chodzi o moich najbliższych to pier.. wszystko i sam daję... ile? ...
skutecznie...
od 50zł - 200zł w zwyż w zalezności od szarży i problemu.

Metoda na łapówkarstwo w policji , medycynie, sądzie, polityce i wszędzie
indziej? jest tylko jedna i nikt jej nie zastosuje:
- podłożeni funkcjonariusze, którzy zaproponuja łapówki, nagrają na
audio-video, a nastepnie bezwzględnie wykoszą łapówkarzy.

Ale usmiechnijmy sie jest dobrze a będzie jeszcze lepiej!!!

10-go listopada odebrałem pensję 780zł na rekę... + 8 dyżurów po 70 zł
brutto ... tyle kasy że nie mam czasu liczyć... ja tam nie narzekam - mnie
to spoko wystarcza akurat na czynsz w bloku, jedzenie dla 3 osobowej
rodziny, jakies ciuchy, gaz do samochodu i telefon stacjonarny i komórkę,
wakacje na działce i prezenty pod choinke dla rodziny, kwiaty dla zony 2
razy w miesiącu. Internet, kursy dokształcające, ze 3 konferencje naukowe do
roku, jedna książka medyczna w miesiącu, jakaś prenumerata a wszystko to
zeby być na czasie i śledzić rozwój nowych metod leczenia... A jeszcze na
piwo raz w tygodniu wystarczy. Dobrze jest... że mam jeszcze wspaniałych
rodziców... a oni siłe zeby mnie wspierać.

Czego wy chcecie konowały? Przeciez wiedzieliście jakie studia wybieracie!
nikt wam nie kazał! mogliscie zrezygnować po 3 roku jak wam wszyscy mówili!
Nie rozsmieszajcie mnie gadaniem, że całe zycie marzyliście o pomaganiu
ludziom - dorośnijcie wreszcie. To wasza praca i psi obowiązek!

Wszystko ok wiedziałem, nikt nie kazał, mogłem, postaram sie dorosnąć,
praca, obowiązek... ALE NIE PSI... ok?

Wielu zfrustrowanych lekarzy uwierzyło w to, że zeszli na psy, mrzonki
schowali głęboko w szufladzie i zrobili miejsce na prezenty od
przestraszonych pacjentów, bo skoro nie szacunek społeczny to przynajmniej
strach działa. Szacunek spada - strach rośnie - biznes sie kręci... tylko
sumienie jakies takie poczerniałe...

Pijaki, złodzieje i łapówkarze... bo każdy pijak to złodziej a każdy konował
to łapówkarz, tak jak każdy internauta to złodziej mp3-jek. Wszystkie
blondynki są głupie a wszyscy księża mają dzieci. Wszystkie komuchy to SB a
wszyscy Żydzi do mordercy Chrystusa.Wszyscy Amerykanie to otyłe swinie, a
wszyscy Arabi to fanatycy i mordercy. Wszyscy lekarze biorą a wszyscy
pacjenci dają... i tak się kręci spirala rozrywki...

A pacjent... pacjent ma prawo do szacunku, serdeczności, uśmiechu, słów
otuchy ze strony lekarza, rzetelnej informacji co? dlaczego? i po co... ma
prawo oczekiwać profesjonalizmu i wiedzy od człowieka, któremu oddaje pieczę
nad swoim życiem. Nic go nie muszą obchodzić problemy lekarza - sam ma
swoich pod dostatkiem. Lekarza natomiast musi obchodzić wszystko łącznie z
problemami pacjenta - bo jak wypisze za drogi lek to go pacjent nie wykupi.
I jesli ktokolwiek narawde zrozumie że tak jest to zrozumie czym rózni się
świadomość od nieświadomości i odpowiedzialność od nieodpowiedzialności, tym
różni się praca lekarza od KAŻDEJ innej niezaleznie od tego jak bardzo
niektórym się wydaje że to praca jak każda inna i psi obowiązek...

A s....syny... zdarzają się wszedzie i to pacjenci muszą piętnować
nieuczciwych lekarzy - ale głosno i odważnie - pisać do Izb Lekarskich
http://www.izba-lekarska.org.pl , Kas Chorych - nie donosy ale rzeczowe
skargi. Ale wiekszość tego nie robi - wolą pisac na sniegu, daleko za
miastem małymi literkami: PRECZ

lek. nikt. Maciej Jędrzejko

*
Dla zainteresowanych...
Kodeks Etyki Lekarskiej: http://www.bibl.amwaw.edu.pl/kodeks.htm#lek
*
Przysięga Hipokratesa

Przysięgam na Apollona lekarza, na Asklepiosa, Hygieje, i Panaceje
oraz na wszystkich bogów i boginie, biorąc ich na świadków, że wedle mej
możności i rozeznania będę dochowywał tej przysięgi i tych zobowiązań.

Mistrza mego w tej sztuce będę szanował na równi z rodzicami, będę się
dzielił z nim mieniem i na żądanie zaspokajał jego potrzeby: synów jego będę
uważał za swoich braci i będę uczył ich swej sztuki, gdyby zapragnęli się w
niej kształcić, bez wynagrodzenia i żadnego zobowiązania z ich strony;
prawideł, wykładów i całej pozostałej nauki będę udzielał swym synom swego
mistrza oraz uczniom, wpisanym i związanym prawem lekarskim, poza tym nikomu
innemu. Będę stosował zabiegi lecznicze wedle mych możności i rozeznania ku
pożytkowi chorych, broniąc ich od uszczerbku i krzywdy.

Nikomu, nawet na żądanie, nie dam śmiercionośnej trucizny, ani nikomu
nie będę jej doradzał, podobnie też nie dam nigdy niewieście środka
poronnego. W czystości i niewinności zachowam życie swoje i sztukę swoją.

Nie będę operował chorych na kamicę, pozostawiając to ludziom zawodowo
stosującym ten zabieg.

Do jakiegokolwiek wejdę domu, wejdę doń dla pożytku chorych, nie po
to, żeby świadomie wyrządzać krzywdę lub szkodzić w inny sposób, wolny od
pożądań zmysłowych tak wobec niewiast jak i mężczyzn, wobec wolnych i
niewolników.

Cokolwiek bym podczas leczenia, czy poza nim, z życia ludzkiego
ujrzał, czy usłyszał, czego nie należy na zewnątrz rozgłaszać,będę milczał,
zachowując to w tajemnicy.

Jeżeli dochowam tej przysięgi, i nie złamię jej, obym osiągnął
pomyślność w życiu i pełnieniu tej sztuki, ciesząc się uznaniem po wszystkie
czasy; jeżeli ją przekroczę i złamię, niech mnie los przeciwny dotknie.

Przyrzeczenie Lekarskie

Przyjmuję z szacunkiem i wdzięcznością dla moich Mistrzów nadany mi tytuł
lekarza i w pełni świadomy związanych z nim obowiązków przyrzekam:

a.. obowiązki te sumiennie wypełniać;
b.. służyć życiu i zdrowiu ludzkiemu;
c.. według najlepszej mej wiedzy przeciwdziałać cierpieniu i zapobiegać
chorobom, a chorym nieść pomoc bez żadnych różnic, takich jak: rasa,
religia, narodowość, poglądy polityczne, stan majątkowy i inne, mając na
celu wyłącznie ich dobro i okazując należny im szacunek;
d.. nie nadużywać ich zaufania i dochować tajemnicy lekarskiej nawet po
śmierci chorego;
e.. strzec godności stanu lekarskiego i niczym jej nie splamić, a do
kolegów lekarzy odnosić się z należną im życzliwością, nie podważając
zaufania do nich, jednak postępując bezstronnie i mając na względzie dobro
chorych;
f.. stale poszerzać swą wiedzę lekarską i podawać do wiadomości świata
lekarskiego wszystko to, co uda mi się wynaleźć i udoskonalić.
Przyrzekam to uroczyście

26. Data: 2002-11-19 19:32:11

Od: "MarkBarnes" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

spadaj trollu!

27. Data: 2002-11-19 19:33:09

Od: "MarkBarnes" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

załóż grupe al.bla.mam.kompleksy

28. Data: 2002-11-19 19:34:17

Od: "MarkBarnes" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

widziales kiedy interniste co cos wyleczyl?
mb
ps. poza katarem

29. Data: 2002-11-19 19:38:24

Od: "MarkBarnes" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostatnio jedna staruszka ganiala mojego kumpla po korytarzu z kasą, cała
fura, bo 20 pln (notabene bacia klozetowa z Centralnego, jego pomoc wyceniła
na obsługe dwudziestu klientów)
mb

30. Data: 2002-11-19 20:38:03

Od: "Adam Janiak" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie życzę ci sytuacji, w której leczyli by cie sami chirurdzy. Naprawdę.
hmm...
Adam Janiak

promieniowanie
Który układ jest bardziej konfliktowy ?
jestem zaniepokojony koniecznością powtórzenia badań na HIPOTYREOZĘ, proszę o praktyczne wyjaśnienie
test
Kurzajki